Ilmalämpöpumppu asentaja Lahdesta? suositteluja pls.
Ilmalämpöpumppu asentaja Lahdesta? suositteluja pls.
Joo eli tarkoitus olisi hommata keväällä ilmalämpöpumppu. Tekevätkö asentaja ensin tarkastuskierroksen mihin kannattaisi asentaa.? vai roiskasevatko pumpun turhia miettimättä paikoilleen. .
RMT-talon uusi omistaja 10/06.
Re: Ilmalämpöpumppu asentaja Lahdesta? suositteluja pls.
mattija kirjoitti:Joo eli tarkoitus olisi hommata keväällä ilmalämpöpumppu. Tekevätkö asentaja ensin tarkastuskierroksen mihin kannattaisi asentaa.? vai roiskasevatko pumpun turhia miettimättä paikoilleen. .
Minä käytin Pauli Gaddalaa eli Gadsat Oy:tä.
Pauli vastailee aika ahkerasti ihmisten kysymyksiin tuolla lämpöpumppufoorumilla mikä on ihan positiivinen asia.
Usein Pauli käy paikalla etukäteen, mutta minun pumppujeni kanssa ei: osasin kertoa oleelliset asiat aika hyvin, kun on tullut aihepiirissä pyörittyä.
Eli minulla on kaksi FD-35:tä, toinen on yhden talven ikäinen ja toinen kohta kolmevuotias.
Sijainnilla on merkitystä paljonkin, samoin on tärkeää valita oikea pumppu.
Tämä talvi on erotellut jyvät akanoista, huonot pumput ovat lähinnä vain seisseet mutta hyvätkin ilpit ovat kyllä tarvinneet jonkin sortin lisälämmitystä avukseen. Minulla se lisä tuli öljystä, 4 radiaattoria 12:ta olivat ilppien apuna kovimmilla pakkasilla.
IVT:n myymälä Rakennuskauppa 500 tiloissa. Mulla kaks ivt:n 12 fr-n pumppua, eli jo vähän vanhempaa mallia. Uudet tullu jo markkinoille. Mutta noi on laatu pelejä ollu myös tänäkin talvena..
Asentajan kanssa en voi auttaa kun on väärä kaupunki. Mutta ääni Mitsun FD:lle, mulla kotona tuo, mökillä se halvempi GE. FD piti talon lämpimänä yksinään vielä -20 keleissä, GE meni jo noissa asteissa polvilleen. Mitä olen tutulta asentajalta kuullut niin unohda muut merkit (hänellä on niitä jopa myymälässä esillä mutta ei suostunut kaverille myymään kuin Mitsua).
GE 25 sopii oikeastaan parhaiten jäähdyttämiseen, ulkoyksikön lauhdutin on liian pieni. GE 35 on parempi mutta jos oikeasti haluaa lämmittää niin FD-sarjan pumput ovat tosi hyviä. Minä soittelin maahantuojan huoltoon ennen laitteen valintaa ja huoltomies sanoi suoraan, että heidän merkeistään Mitsu myy eniten ja huollossa sitä näkyy vähiten.Zaffodi kirjoitti:Asentajan kanssa en voi auttaa kun on väärä kaupunki. Mutta ääni Mitsun FD:lle, mulla kotona tuo, mökillä se halvempi GE. FD piti talon lämpimänä yksinään vielä -20 keleissä, GE meni jo noissa asteissa polvilleen. Mitä olen tutulta asentajalta kuullut niin unohda muut merkit (hänellä on niitä jopa myymälässä esillä mutta ei suostunut kaverille myymään kuin Mitsua).
Mitsubishi Electric ja Heavy Industries eivät ole samaa laatutasoa, ero näkyy aivan peltikotelon laatua tutkailemalla.
Gadsatin sivuilta löytyvät VTT:n mittaukset eri pumpuista. Kannattaa itse tututustua raakadataan ja jättää myyntimiesten tulkinnat välistä pois.
