Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
Ongelma on viemäriputken vuoto yläkerrasta. Vuoksutin vettä kun pesin maalaustyökaluja ja hetken päästä keittiöstä kuului huutoa. Noh vessan katosta tiputti valkoista maalivettä...
Sama ongelma tapahtui kerran keittiön vimmärin tukkeutua. Alakerran saunahuoneen katosta tuli muutamia tippoja vettä.
Nyt kuuluukin kysymys että aiheuttaako tuollainen heti toimenpiteitä vesivahingon suhteen?
Jos rauhallisesti veden päästää ongelmaa ei ole.
Olemme ostaneet talon noin 5kk sitten. Mikähän tuollaisessa on myyjän vastuu? Mistä sitä tietää paljonko se on ajan saatossa tippunut... Entä korvaako vakuutus tuollaisen tarkastuksen ja mahdollisen korjauksen??
Helppiä että verenpaineen saisi laskuun...
Sama ongelma tapahtui kerran keittiön vimmärin tukkeutua. Alakerran saunahuoneen katosta tuli muutamia tippoja vettä.
Nyt kuuluukin kysymys että aiheuttaako tuollainen heti toimenpiteitä vesivahingon suhteen?
Jos rauhallisesti veden päästää ongelmaa ei ole.
Olemme ostaneet talon noin 5kk sitten. Mikähän tuollaisessa on myyjän vastuu? Mistä sitä tietää paljonko se on ajan saatossa tippunut... Entä korvaako vakuutus tuollaisen tarkastuksen ja mahdollisen korjauksen??
Helppiä että verenpaineen saisi laskuun...
Re: Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
Joo, on aina hetkiä jolloin toivois että vois soittaa talonmiehelle... Mut itse varmaan soittaisin vakuutusyhtiön vikapäivystykseen vai mikä se nyt oli ja kysyisin miten edetä, šelvitettävähän tuo on.
Jos äkillisesti tukkeutunut, vakuutusyhtiö varmaan hoitaa ja jos joku pidempiaikainen vuoto/asennusvirhe/rikkouma niin omaan piikkiin (edellisen omistajan).
Jos äkillisesti tukkeutunut, vakuutusyhtiö varmaan hoitaa ja jos joku pidempiaikainen vuoto/asennusvirhe/rikkouma niin omaan piikkiin (edellisen omistajan).
Re: Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
Auki se on otettava ja kuivattava rakenteet nyt ainakin. Märät purut pois yms.
Meillä oli vahan vastaava tilanne, paitsi että oltiin vasta muuttamassa (2kk kaupanteosta) ja havaittiin vuotava vesiputki.
Myyjän vakuutus maksoi koko remontin.
Jotainhan siellä täytyy olla rikki tai muhvi huonosti paikallaan yms. Ei ehjä viemäri vuoda vaikka tukossa olisikin.
Meillä oli vahan vastaava tilanne, paitsi että oltiin vasta muuttamassa (2kk kaupanteosta) ja havaittiin vuotava vesiputki.
Myyjän vakuutus maksoi koko remontin.
Jotainhan siellä täytyy olla rikki tai muhvi huonosti paikallaan yms. Ei ehjä viemäri vuoda vaikka tukossa olisikin.
Re: Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
Jos siellä vaikka puhkiruostuneet rautaputket?
Tulppaamaton haara liitos irti tms, kyllä tuo kannattaa selvittää, tilanne tuskin paranee tutkimatta.
Tulppaamaton haara liitos irti tms, kyllä tuo kannattaa selvittää, tilanne tuskin paranee tutkimatta.
Re: Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
Jeps, se on soitto huomenna vakuutusyhtiöön. Jos vaikka siellä on ollut pientä vuotoa jo ennen kuin muutimme taloon. Noh, onneksi en ole vielä tehnyt enempää remppaa jos vaikka lattiat vedetään auki.
Elämme mielenkiintoisia aikoja...
Elämme mielenkiintoisia aikoja...
Re: Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
Jos yhtään helpottaa, niin ei tuo väistämättä tarkoita tosi ikävää vahinkoa. Meillä kerrosten väliin puruihin vuotanut viemärivesi on päässyt kuivumaan omia aikojaan ja jäljet oli yllättävän siistit. Rautaputki oli vuotanut paristakin paikkaa usean vuoden aikana.
Re: Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
Mitäs muuten vakuutusyhtiö tuumas? Radiosta kuulin vaan joku päivä että vakuutusyhtiöt ei enää korvais ruostuneista putkista aiheutunutta vuotoa
Tosin puhujana oli arttu harkki että tiiä sitten
Tosin puhujana oli arttu harkki että tiiä sitten
Re: Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
Soitettu vakuutusyhtiöön ja tarkastaja sieltäkäsin tilattu.
Pidän ajantasalla miten homma edistyy.
Pidän ajantasalla miten homma edistyy.
Re: Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
No niin. Tarkastaja kävi. Sovittiin että puran alakerran vessan katon ja he maksavat siitä minulle x summan. Sen jälkeen tulee vakuutusyhtiön piikkiin kaveri joka mittaa kosteudet myös muualta ja tarkastaa välikaton kun sinne on purkamisen jälkeen näköyhteys. Vakuutusyhtiö maksaa 70%(ikä vähennys 30%) rakennuskuluista. Putkista/putkityöstä ei mitään. Jos putket yli 30v vanhat ei korvausta tipu putkien osalta.
Että silleen...
Että silleen...
Re: Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
Olosuhteisiin nähden toihan kuulostaa ihan hyvältä.
Unohdin sanoa meidän tapauksesta, että putket ja putkityöt ei myöskään kuuluneet korvauksen piiriin.
Mutta se oli pikkujuttu koko remonttiin suhteutettuna.
