Tänä keväänä Suomi puhtaaksi päivässä- ympäristökampanjan tarkoituksena on siivota yhdessä päivässä roskaantumisalueet koko Suomen luonnosta. Kaikki mukaan Suomen suurimpiin ympäristötalkoisiin 6.5.2011! Lisätietoja http://www.suomipuhtaaksi.fi/
Meidän kylä otti varaslähdön, kun kerättiin viime keväänä tienposkista talkoovoimin pois laittomat kaatopaikat. Koko tarina blogissa http://viestitin.blogspot.com/2011/04/m ... useen.html
Tule mukaan Suomen suurimpiin ympäristötalkoisiin
-
?keskellä kämmentä
- Jäsen

Re: Tule mukaan Suomen suurimpiin ympäristötalkoisiin
Jostain syystä se on täällä meillä 7.5. tuo siivouspäivä,
Omakotiyhdistys sitä mainostaa.
Mukana on oltu jo muutamana vuonna ja jatkuu...
Miks ne riisti siltä munalta sen paperin pois, kun sen piti viedä se Munakkaan?
Omakotiyhdistys sitä mainostaa.
Mukana on oltu jo muutamana vuonna ja jatkuu...
Miks ne riisti siltä munalta sen paperin pois, kun sen piti viedä se Munakkaan?
jos ei tee mitään, ei tule vahinkojakaan :)
Pidä Suomi siistinä. Aloita autostasi.
Vanha sanalasku, jonka varjolla voi autosta heittää roskat pihalle.
Olen kanssa ihmetellyt miten paljon ihmiset jaksaa nähdä vaivaa paskan roudaamisessa metsäautoteiden varteen, kun akkujakin tohon oman kylätien varteen pudottaneiden on täytynyt ajaa useammankin kierrätyspisteellisen huoltoaseman ohi..
Vanha sanalasku, jonka varjolla voi autosta heittää roskat pihalle.
Olen kanssa ihmetellyt miten paljon ihmiset jaksaa nähdä vaivaa paskan roudaamisessa metsäautoteiden varteen, kun akkujakin tohon oman kylätien varteen pudottaneiden on täytynyt ajaa useammankin kierrätyspisteellisen huoltoaseman ohi..
Ammattimies saa hyvästäkin huonon!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
Veikkaisinpa että suurin syy on tiedon puute... ihmiset eivät tiedä mihin mitäkin jätettä saa jättää ja ennenkaikkea mitä jättäminen maksaa... ja ikävä kyllä tuota tietoa ei kovin helposti ja yksiselitteisesti ole läheskään kaikilla paikkakunnilla edes tarjolla.PETEBJ75 kirjoitti:Olen kanssa ihmetellyt miten paljon ihmiset jaksaa nähdä vaivaa paskan roudaamisessa metsäautoteiden varteen, kun akkujakin tohon oman kylätien varteen pudottaneiden on täytynyt ajaa useammankin kierrätyspisteellisen huoltoaseman ohi..
Toki kaikenmaailman lippusia ja lappusia (jätettä) siitä miten jätteitä tulee käsitellä ja lajitella jaellaan peittojakeluna joka talouteen, mutta kuka muistaa joskus nähneensä "Jätteenkäsittely omakotitalossa for dummies"-kirjasta... sellainen oikeasti voisi pelastaa maailman.
Onhan se varmasti niin satojentuhansien betonihelveteissä asuvien käytetyt alkaliparistot ovat suurempi ongelma kuin omakoti-/haja-asutusalueella tee-se-itse-miehiltä syntyvä lyijyakkujäte, mutta voisi sen tee-se-itse-miehenkin joskus muistaa... ja yleensäkin sen omakoti-/haja-asutusalueasujan.
Esimerkiksi... Pirkanmaan Jätehuolto muistaa säännöllisesti tiedottaa Repe ja Romu keräyskierroksen aikataulun, mikä sinänsä tietysti on hyvä, mutta palvelee lähinnä vain niitä jotka murehtivat yksittäisen elinkaarensa lopun kohdanneen kattilan tms kohtaloa, mutta entäpä ne (monet) joiden kotiverstaat synnyttävät kyseiseen kyytiin kuuluvaa jätettä pari henkilöauton peräkärrylastia vuodessa?