Puu kaatuuminen
-
pakolainen
- Uusi jäsen
- Kotisivu: www.rugby.fi
Puu kaatuuminen
Heps,
mökkillä on 3 koivu, noin 25m korkea, kaikki puut ovat tien rajalla, ja sähkö linjat ovat lähellä.
alueella on vaan 1 puun kaatamis firma, tai 1 virallinen firma.
Hinta pyyntö oli tehty ja tuntuu aika kova. mutta en oikeasti tiedä millainen hinnalla nä keikät maksa.
hinta ois 230€ per puu. eli 690€ koko summa.
onko kova hintaa?
kiitos
mökkillä on 3 koivu, noin 25m korkea, kaikki puut ovat tien rajalla, ja sähkö linjat ovat lähellä.
alueella on vaan 1 puun kaatamis firma, tai 1 virallinen firma.
Hinta pyyntö oli tehty ja tuntuu aika kova. mutta en oikeasti tiedä millainen hinnalla nä keikät maksa.
hinta ois 230€ per puu. eli 690€ koko summa.
onko kova hintaa?
kiitos
Re: Puu kaatuuminen
No on kova hinta! Eikö Vantaalla tosiaan ole muita firmoja. Arboristi tai metsuri ammattinimikkeellä moni tekee varmaan myös virapelinä.
Niskaote remonteista jo vuodesta 2000.
Kuis lähellä se sähkölinja on ? Meiltä tuuli kaatoi puun ihan tolpan vierestä ja paikallinen energialaitos kävi ihan ilmaiseksi kaatamassa toisen puun tolpan viereltä pois. Vanha, iso kuusi. tulee julmetusti polttopuuta :)
Harri
Harri
Kannattaa kysyä sähkölinjan omistavasta yhtiöstä.
Meillä käsittääkseni kaatavat about ilmaiseksi jos voi osittaa että on vaaraksi linjalle.
Meillä käsittääkseni kaatavat about ilmaiseksi jos voi osittaa että on vaaraksi linjalle.
Täällä kävi metsäoppilaitoksen opettaja ja oppilaat kaatamassa ison kuusen ja karsimassa muutaman oksan männystä. Veloittivat 60€ koko hommasta. Ja vielä karsivat ja pätkivät sopivan mittaisiksi
. Kannattaa kysellä jos lähellä ko. oppilaitos
rmt vm-56. 140m²+60m²+45m². Pelletillä lämpiää komiasti torppa
-
pakolainen
- Uusi jäsen
kiitos vinkeista.
Mökin sijäinti on Forssan lähellä, eli sen Metsäoppilaitos ois hyvää.
Oliko sen mitä Tonu käytti Tammelasta?
yritän etsi puhelin numero.
Katsoin Vattenfallin nettisivut, ne antaa vinkit ja neuvonta, ja joku voisi tulla ja opastamaan.
Puut ovat väsemmellä puolella tiellä, sähkölinjat ovat oikeapuolella. noin 8 metria
Mökin sijäinti on Forssan lähellä, eli sen Metsäoppilaitos ois hyvää.
Oliko sen mitä Tonu käytti Tammelasta?
yritän etsi puhelin numero.
Katsoin Vattenfallin nettisivut, ne antaa vinkit ja neuvonta, ja joku voisi tulla ja opastamaan.
Puut ovat väsemmellä puolella tiellä, sähkölinjat ovat oikeapuolella. noin 8 metria
Tuo "vinkit ja neuvonta" on ainakin minun kohdallani tarkoittanut sitä, että Vattenfallilla on sopimukset metsureiden kanssa, jotka sitten tulevat "neuvomaan" puun kaadossa. Mutta nämä metsurit eivät ole antaneet minun kaataa vielä yhtään puuta linjan vierestä. Ja ilmaista. No olen minä tarjonnut pullakahvit metsureille.pakolainen kirjoitti:kiitos vinkeista.
Niin ja siellä Vattenfallin sivulla on se nettisivu, josta se "puunkaato" (neuvominen) tilataan.
Kannattaa kysyä myös VPK:n pojilta. Mulla kävi pari äijää kaatamassa talonvierestä(noin 1,5metrii taloon) isoooon koivun. Korkeutta joku 25 m ja kannon halkaisijakin toista metrii. Hinta kokonaista 40 ekee 
Ite kun tekee, niin tulee mitä sattuu...
Halpa oli. Pääkaupungissa tuo riittää suunnilleen kantojyrsintään, ei kylläkään noin ison kannon.kukkis kirjoitti:Kannattaa kysyä myös VPK:n pojilta. Mulla kävi pari äijää kaatamassa talonvierestä(noin 1,5metrii taloon) isoooon koivun. Korkeutta joku 25 m ja kannon halkaisijakin toista metrii. Hinta kokonaista 40 ekee
Mutta vpk:t on täälläkin kova sana, jos vain pääsy riittävän lähelle onnistuu raskaalla tikasautolla. Meillä ajoa olisi pitänyt yrittää naapurin pihatieltä. Lupa toki saatiin, isäntä sanoi että hyvä olisikin uusia naapurin piikkiin asfaltti
Kiipeilemällä tehtävästä kaadosta hankalassa paikassa saa helposti maksaa parisataa, tarkkaa summaa en nyt muista. Työkustannus oikeuttaa yrityksellä teetettäessä kotitalousvähennykseen.