Unohdin sanoa meidän tapauksesta, että putket ja putkityöt ei myöskään kuuluneet korvauksen piiriin.
Mutta se oli pikkujuttu koko remonttiin suhteutettuna.
Re: Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
timlord kirjoitti:No niin. Tarkastaja kävi. Sovittiin että puran alakerran vessan katon ja he maksavat siitä minulle x summan. Sen jälkeen tulee vakuutusyhtiön piikkiin kaveri joka mittaa kosteudet myös muualta ja tarkastaa välikaton kun sinne on purkamisen jälkeen näköyhteys. Vakuutusyhtiö maksaa 70%(ikä vähennys 30%) rakennuskuluista. Putkista/putkityöstä ei mitään. Jos putket yli 30v vanhat ei korvausta tipu putkien osalta.
Että silleen...
Olisko sun tarvinnu ennen purku vielä selvittää se edellisen omistajan vastuu asiaa, jolloin purkutyön ja maksut kokonaisuudessaan, (sopimukseen päästäessä), siirtyisivät edelliselle omistajalle/ hänen vakuutusyhtiölleen?
-
novoiperkele
- Jäsen

- Viestit: 120
- Liittynyt: Ke Tammi 05, 2011 18:02
- Paikkakunta: Rauma
Re: Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
Joo o.. Aina vaan toisia syytetään. Kannattaa olla tyytyväinen jos vakuutus maksaa. Normaalisti vakuutus jättää vanhojen putkien ongelmat maksamatta kokonaan.duppa kirjoitti:timlord kirjoitti:No niin. Tarkastaja kävi. Sovittiin että puran alakerran vessan katon ja he maksavat siitä minulle x summan. Sen jälkeen tulee vakuutusyhtiön piikkiin kaveri joka mittaa kosteudet myös muualta ja tarkastaa välikaton kun sinne on purkamisen jälkeen näköyhteys. Vakuutusyhtiö maksaa 70%(ikä vähennys 30%) rakennuskuluista. Putkista/putkityöstä ei mitään. Jos putket yli 30v vanhat ei korvausta tipu putkien osalta.
Että silleen...
Olisko sun tarvinnu ennen purku vielä selvittää se edellisen omistajan vastuu asiaa, jolloin purkutyön ja maksut kokonaisuudessaan, (sopimukseen päästäessä), siirtyisivät edelliselle omistajalle/ hänen vakuutusyhtiölleen?
Re: Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
Joo, käytiin läpi sitä myyjän vastuuta. Jos sieltä löytyy pidempiaikaista vuotoa niin sitten toimitaan tilanteen mukaan(myyjän vastuu).
Ei tuo minun yö unia vie. Pikkuvikoja, helppo korjata:)
Palataan astialle kun olen saanut katon auki ja tutkijaukko on käynyt toteamassa vahingot.
Ei tuo minun yö unia vie. Pikkuvikoja, helppo korjata:)
Palataan astialle kun olen saanut katon auki ja tutkijaukko on käynyt toteamassa vahingot.
Re: Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
Hyvä juttu. Meillä oli parivuotta sitten äkillinen vuoto, vanhoista putkista. Tutkimuksen, kuivauksen maksoi vakuutus, putkien uusimisen me. Jos olisi pintoja tai rakenteida tarvinnut uusia niin nekin olisi mennyt vakuutuksen piikkiin. Kun uusittiin putket niin tuli siitä joku 1300 lasku lvi liikkeeltä... Vakuutisyhtiön toimintaan olin tyytyväinen.
-
AR_chie
- Jäsen

- Viestit: 53
- Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 10:07
- Paikkakunta: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yläkerran viemäri vuotaa välikattoon!
Lainaan kyseistä aloitusta, koska samanlainen tarina, tosin talo on ollut huomattavasti pidempään.
Eli lähtökohtana yläkerran wc-pesuhuoneen lattiakaivo tukossa. Vuotanut korotusrenkaiden välistä välikaton puruihin ja edelleen tipautti vedet keittiön katosta. Vakuutusyhtiö pesi kätensä, koska vika on korotusrenkaissa, jotka on rajattu vakuutuksen ulkopuolelle.
Puruja ja märkää paperia/sanomalehtiä on poistettu noin 4m2 alalta. Hieman on vielä puruissa kosteutta. Pitänee avata kattoa lisää.
-Millä saa purut sekä katto/lattiarakenteet kuivaksi ja mikä olisi paras eriste tilalle. Ajattelin korvata kutterinlastun puukuitueristeellä, mutta en tiedä saako yhtä mtiivistä kuin vanha eriste oli.
Mitä muuta tulisi huomioida. Vesieristeet on kunnossa ja kaivo tullaan injektoimaan ja sukittamaan.
Eli lähtökohtana yläkerran wc-pesuhuoneen lattiakaivo tukossa. Vuotanut korotusrenkaiden välistä välikaton puruihin ja edelleen tipautti vedet keittiön katosta. Vakuutusyhtiö pesi kätensä, koska vika on korotusrenkaissa, jotka on rajattu vakuutuksen ulkopuolelle.
Puruja ja märkää paperia/sanomalehtiä on poistettu noin 4m2 alalta. Hieman on vielä puruissa kosteutta. Pitänee avata kattoa lisää.
-Millä saa purut sekä katto/lattiarakenteet kuivaksi ja mikä olisi paras eriste tilalle. Ajattelin korvata kutterinlastun puukuitueristeellä, mutta en tiedä saako yhtä mtiivistä kuin vanha eriste oli.
Mitä muuta tulisi huomioida. Vesieristeet on kunnossa ja kaivo tullaan injektoimaan ja sukittamaan.

