vintti-iita??
vintti-iita??
kertoisiko joku miten vastaavat villaa paksuudeltaa? eli esim. 120mm vintti-iita, kuinka paljon saisi olla paksuudeltaan lasivillaa jos haluaisi suurinpiirtein saman eristävyyden? entä mitä tuo vintti-iita maksaa?
ja jos jollain ylimääräistä niin olen valmis ostamaan:)
kimi
ja jos jollain ylimääräistä niin olen valmis ostamaan:)
kimi
Re: vintti-iita??
tuolta löytynee tietoa
http://www.spu.fi/eristeet_tuotteet
hintoja tuolta
http://kauppa.taloon.com/PublishedServi ... =3076,3076
http://www.spu.fi/eristeet_tuotteet
hintoja tuolta
http://kauppa.taloon.com/PublishedServi ... =3076,3076
-----------------------------------------------
Parasta työtä on tekemätön työ!
T. Tietoteknikko
Parasta työtä on tekemätön työ!
T. Tietoteknikko
jeps hinnat löyty hyvin mutta kun en tiedä normaali lasivillan teknisiä tietoja niin en tiedä myöskään miten noita vintti-iitan tietoja vertailisin. osaisko joku kertoa mitä esim. 70mm levy voisi vastata villassa? 100mm? 150mm? vai?
ja lisäksi puhutaan että kattoon esim, vintissä olisi vanhassa rakennuksessa hyvä laittaa 120mm ja lisäksi pitäs käyttää jotain toista levyä päällä ,mutta toimiiko jos laitan tuon 120mm ja sen päälle vaan suoraan kyprokin tai lastulevyn?
joudun tätä ratkasua käyttämään vain matalissa kohdissa, muissa laitan ihan normi villaa sinne sen 150-250mm?
kimi
ja lisäksi puhutaan että kattoon esim, vintissä olisi vanhassa rakennuksessa hyvä laittaa 120mm ja lisäksi pitäs käyttää jotain toista levyä päällä ,mutta toimiiko jos laitan tuon 120mm ja sen päälle vaan suoraan kyprokin tai lastulevyn?
joudun tätä ratkasua käyttämään vain matalissa kohdissa, muissa laitan ihan normi villaa sinne sen 150-250mm?
kimi
huomaa myös että SPU ja vintti iita on tuotemerkki,uretaanilevyä saa halvemmallakin ilman että siinä lukee spu..
Olisko vinkkiä? Tartteisin jotain edullisempaa 2-laatua vaikka, jota laittaisin autotallin seinään.koeffte kirjoitti:huomaa myös että SPU ja vintti iita on tuotemerkki,uretaanilevyä saa halvemmallakin ilman että siinä lukee spu..
ainakin rakentajan realisointi myy kakkoslaatua lahdessa..Harry kirjoitti:Olisko vinkkiä? Tartteisin jotain edullisempaa 2-laatua vaikka, jota laittaisin autotallin seinään.koeffte kirjoitti:huomaa myös että SPU ja vintti iita on tuotemerkki,uretaanilevyä saa halvemmallakin ilman että siinä lukee spu..
-
VillaKallio
- Jäsen

Tuttu haki kankaanpäästä 2-laatuista, kolme ja puoli kuutiota oli kasassa ja 100€ maksoi. Kolmea eri vahvuutta oli ollut, ilmeisesti keräävät sekalaisia satseja myyntiin.koeffte kirjoitti:huomaa myös että SPU ja vintti iita on tuotemerkki,uretaanilevyä saa halvemmallakin ilman että siinä lukee spu..
koeffte kirjoitti:ainakin rakentajan realisointi myy kakkoslaatua lahdessa..Harry kirjoitti:Olisko vinkkiä? Tartteisin jotain edullisempaa 2-laatua vaikka, jota laittaisin autotallin seinään.koeffte kirjoitti:huomaa myös että SPU ja vintti iita on tuotemerkki,uretaanilevyä saa halvemmallakin ilman että siinä lukee spu..
Meinasin tuolta kerran hakea. Jätin väliin. Tavara oli kyllä ihan roskisryönää, priiman hinta alennuksineen ei kuitenkaan ollut muualta kun jonkun euron kalliimpaa neliöltä.
"Rautakauppias jumalan armosta, ei täällä myyjät nauti ihmisarvosta.."
-