- maurilyly
- Jäsen

- Kotisivu: http://huvilointia.blogspot.fi
- Viesti:
meillä oli samaa ongelmaa, vanha ja korkea kuusi oli talosta noin 5m päässä ja vapaata kaatosuuntaa ei ollut. Alueella yksi virallinen kaataja, jolla Vakuutukset kunnossa. Maksoi 150 eur alv0, jolla pilkkoi puun 5m pätkiksi.
Kallista oli, mutta kalliimpaa olisi ollut jos olisin itse tai joku ilman vakuutusta kaatanut talon päälle.
Kallista oli, mutta kalliimpaa olisi ollut jos olisin itse tai joku ilman vakuutusta kaatanut talon päälle.
Itse olen jonkin verran ollut mukana puiden kaadoissa pitkin pk-seutua ja muualla lähiseuduilla. Tuo hinnoitteluhan menee normaalilla periaatteella, kysynnän ja tarjonnan mukaan, kohteesta riippuen tietenkin. Maaseudulla kuten Hyvinkäällä kukaan ei maksa yhden ison pihapuun kaadosta, jonka joutuu kiipeämällä pätkimään 200-300euroa enempää, mutta Helsingin keskustan liepeillä, pieniltä tonteilta kaadetuista puista tuommoinen liksa jää apumiehelle :)
Jos hinnoittelu tuntuu kovalta, ajakaa itse esim. 100km, tehkää muutama tunti hommia ja miettikää sitten mitä siitä pitäisi saada? 50e on kovin pieni korvaus menetetystä vapaa-ajasta, mutta jokainen hinnoittelee tietenkin omansa, kuten haluaa.
Jos hinnoittelu tuntuu kovalta, ajakaa itse esim. 100km, tehkää muutama tunti hommia ja miettikää sitten mitä siitä pitäisi saada? 50e on kovin pieni korvaus menetetystä vapaa-ajasta, mutta jokainen hinnoittelee tietenkin omansa, kuten haluaa.
-
pakolainen
- Uusi jäsen
Joo, täytty sanoa. Vasemmalla lukee vantaa mutta kohde on Forssan lähellä. Ja työmies asu samassa kylässä. Eli 'työmatka' on korkeintaan 5 km. Edes takas. Hän itse sanoi että hän on se ainoa alueella kuka kaatuu puitä. Eli. Jos on ainoa voit laita hinnat kuin halusi. Kun ihmisia ei ole muuta optiot. Mutta nyt on muutuma vaihtoehtoa kuin metsäoppilaitos jne.
Kiiti.
Kiiti.
Onhan tuo hinta pikkuisen rivakanpuoleinen, varsinkin jos tarkoituksena on ollut vaan tehdä pelkkä kaatotyö. Tuossa muotoutuu tuntitaksa hommalle vähintäänkin reiluksi. Tietysti, jos puut tehdään pätkimällä nosturiautosta niin silloin hinta voi olla aika kova. Kun työ tehdään nosturiautosta, niin karkeasti voi ajatella että tunti per puu, mutta jos homma onnistuu kaatotunkin ja taljan avulla niin kaatotyöhön ei mene aikaa juuri mitään, tosin siinä tulee myös apumiehen palkkakulut. Sähköyhtiöthän antaa puunkaatoapua ilmaiseksi, mutta tämä tarkoittaa sitä että ne ei kaada puuta, vaan tarjoavat apua esim. kaatotunkin kanssa tms. Tarvittaessa ne puottaa kaapelit alas ja nostaavat ne sitten kun on homma valmista.
Kieltämättä tuo 230e /per puu on aika kova taksa noilla kulmilla, etenkin jos nuo tosiaan pääsee kaatamaan kokonaisina. Itse voisin ajatella max. 200e olisi sopiva hinta, jos puut olisivat valmiina määrämittaisina pölleinä ja metsuri veisi "roskat" mukamaan...Toisaalta itse en olisi tuotakaan valmis maksamaan, vaan kaataisin itse , ottaisin urakan "jumppana" ja säästäisi tuonkin rahan.
Käännänkö veistä haavassanne
, meillä kävi n.3 vuatta sitte kaivinkone kaatokouralla kaatamassa 7 koivua pihasta. 3-4 oli ns, onkelmapuita eli ei voinu oikeen kaataa mihinkään suuntaan. Kaivinkoneurakoija kävi meillä ku oli samalla suunnalla muitaki puita kaarettavana, kaatoi ja laski puut rasiin pihaan aika kului yhtensä n. tunti. Siitä sitten oksein ja tein klapeja, niin ja se hinta oli 35€/puu. Näin ne hinnat voi vaihrella eri paikkakunnilla. Kato Pakolaine myäs noista kaivinkoneurakoijista, niillä voi olla siälläpäin kans noita "kaatokouria", oikeestaan ne taitaa pystyttää niillä pylväitä.
Kotisivuni puusepäntöistä.