Ultimate Muotokaakeliuuni 3
-
Osaava_aloittelija
- Jäsen

Ultimate Muotokaakeliuuni 3
Moro,
onko kellään kokemuksia otsikon uunista? Kiinnostaisi tietää kuinka on pelittänyt kun noihin Ultimaten tuotteisiin jostain syystä suhtautuu pienellä varauksella...
Oliko asennus helppo itse (jos olet tehnyt sen)? Pirun hyvännäköinen uuni on ainakin kuvissa.
Tässä vielä linkki: http://www.ultimatemarket.com/Published ... code=10713
Kiitti vastauksista.
onko kellään kokemuksia otsikon uunista? Kiinnostaisi tietää kuinka on pelittänyt kun noihin Ultimaten tuotteisiin jostain syystä suhtautuu pienellä varauksella...
Oliko asennus helppo itse (jos olet tehnyt sen)? Pirun hyvännäköinen uuni on ainakin kuvissa.
Tässä vielä linkki: http://www.ultimatemarket.com/Published ... code=10713
Kiitti vastauksista.
Re: Ultimate Muotokaakeliuuni 3
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta mitä olen muualta netin syövereistä lukenut muiden kommentteja niin...
Kuulemma elementtien valut ovat kovin epämääräisiä, joutuu jonkinverran siistimään valukökkäreitä ennen asennusta.
Sekä ainakin kulmikkaissa kaakeliuuneissa toimitetaan mukana vain normaaleja 20x25cm kaakeleita, kaikki erkkerit, hyllyt, yms. on leikeltävä isoista kaakeleista... hyvinhyvin hankalaa saada niistä siistejä kulmia... sekä erittäin työlästä...
Ja mitä ko. malliin tulee niin mun mielestä on kyllä aika kallis. Esim. warmauunit.fi ja takkacenter.fi tarjoavat vain hieman kalliimmalla vastaavia elementtiuuneja asennettuna... ja ainakin itse luottaisin ko. putiikkeihin enemmän kuin Ultimateen... En ainakaan suositele maksamaan Ultimatelle koko summaa mistään ennenkuin on aivan varma että saa tavaran...
Kuulemma elementtien valut ovat kovin epämääräisiä, joutuu jonkinverran siistimään valukökkäreitä ennen asennusta.
Sekä ainakin kulmikkaissa kaakeliuuneissa toimitetaan mukana vain normaaleja 20x25cm kaakeleita, kaikki erkkerit, hyllyt, yms. on leikeltävä isoista kaakeleista... hyvinhyvin hankalaa saada niistä siistejä kulmia... sekä erittäin työlästä...
Ja mitä ko. malliin tulee niin mun mielestä on kyllä aika kallis. Esim. warmauunit.fi ja takkacenter.fi tarjoavat vain hieman kalliimmalla vastaavia elementtiuuneja asennettuna... ja ainakin itse luottaisin ko. putiikkeihin enemmän kuin Ultimateen... En ainakaan suositele maksamaan Ultimatelle koko summaa mistään ennenkuin on aivan varma että saa tavaran...
-
Osaava_aloittelija
- Jäsen

Tästä täytyy vielä kertoa appiukon kokemus Ultimaten toimituksista:andyks kirjoitti:En ainakaan suositele maksamaan Ultimatelle koko summaa mistään ennenkuin on aivan varma että saa tavaran...
Tilasi pohjoisen mökkitontilleen saunamökin syksyllä. Toimitus oli sovittu syyskuun viimeiselle viikolle. Talkooporukka oli etelästä rahdattu paikalle tavaraa vastaanottamaan ja mökkiä pystyttää. Kun kuorma tuli niin puolet tavarasta puuttui. Sinne jäi tavarat tontille odottelemaan kevättä ja uutta pystytysyritystä ja loppuja tavaroita. Että näin....
-
kakluuni
- Jäsen

