Uuni (Antti Hyry)

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
TIR
Jäsen
Jäsen

Uuni (Antti Hyry)

Viesti Kirjoittaja TIR »

"Kirjailija Antti Hyry on voittanut vuoden 2009 Finlandia-palkinnon romaanillaan Uuni. Teos kuvaa neljänsadan sivun verran perinteisen leivinuunin muuraamista pohjoissuomalaisella uudisrakennuksella."

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/An ... 5251161148

"Hyry on ollut kahdesti aikaisemmin Finlandia-ehdokkaana, viimeksi 1999 romaanillaan Aitta, joka sekin kuvasi yksityiskohtaisesti vanhan aittarakennuksen uudelleen pystytystä ja rakentajan mielenliikkeitä työtä tehdessään. "

Varmasti mielenkiintoista luettavaa talvi-illoiksi!
Hower
Jäsen
Jäsen

Re: Uuni (Antti Hyry)

Viesti Kirjoittaja Hower »

Minulta vois syntyä 500-sivuinen kirja, joka kuvaisi yksityiskohtaisesti miten meinasin ryhtyä laittamaan puuttuvia jalkalistoja keittiöön...
:mrgreen:
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Hower,

!!!

(Onnittelut myös Antti Hyrylle! Erinomainen aihe.)
Rintamamiehen tytär
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Rintamamiehen tytär »

Sain juuri Uunin kannet kiinni. Tuula Arkion sanoin "hypnoottinen lukukokemus". Mieheni sai puhua minulle, enkä kuulema huomannut häntä ollenkaan, kun uppouduin uunin rakentamiseen ja elämänmenoon suunnittelutaukoineen ja pikku yksityiskohtineen. Täällä rintamamiestalo-sivustolla on jotain samaa: kyse on otteesta elämään, jonka tekeminen ihmiselle antaa. Sain kirjan lahjaksi, joten minulla oli etuoikeus sen lukemiseen. Nyt on miehen vuoro. Sitten luen sen uudestaan.
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Radio Yhden "Kirjakerhossa" on tänään ja huomenna ohjelma k.o. kirjailijasta - ei vaan valitettavasti taida itse päästä ääneen muuta kuin lukukatkelmien kautta...

13.00 - 13.55 Kirjakerho. Uuniin muurattu avaruus. Kirjailija Antti Hyryn tuotannosta keskustelevat kirjallisuudentutkija Leena Kaunonen ja toimittaja Seppo Puttonen.

ja lauantaina siis 8.05 - 9.00 (itse käännän tuohon kellonaikaan kylkeä) ja kaipa se Areenaankin tulee...
Vastaa Viestiin