Mitäs meinaatte, kastuuko talo keväällä
http://static.iltalehti.fi/ulkomaat/15203289_ul.jpg
KAttelin että mihin sitten salaojat johtavatkin, niin kyllä tiukoilla ovat. Veikkaan on keväällä kaikki putket täynnä vettä, iemäriä myöten. Näin Romaniassa. Liekö se ilmastonmuutos...
Josmeille tulisi tuollaista, olisi onni, että on rinne tontti, mutta hulevesialueella.
-
kappalainen
- Jäsen

Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
- PetteriKivimäki
- Jäsen

Re: Mitäs meinaatte, kastuuko talo keväällä
Meinaat Romaniassa olevan salaojia!..
Voip kyllä Itä-Euroopassa olla aikamoiset kevättulvat. Siinähän ei ole mitään uutta ja ilmastonmuutosta.
Voip kyllä Itä-Euroopassa olla aikamoiset kevättulvat. Siinähän ei ole mitään uutta ja ilmastonmuutosta.
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
- Kauppis
- Jäsen

- Kotisivu: http://palaios.com
- Viesti:
Kun olin Tampereen suunnalla rännärini, kävin Nokailla(?) tekemässä salaojasadevesi-kampetarjouksen taloyhtiöön, joka oli mielenkiintoisesti toista metriä viereistä tietä alempana ja melkein kiinni penkassa. Siitä sitten penkkaa pitkin tuli kuulemma tienpuoleisiin, piilosokkelilla, eli maassa makaaviin, huoneistoihin sitten vedet sateella ja suojalla sisään.
Mitenkähänne auras sen tien, eteivät haudanneet taloa?
Mitenkähänne auras sen tien, eteivät haudanneet taloa?
isompi leka tänne!
-
kappalainen
- Jäsen

Kerrankos se tännekin tommosen määrän pyräyttää, Mitääs sanoovat töissä, kun soittaa ruokatunnilla, että: 'Tulossa olen, meilkein löysin auton jo'.
MIhin tuossa lapiot lumet paitsi katolle. Menevät sitten sulaessaan ränniä pitkin pois talon seinustalta.
MIhin tuossa lapiot lumet paitsi katolle. Menevät sitten sulaessaan ränniä pitkin pois talon seinustalta.
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
Oon noita kuvia katsellessa miettinyt, että on kerrankin hyvin eristetty nuo tönöt. Ei ainakaan hirveästi tuule rakosista...
Nykyään on sen verran hyvin ojaa tuossa korkeammalla reunalla tonttia, jossa talokin, että vaikka tuo puro ylämäen puolelta tulvisi kuinka pahasti yli niin taitaa oja keretä vetämään kaiken veden sivuun, oja kun menee alamäkeen ja aika reilu pudotus, pohjalla sitten tuollaisen teollisuusmetsän kuivatusojat, joten vesi kyllä poistunee varsin hyvin.
Silti mulla on kellari märkä ja tontti vettynyt ilmankin tulvia, joten ei se nyt kovin suurta muutosta toisi, liikaa savea ja hiesua, se sulaessaan menee ensin velliksi.
Silti mulla on kellari märkä ja tontti vettynyt ilmankin tulvia, joten ei se nyt kovin suurta muutosta toisi, liikaa savea ja hiesua, se sulaessaan menee ensin velliksi.
-
kappalainen
- Jäsen

On tuossa kuvassakin syväoja heti talon vieressä.jtbo kirjoitti:Nykyään on sen verran hyvin ojaa tuossa korkeammalla reunalla tonttia, jossa talokin, että vaikka tuo puro ylämäen puolelta tulvisi kuinka pahasti yli niin taitaa oja keretä vetämään kaiken veden sivuun, oja kun menee alamäkeen ja aika reilu pudotus, pohjalla sitten tuollaisen teollisuusmetsän kuivatusojat, joten vesi kyllä poistunee varsin hyvin.