Kumman hyväksi?pvalila kirjoitti:
Mitsubishi Electric ja Heavy Industries eivät ole samaa laatutasoa, ero näkyy aivan peltikotelon laatua tutkailemalla.
minä en sen enempää mainosta mitään pumppuja mutta nuo testitkin on vähän sellaisia ja tälläisia...
esimerkiksi tämän scanofficen tilaaman http://www.scanoffice.fi/fi/tietoa-laem ... iraportit/ testin tuloksista jäi pois kaikki sellaiset pumput
mitkä oli parempia kuin mitsu. mutta eihän omia kannata tietysti verrata parempiin...
esimerkiksi tämän scanofficen tilaaman http://www.scanoffice.fi/fi/tietoa-laem ... iraportit/ testin tuloksista jäi pois kaikki sellaiset pumput
mitkä oli parempia kuin mitsu. mutta eihän omia kannata tietysti verrata parempiin...
Onkos tuota alkuperäistä testiä sitten jostain saatavilla?jrr kirjoitti:minä en sen enempää mainosta mitään pumppuja mutta nuo testitkin on vähän sellaisia ja tälläisia...
Onkos väitteeseen jotain lähdettä kuten alkuperäiset testitulokset? Toki on selvää ettei kukaan maahantuoja ala mainostamaan tuotettaan toiseksi parhaaksijrr kirjoitti:minä en sen enempää mainosta mitään pumppuja mutta nuo testitkin on vähän sellaisia ja tälläisia...
Tuo Mitsun suositteleminen perustuu siihen, ettei minulla ole siitä huonoja kokemuksia vaan pelkkää hyvää, itse asiassa ylittänyt odotukset. Joku muukin merkki voi toimia ihan hyvin mutta en osaa sanoa kun en sellaista omista. Mitsuakin ostaessa pitää varmistaa, ettei siinä ole Panasonicin puhallinmoottoria, ne ei kestä. Mitsun oma kestää. Tämä on itse asiassa ainoa henk. kohtaisesti vastaan tullut negatiivinen asia Mitsun pumpuista, eli Panasonicin moottoreita sökönä. Sillä perusteella ei Panasoniccia ainakaan voi lähteä suosittelemaan. Eli ihan fiilispohjalla tässä ollaan!
ei ole testituloksia tiedossa mutta tiedän ne pumput mitkä sinne testiin on menny.. mutta en sitä viitsi sen enempää spekuloida. ja olen kyllä samaa mieltä että mitsun fd 35 on huippu vehje, faijan taloonkin on se tulossa parin viikon päästä.
No nämä nyt on näitä. Jos esittää väitteen, niin kyllä pieni tiedonhippu olisi sitten siihen lisäksi paikallaan.
Tai sitten voi olla kokonaan sanomatta...
Tai sitten voi olla kokonaan sanomatta...
No Mitsn FD35 tuli sit hommattua. Kuinkas paljon se kerää alleen jäätä talvisin? ihmeen matalalle asentaja haluaisi sen laittaa (kuistin alle)....pakko se on kai ammattilaista uskoa. Ajattelin vetää putkella sulamisvedet salaojakaivoon. Mites talvella sitten..? pulkka alle?
Ens viikolla ois sitten asennus.
Ens viikolla ois sitten asennus.
RMT-talon uusi omistaja 10/06.

Noita sai olla aina rautakangella hakkaamassa, kunnes hoksasin alkaa pitää Orthexin "lihalaatikkoa" pumpun alla :)
Pitää muistaa kuitenkin käydä aina tarkastamassa ettei täyty.

-
Varastomies
Moi!
Minä käytin semmoista firmaa kuin MEXCOM, mutta se sijaitsee Mäntyharjulla. Oli asiantunteva ja mukava, ei kuitenkaan kaikkein edullisin.
Hyvää kesää!
Minä käytin semmoista firmaa kuin MEXCOM, mutta se sijaitsee Mäntyharjulla. Oli asiantunteva ja mukava, ei kuitenkaan kaikkein edullisin.
Hyvää kesää!