Tota... mitä pitäisi ajatella ns. kuntotarkastuksesta, kun jäi vähän epävarma olo.
Eli siis kuntotarkastaja "juoksi" mittarin kanssa pitkin taloa ja oli aika hätäinen noiden mittareidensa ja koputtelujensa kanssa.
En siis nähnyt yhtäkään lukemaa mittarista, ja luulenpa ,ettei tarkastajakaan kerinnyt paljoakaan katsomaan, hänellä kun oli kuulemma KOVA KIIRE! (luulisi tuolla tuntiliksalla viihtyvän kauemminkin
Sanoi että kaikki kuivaa ja mitään vikaa ei näyttäisi olevan missään . Talo on rakennettu -55.
No sitten ulkona sanoi että minerit vuorauksen alta saattaa löytyä huonokuntoisia lautoja, koska eristäminen ei ole tehty parhaalla mahdollisella tavalla.
Sanoi että pahimmassa tapauksessa siellä on jo mustuneita lautoja ja hän kehottaa purkamaan minerit vuorauksen mahd pian ja laittamaan tuulensuojalevyt ja verhoilun uusiksi.
Minerit vuorauksen olisimme jokatapauksessa purkaneet, mutta pelottaakin että mitä alta löytyy.
Talo on erittäin hyvässä kunnossa sisältä ja näkee että siitä on pidetty huolta, mutta se ei välttämättä tarkoita etteikö rakenteet olisi voineet vaurioitua.
Eli maksammeko kiltisti sen itse ,vai neuvottelemmeko myyjän kanssa hinnan alentamisesta, tarkastaja kun sanoi , että saattaa löytyä vikaa, mutta ei tiedä varmaksi.
Olen jo maalaillut kauhukuvia mielessäni, täysin läpilahosta talosta, vaikka tuskin tässä siitä on kysymys, mutta olisiko kellään neuvoja antaa minulle mielen rauhottamiseksi. kiitos