- Viesti:
Mielestäni ei muut tee suomessa uretaanieristelevyjä kuin SPU, voin olla väärässäkin.
Minulla on numero kaverille joka ainakin muutama vuosi sitten möi 2 laadun SPU levyjä, hinta 1 laatuun ver. pieni.
Älkää kysykö en enää muista ja hinnatkin on voineet toki muuttua.
Laatu oli hyvää ja käytännössä olivat "pintakuplaisia" ja ponttaamatomia, eli olivat jopa leveämpiä kuin valmiit tuotteet.
yv:llä saa. ei vissiin viitsi julkisesti mainostaa...
Minulla on numero kaverille joka ainakin muutama vuosi sitten möi 2 laadun SPU levyjä, hinta 1 laatuun ver. pieni.
Älkää kysykö en enää muista ja hinnatkin on voineet toki muuttua.
Laatu oli hyvää ja käytännössä olivat "pintakuplaisia" ja ponttaamatomia, eli olivat jopa leveämpiä kuin valmiit tuotteet.
yv:llä saa. ei vissiin viitsi julkisesti mainostaa...
Kun kuljet ilman päämäärää, et voi eksyä.
-Nalle Puh-
-Nalle Puh-
Ainahan nämä kaikki kannataa itse tarkistaa, mutta tässä oma kokemukseni:
Soittelin syksypuolella(olisko ollut marrsakuun loppua) Lahden rakentajain realisointtiin (vai mikä se nyt on mikä myy sitä 2-laadun uretaanilevyä) ja kyselin levyjä, mutta niillä ei ollut silloin yli 30mm paksuisia ollenkaan. Itse kun olisiin tarvinnut 70mm kattotuolien väliin tai siis kattokannattajien väliin (... 50mm tuuletusväli ja 70 lisää lastulevypinnalla päälle). Jos tuoyhteensä 120mm+lastulevy+paneeli ei riitä niin, sit saa olla riittämättä! Itse sitten kyselin Riihimäeltä kahdesta isommasta rautakaupasta (toinen se kolme kirjaiminen ja toinen Keskon rautakauppa
) hintoja. Eri valmistajalta, mutta suurinpiirtein sama hinta. Tilailin sitten toisesta (alennusta molemmista listahinnoista, mutta ei juurikaan tiukalla hinnalla eroa liikkeiden välillä). Käsittäkseni Lahden liike myy/myi Juuri Makroflexin 2-laatua, mutta Makroflexin Hausjärven tehdashan lopetetta (vai jokko se lopetettiin), joten suomeen jäi/jää vain yksi uretaanieriste valimistaja, eli SPU. Huhujen mukaan pojanmaalta joku alkaa/alkoi tuomaan keskieuroopasta uretaanieriselevyjä, mutta en ole vielä siihen törmännyt. Itselläni uretaanieristeet (vino-osuukislle) on nyt ostettu jo, joten ei mua enää kiinnosta
Loppu, eli yläpohja ja pystyseinät sitten puhallusvilla, joko ekovilla, selluvilla tai termex (vai onko niitä vielä jotain muita puukuitupohjaisia?), mutta hintoja en vielä ole kysellyt.
Soittelin syksypuolella(olisko ollut marrsakuun loppua) Lahden rakentajain realisointtiin (vai mikä se nyt on mikä myy sitä 2-laadun uretaanilevyä) ja kyselin levyjä, mutta niillä ei ollut silloin yli 30mm paksuisia ollenkaan. Itse kun olisiin tarvinnut 70mm kattotuolien väliin tai siis kattokannattajien väliin (... 50mm tuuletusväli ja 70 lisää lastulevypinnalla päälle). Jos tuoyhteensä 120mm+lastulevy+paneeli ei riitä niin, sit saa olla riittämättä! Itse sitten kyselin Riihimäeltä kahdesta isommasta rautakaupasta (toinen se kolme kirjaiminen ja toinen Keskon rautakauppa
Ainakin tuolla firmalla edelleen on sivut niin kaipa voimissaan. Joskus ainakin oli jotain 1/3 halvempaa kuin SPU. http://www.makropur.fi/eristyslevyt.html
Eristävyyksistä jotenkin kai seuraavasti: Tyhjiöeriste 10mm vastaa kaiketi Aerogel:iä 50mm, joka sitten vastaa Uretaania 100mm joka taasen vastaa 200mm kivi-, selluvillaa, Vitalia, pellavaa, jotka lopulta vastaa 400mm purua. Tylsintä koko vertailussa on se että laittoi mitä laittoi niin eristyksen hinta on likimain sama paitsi että puru taitanee vetää hinnan puolesta pisimmän korren mutta kuka viitsii laittaa metrin kerroksen vinokattoon
Lisää koukeroita tuolta: http://www.finlex.fi/data/normit/1931-C4s.pdf
EDIT: Lasse ehtikin jo heitellä väliin kun uinuin jo välillä kirjoittaessa.
Eristävyyksistä jotenkin kai seuraavasti: Tyhjiöeriste 10mm vastaa kaiketi Aerogel:iä 50mm, joka sitten vastaa Uretaania 100mm joka taasen vastaa 200mm kivi-, selluvillaa, Vitalia, pellavaa, jotka lopulta vastaa 400mm purua. Tylsintä koko vertailussa on se että laittoi mitä laittoi niin eristyksen hinta on likimain sama paitsi että puru taitanee vetää hinnan puolesta pisimmän korren mutta kuka viitsii laittaa metrin kerroksen vinokattoon
Lisää koukeroita tuolta: http://www.finlex.fi/data/normit/1931-C4s.pdf
EDIT: Lasse ehtikin jo heitellä väliin kun uinuin jo välillä kirjoittaessa.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
kuka sitä nyt metriä purua kun kymmenen senttiäkin riittää
jaa että tyhjiöeristeitä..hmm..no mistäs sitä sais kakkoslaatua?
ja jos jollain oli niitä halpis uretaani heppujen yhteystietoja niin laittakaa YV:tä..
jaa että tyhjiöeristeitä..hmm..no mistäs sitä sais kakkoslaatua?
ja jos jollain oli niitä halpis uretaani heppujen yhteystietoja niin laittakaa YV:tä..
Mulle kans, kiitokset jo tulleista vinkeistä.koeffte kirjoitti:ja jos jollain oli niitä halpis uretaani heppujen yhteystietoja niin laittakaa YV:tä..
-

- Viesti:
halukkaat siis laittaa minulle yv. Tietenkin.
Kun kuljet ilman päämäärää, et voi eksyä.
-Nalle Puh-
-Nalle Puh-
- Kauppis
- Jäsen

- Kotisivu: http://palaios.com
- Viesti:
Oisi kanssa tarvetta, mikähän olisi mahdollinen hintataso verraten hyllyhintaan?
isompi leka tänne!