Vanha peltikatto purettiin pois, laitettiin aluskatehässäkät, laudoitukset ja lopulta uusi konesaumakate päälle. Ensimmäinen tuulinen yö takana ja kauhea pauke! Eli yöunet meni. Täältä jostain JÄLKIKÄTEEN luin, että konesaumakatto paukkuu, jos ei laita jotain vaimennus/äänieristenauhoja. Ja näitä olisi pitänyt YMMÄRTÄÄ vaatia katon asentajilta, muuten ne eivät niitä laita.
Nyt arvon foorumilaiset, mikä neuvoksi? Onko minulla mitään oikeuksia suhteessa katon asentaneeseen firmaan vaatia asian korjaamista? Olen ymmärtänyt, että pauketta voisi erilaisilla vippaskonsteilla vaimentaa jälkikäteenkin, mutta itse en sitä osaa kyllä tehdä. Toinen asia on, että katon pinnassa on myös jonkun verran pintanaarmuja. Kuuluvatko nämäkin hintaan?
Alkaa epätoivon määrä pikkuhiljaa kasvaa. Vaikka kuinka yrittää selvitellä mahdollisimman huolella kaikki asiat, jää aina näitä juttuja, joita ei osaa ymmärtää etukäteen. Taitaa olla niin, että näissä vanhoissa taloissa ei voi asua kuin rakennusalan ammattilaiset. Muille aloille suuntautuneet asukoot muualla