Terve.
Olen koitellut etsiskellä netistä hirsitalon remontointi kustannuksia mutta ei ole mitään järkevää löytynyt.
Lähinnä kiinnostaa kuinka paljon muilla on mennyt rahaa rojekteihinsa.
Lähtököhta mulla on se että talo on rakennettu 1910 hirrestä ja on 90m2 ja viime talvena siihen on tapahtunut keittiössä vesivahinko.
Talo muuten on suora ja ryhdikäs mutta sisältä todella rajussa kunnossa. Tarkoitus olisi purkaa kaikki lattiat ja seinät hirsiin saakka ja rakentaa uudestaan. Tietysti vanhaa taloa kunnioittaen. Tarkoituksena on tehdä kaikki itse lukuunottamatta vesi ja sähkö asennuksia.
Jos joillain on ollut saman tyylistä remonttia niin olisin kiinnostunut kokonais kustannuksista.
Ps. Tietenkin kaikki projettit ovat erinlaisia mutta kustannukset ovat kumminkin suuntaa antavia ja tietää mihin varautua.
Kiitän etukäteen vastauksista.
90m2 hirsitalo remontti
-
Samuel
- Jäsen

- Viesti:
Re: 90m2 hirsitalo remontti
Terve
Jos remontin teettää ulkopuolisella, sisäpuoliseen remonttiin, mihin kuuluu keittiön ja kph:n uusinta. Voisi ravistaan hihasta 30.000€ josta työn osuus on n. 1/2
Eli jos itse teet, niin 15.000€-20 000€ voisi olla suuntaa antava. tämän lisäksi putki ja viemärihommat.
Tällä tekee semmoista perustasoa.
Joku saattaa sijoittaa 15000€ pelkkiin desing keittiökaappeihin :)
Jos remontin teettää ulkopuolisella, sisäpuoliseen remonttiin, mihin kuuluu keittiön ja kph:n uusinta. Voisi ravistaan hihasta 30.000€ josta työn osuus on n. 1/2
Eli jos itse teet, niin 15.000€-20 000€ voisi olla suuntaa antava. tämän lisäksi putki ja viemärihommat.
Tällä tekee semmoista perustasoa.
Joku saattaa sijoittaa 15000€ pelkkiin desing keittiökaappeihin :)