Puutarhajyrsin mallia: HonKong!

Keskustelua otsikon mukaisesti
Vastaa Viestiin
AKA
Jäsen
Jäsen

Puutarhajyrsin mallia: HonKong!

Viesti Kirjoittaja AKA »

Honkongilla on näemmä jotkut synttärit ja paljon laatutavaraa näyttää olevan halvalla saatavilla! :-D Itse kiinnitin huomiota puutarhajyrsimeen jota myydään 200 eurolla. Onkohan tuollaisesta Deuzer jyrsimestä mihinkään, kun en noista härveleistä mitään ymmärrä? 4-tahtimoottori näyttää olevan, teho 2,5 kW, jyrsinleveys 370 mm. Hirveän paljon ei ole "ajeltavaa", mutta joka kevät kumminkin sen verran, ettei aina jaksaisi lapiolla käännellä.
Ensimmäinen hullunmerkki, jos luulee itseään viisaaksi.
Tuoski
Jäsen
Jäsen

Re: Puutarhajyrsin mallia: HonKong!

Viesti Kirjoittaja Tuoski »

Jos tuossa on b&s:n kone niin varaosia ainakin löytyy hyvin.
AKA
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja AKA »

Jaa a paha sanoa mikä kone. En ole paikanpäällä käynyt katsomassa eikä tuosta mainoslehtisen kuvasta oikein selvää saa. Netistäkin löytyy tosi nihkeesti lisätietoja Deuzereista. Eikös tuo Deuzer tuppaa olemaan ns. "halpatyökalu" merkki? Täytynee yrittää huomenna piipahtaa, jos evät ole jo tuota erää myyneet loppuun.
Ensimmäinen hullunmerkki, jos luulee itseään viisaaksi.
Kauppis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://palaios.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kauppis »

Se on sellainen "merkki", jonka saat koneen kylkeen, kun ostat niitä yksikköjä riittävästi. Tilaamani dieselmoottori taisi olla 5+ kpl ja siihen sai oman "brändin" . Jos tilasi yli 50kpl, niin se tuli haluttaessa mukana ilmaiseksi. Ja Kiinassa osataan kopioida tarroja...
isompi leka tänne!
Turboruuvi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Turboruuvi »

Nykyään, olen huomannut, halpismerkki alkaa olla kannattava ostos.
Usein samaa tavaraa, kuin merkkitavara, mutta halvempaa.

Samaten, usen Hong Kongissa ym. halpiskaupoissa myydään tavaraa, jota myyvät merkkiliikkeetkin,
mutta hinnassa on eroa.

Itseasiassa siis Honkkelissa ei niinkään myydä hyvää tavaraa, vaan merkkiliikkeet myyvät halppisrojua
merkkiliikehintaan. Esimerkkinä vaikkapa Boschin vihreät sähkötyökalut.

Bahco ei enää tee työkaluja ikuisella takuulla, vaan Bahcot tekee jokin (en muista mikä) kiinalainen metallipaja.
Bahco on myynyt "Bahco"-nimen käyttöoikeuden. Samaa on tapahtunut monelle muullekin merkille.
TommiT
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja TommiT »

Ei voi yleistää. Kyllä laadulla ja halpiksella on eroa. Ja ne boschin virheät ei ole koskaan mitään laatua nähneetkään oli sitten possin tai jonkun muun tekemiä. Mä olen joitakin hyviä ostoksia tehnyt halpiskoneistakin, esim. AWD merkkinen rälläkkä. Mutta mä en ainakaan noita halpisromuja keräämällä kerää, joskus kerran parin käyttöä varten voin ostaa. Tai sitten jos tarvii koneen vaikka tiilien katkomiseen tai betonin hiomiseen, niin siihen ei kannata uhrata sitä parasta konetta.

Terv Tommi
Turboruuvi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Turboruuvi »

Ei voi yleistää. Kyllä laadulla ja halpiksella on eroa. Ja ne boschin virheät ei ole koskaan mitään laatua nähneetkään
En tuota väittänytkään. Puhuin halppiskaupoista. Nykyisin "kallis"-liikkeetkin myyvät lähinnä samaa halppisrojua
kuin halppiskaupatkin, mutta isommalla hinnalla.

Arvaas mitä vehkeitä mm. K-rauta myy... Tosin merkkikoneen hinnalla...

Aina ei tahdo saada laatukamaa rahallakaan, kun koko läänissä ei mikään kauppa sellaista myy. Pelkkää halppiskrääsää
vain. Milloinkas muistat nähneesi kaupan hyllyssä vaikkapa hylsysarjan, joka ei olisi kiinalaista "sitä itteensä".

Tämän päivän merkkikone on DeWalt, jos enää sekään.
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Markku&Rintsikka »

Edellisessä työpaikassa tuli eteen todisteet siitä että ainakin osa osista tehdään samassa tehtaassa. Huomasimme kahden päälle päin saman näköisen, vain eri väri, eri merkkisen porakoneen muovisessa rungossa valuvian. Vika oli 100% saman muotoinen, kokoinen ja samassa paikassa.
En vielä ole törmännyt liian vahvaan/tehokkaaseen jyrsimeen. Savimaa vaatii voimaa ja oikean muotoiset terät jotta saisi kasvimaan aikaiseksi. Siksi olenkin delekoinut kasvimaan muokkaamisen yhdelle paikalllisellen maajussille. Pääsee itse helpommalla. Ja halvemmalla, kun ei ole hyväksynyt mitään maksua. Kuulemma ohiajaessa käy muokkaamassa. Harvinaista nykymaailmassa?
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
Vastaa Viestiin