Olen 25v talonrakentaja koulutuksen saanut nuori jannu joka ei tiedä vanhoista taloista juuri mitään. Omaan rakennusasentamiseen keskittyvämn yrityksen mutta se ei tässä asiassa auta juurikaan.
Olen menossa katsomaan loppuviikosta taloa. Kyseessä -54 rakennettu rm-talo. Taloa on remontoitu sisältä ihan tyylikkäästi ainakin kuvien perusteella. Piha piiri vaikuttaa siistiltä ja omaan tarkoitukseen sopivalta.
MUTTA: soittelin myyjälle ja kyselin talosta. Tuulettuvassa rossi pohjassa on kuulemma alus lankkuja tummunut ja osa SAATTAA olla lahonnut. Menen itse sinne ryömimään ja haistelemaan koska nenäni on erittäin herkkä home yms hajuille. En väitä kuitenkaan että sillä sen homeen varmasti haistaa. Talo on heti vapaa mikä viittaisi siihen että ei ole asuttu ihan lähi viikkoina ja mieleen juolahtaa kysymys että miksi? voi toki olla että on mennyt esim kattilat jakoon tai talo en perintönä tullut mutta miksi sitten rempattu sisältä? vai voisiko olla että myyjä on tietoinen jostain mitä ei halua kertoa? mutta kertoi kuitenkin tuion alustlankkujen tummumisen yms. Se voisi viitata myös riittämättömään tuuletukseen.
Kysymys kuuluukin että mitä oikeasti pitää ottaa huomioon kun ryömin siellä? Otan järjestelmä kameran mukaan ja kuvaan kyllä vähänkään epäilyttävät kohdat. Miten varmistan että eristeet eivät ole märkiä? entäpä seina rakenteet?
Talossa sähkölämmitys mutta myös takka,hella ja uuni löytyy. EN SIIS OLE KÄYNYT VIELÄ KATSOMASSA KOHDETTA! joten kaikki kirjoittamani teksti on kuultua ja kuvista nähtyä. Ainoastaan pihaa olen käynyt nopeasti vilkaisemassa. Pihassa on hyvät kaadot kylläkin.
jos jostain saisi parempa tietoa mistä lähteä asiaa paremmin tutkimaan niin olisin kiitollinen..
Kiitos!