Aika kallis on, tuolla hinnalla saa jo käsityönä tehdyn aidon kaakeliuunin ja muurarin muuraamaan.
Ja tästähän on ennekin keskusteltu tällä palstalla, mutta... minua häiritsee noissa uudisuuneissa nuo kuorrutuksena olevat laatat, jotka saumataan. Minun silmään muistuttaa kylpyhuoneen seinää. Aidon kaakeliuunin kuppikaalelit muurataan puskusaumalla. Mutta nämä nyt ovat ihan makuasioita.
Ja tästähän on ennekin keskusteltu tällä palstalla, mutta... minua häiritsee noissa uudisuuneissa nuo kuorrutuksena olevat laatat, jotka saumataan. Minun silmään muistuttaa kylpyhuoneen seinää. Aidon kaakeliuunin kuppikaalelit muurataan puskusaumalla. Mutta nämä nyt ovat ihan makuasioita.
Meillä kävi viime keväänä Ronkaisen Ville ruottin puolelta pykäämässä uunin pystyyn 20-luvun taloon. En oo hetkeäkään katunut.
Moni niistä on varmaan liian koristeellinen rintamamiestaloon, mutta voi siellä joskus joku yksinkertaisempi ja matalampikin malli olla.
Hinnat minusta paljon järkevämpiä, mitä vanhoista purkukaakeleista suomessa pyydetään.
http://www.villesallehanda.se/
Moni niistä on varmaan liian koristeellinen rintamamiestaloon, mutta voi siellä joskus joku yksinkertaisempi ja matalampikin malli olla.
Hinnat minusta paljon järkevämpiä, mitä vanhoista purkukaakeleista suomessa pyydetään.
http://www.villesallehanda.se/
Onko antaa vinkkiä mistä tälläisen muurarin löytää etelä-suomeen? Olen yli kaksi vuotta metsästänyt muuraria, kun kaksi vanhaa uunia odottaisi uudelleenkasausta. Kahdelta olen saanut vastauksen että pohja hinta on työlle yli 4000€ + tarvikkeet.kakluuni kirjoitti:Aika kallis on, tuolla hinnalla saa jo käsityönä tehdyn aidon kaakeliuunin ja muurarin muuraamaan.
Suurin osa ei suostu edes vastaamaan ja moni sanoo ettei ota keikkoja yli 20km päästä asuinpaikaltaan.
Itselläkin on käynyt mielessä pistää vanhat unit tienpohjaksi ja hommata "uudet" kaakeliuunit elementeistä että edes joskus sais uunit pystyyn.
Ammattimies saa hyvästäkin huonon!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
- vesahy
- Jäsen

PETEBJ75, laitoin Sinulle yksityisviestiä.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
-
kakluuni
- Jäsen

[quote="PETEBJ75"][quote="kakluuni"]Aika kallis on, tuolla hinnalla saa jo käsityönä tehdyn aidon kaakeliuunin ja muurarin muuraamaan.
[/quote]
Onko antaa vinkkiä mistä tälläisen muurarin löytää etelä-suomeen? Olen yli kaksi vuotta metsästänyt muuraria, kun kaksi vanhaa uunia odottaisi uudelleenkasausta. Kahdelta olen saanut vastauksen että pohja hinta on työlle yli 4000€ + tarvikkeet.
Suurin osa ei suostu edes vastaamaan ja moni sanoo ettei ota keikkoja yli 20km päästä asuinpaikaltaan.
Itselläkin on käynyt mielessä pistää vanhat unit tienpohjaksi ja hommata "uudet" kaakeliuunit elementeistä että edes joskus sais uunit pystyyn.[/quote]
Laitoin YV.
[/quote]
Onko antaa vinkkiä mistä tälläisen muurarin löytää etelä-suomeen? Olen yli kaksi vuotta metsästänyt muuraria, kun kaksi vanhaa uunia odottaisi uudelleenkasausta. Kahdelta olen saanut vastauksen että pohja hinta on työlle yli 4000€ + tarvikkeet.
Itselläkin on käynyt mielessä pistää vanhat unit tienpohjaksi ja hommata "uudet" kaakeliuunit elementeistä että edes joskus sais uunit pystyyn.[/quote]
Laitoin YV.
Meillä on yksi Kerman Saven uuni ja vanhoista (v.1906 Turun kaakeli)kuppikaakeleista Matin kasaama kakluuni.
Vanha uuni tuli parikymmentä prossaa halvemmaksi, mutta on parikymmentä prossaa parempi lämmittäjä
ja ulkonäöstä voi sitten olla ihan mitä mieltä haluaa.
Kannattaa katsastaa tuota muurarilistaa Metsänkylän Navetan sivuilta. Jos vaikka tärppäisi.
http://www.metsankylannavetta.fi/osaaja-rekisteri/
Ultimatelta en ostaisi kyllä yhtään mitään.
-KTj-
Vanha uuni tuli parikymmentä prossaa halvemmaksi, mutta on parikymmentä prossaa parempi lämmittäjä
ja ulkonäöstä voi sitten olla ihan mitä mieltä haluaa.
Kannattaa katsastaa tuota muurarilistaa Metsänkylän Navetan sivuilta. Jos vaikka tärppäisi.
http://www.metsankylannavetta.fi/osaaja-rekisteri/
Ultimatelta en ostaisi kyllä yhtään mitään.
-KTj-