nitromors
nitromors
onko tosi että tuo aine ei irrota pensselillä vedettyä maalia tosta pönttöuunin kylestä? lähtee kyllä puukolla kun kunnolla painaa ja raapii
annoin vaikuttaa 20 min ja ku ei vaikutusta ollu niin vedin uudestaan eikä sittenkään alkanu kuplia. eikä päässy kuivamaan missään vaiheessa.
Re: nitromors
Samaa ainetta kokeilin juuri keittiön lakattuihin penkkeihin, ei vaikutusta. Samalla lailla annaoin vaikuttaa ja kun ei tehonnut niin uutta kerrosta, ei vaikutusta.
Onko tuo aine täyttä kuraa (kallista sellasta) vai onko käyttäjissä vika?
Onko tuo aine täyttä kuraa (kallista sellasta) vai onko käyttäjissä vika?
Testailin tänä kesänä ikkunaremontin puolivälissä ja pettymys oli. Perus rapaaminen ja hiekkapaperi on huomattavasti tehokkaampia. Porinmattini puhdistin hiekkapaperilla ja hyvä tuli.
Eeeuuu kielsi kunnon tehoaineet ja nitromorsin koostumusta on jouduttu muuttamaan. Nämä on näitä. Pitäisi katsoa ketä äänestää....
shit happens
- PetteriKivimäki
- Jäsen

EDIT. Tuplat tuli, netti pykii
Viimeksi muokannut PetteriKivimäki, Su Elo 28, 2011 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
- PetteriKivimäki
- Jäsen

^Ahaa, minä jo ihmettelemään, mulla on Nitromorssista ainoastaan positiivisia kokemuksia. Nääs kun kolmisen vuotta sitten putsasin ostamistani W115 mersun lokasuojista maalit Nitromorssilla, niin jopas lähti vauhdilla..HUOM! Nitromorsista tulossa uusi metyleenikloridivapaa versio syksyllä 2010.
Ihan hirveältä "vanha" Nitromors kyllä haisikin, ja hyvät sai olla suojahanskat.
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
- tuner
- Jäsen

- Viesti:
Tjaa näyttää wikipedia kertovan että "In the European Union, the European Parliament voted in 2009 to ban the use of dichloromethane in paint-strippers for consumers and many professionals.[11] The ban took effect in December 2010."
Mulla on jotain viime vuonna ostettua Nitromorsia ja sillä kyllä ainakin lateksi- ja öljymaali lähtee vauhdilla irti. Putsasin sillä myös teräksisiä saranoita, mutta niissä oli pohjamaalina jotain mihin se ei millään tehonnut.
Mulla on jotain viime vuonna ostettua Nitromorsia ja sillä kyllä ainakin lateksi- ja öljymaali lähtee vauhdilla irti. Putsasin sillä myös teräksisiä saranoita, mutta niissä oli pohjamaalina jotain mihin se ei millään tehonnut.
minä vetäisin porakoneeaeen kiinnitetyllä messinkiharjalla. Hyvin lähti, mutta pönttis olikin sillloin vielä palasina pihalla. Ei ehkä sovi toimenpiteenä tiloihin, joissa pidetään verhoja ikkunassa...
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
PetteriKivimäki kirjoitti:^Ahaa, minä jo ihmettelemään, mulla on Nitromorssista ainoastaan positiivisia kokemuksia. Nääs kun kolmisen vuotta sitten putsasin ostamistani W115 mersun lokasuojista maalit Nitromorssilla, niin jopas lähti vauhdilla..HUOM! Nitromorsista tulossa uusi metyleenikloridivapaa versio syksyllä 2010.
Ihan hirveältä "vanha" Nitromors kyllä haisikin, ja hyvät sai olla suojahanskat.
no kaveri pyyhki viime kesänä auton vanteista pulveri maalit ku tyhjää vaan pois, aattelin että mitä ihmettä ku ei uunistä lähe mut nytpä on homma tiedossa
Hyvä tietää, ettei kannata tuota uutta ostaa.... vanha kyllä "kiehauttaa" maalit irti ripsraps.
Noin kuukausi sitten ostettu Nitromors (oli maininta uudesta koostumuksesta) toimi kyllä mainiosti vanhan lipaston maalinpoistossa, about 4 maalikerrostakin lähti kerralla, kun vain antoi kunnolla vaikuttaa ja käytti riittävän paksua kerrosta. Mitään halpaa hupia se ei tosin ole. Nitro toimi paremmin kuin Rakennuskemian tökötti, jossa ainakin varoitettiin syöpävaarallisuudesta ja netin perusteella sisälsi juuri sitä metyleenikloridia mitä Nitrokin ennen. Lipastossa oli kova ja kiiltävä maalipinta, jota ei pelkällä skrapalla saanut yhtään mihinkään.
Eli en voi kyllä allekirjoittaa väitteitä, ettei Nitromorsia kannattaisi ostaa. Minulla ei toki ole kokemuksia vanhasta Nitrosta, mutta ainakin tämä uusi päihitti tuon RK:n vanhaa Nitroa vastaavan myrkkyaineen helposti.
Eli en voi kyllä allekirjoittaa väitteitä, ettei Nitromorsia kannattaisi ostaa. Minulla ei toki ole kokemuksia vanhasta Nitrosta, mutta ainakin tämä uusi päihitti tuon RK:n vanhaa Nitroa vastaavan myrkkyaineen helposti.
Rk:n tehoaine prosentti ol muistaakseni luokkaa 40-60. Vanhalla nitromorsilla yli 80. Tuo nyt selittää jotakin....
shit happens
Perskuta kun olisi tuonkin tiennyt niin olisin ostanut puolen tusinaa kannua "vanhaa" varastoon.
Se muuten alkaa olla sitten korkea aika ruveta jemmaamaan 60W lamppujakin.
Kari
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
Menee ihan OT: mutta niin on. Kierrellyt tässä useamman kauppaa ja airammeja vain ollut tarjolla. 10kpl/pkt ollu 2,99 eur, niissä kaupoissa missä sitä ei ollut! Sitten löytyi kauppa mistä ostin loput 4 pakettia, hintaa 4,50 eur per paketti.KariFS kirjoitti:Perskuta kun olisi tuonkin tiennyt niin olisin ostanut puolen tusinaa kannua "vanhaa" varastoon.
Jotain halvempia tiluliimerkkisiä oli ja kalliimpaa osramia viel jonkun verta jälellä.
Samalla sai hommattua E27 pienikupuisia 75W tuikkuja parikymmentä, niitä tuntu olevan hyvin tarjolla kaupoissa.
Itse olen käyttänyt uutta ja vanhaa nitroa ja onhan niillä eroa kuin yöllä ja päivällä. Vinkkinä kannattaa muuten kokeilla Biltsukan hyytelömäistä maalinpoistoainetta. Otin sitä ihan piruttani kokeiluun ja oli ainakin mun mielestä ihan yhtä toimivaa kuin nykyinen nitro, ellei parempaakin.
Perinnerakentamista saatana!!!