tulipas ostettua sitten kerralla kunnolla

Juuri ostanut rintamamiestalon? Aikeissa hankkia rintamamiestalo? Mitä pitäisi ottaa huomioon?
Vastaa Viestiin
girl.name.ame
Uusi jäsen

tulipas ostettua sitten kerralla kunnolla

Viesti Kirjoittaja girl.name.ame »

Se on morjesta pöytään.
Ostettiin tossa miehen kanssa 50v. vanha rintamamiestalo ja muutto vkl:nä. Teimme pieniä pinta remontteja ja korotimme keittiön tasoa, että
saimme tiskikoneen käyttöön. talosta ei löytynyt mitään kummallista, kuntokartoituksessakin tyyppi sanoi, että kuivalta näyttää (jopa kellari) :-)
mutta meikää alkoi jännittämään, kun kun putkia vaihoimme keittiössä ja putkimies alkoi haukkumaan taloa ja taivastelemaan kun emme revi kaikkia seiniä irti ja korjaa alusta loppuun (koska hänen poikansa teki näin omalle rintsulleen)
Joten kysymys kuuluu: onko teillä tullut asumisen aikana jotain hups keikkaa tilannetta että tälläästä löytyi tai jotain meni rikki? Koska tossa tuvassa ei kyl home haise tai sit mulla ja muutamalla kaverilla on nenässä vikaa:D Kun pelon sekaasin tuntein olen täällä lukenut juttua.
Tiedän että taloa on pidetty hyvässä kunnossa kaikki ne vuodet

Voiko tämä olla näin helppoa?
hämäläinen
Jäsen
Jäsen

Re: tulipas ostettua sitten kerralla kunnolla

Viesti Kirjoittaja hämäläinen »

Kyllä minusta kaikki voi olla joskus helppoakin. Mulla on ollut ja monesti olisin halunnutkin kysyä, miksi tällaista taloa täytyisi niin kovasti rempata, itse olen ollut todella onnellinen asuessani kuten edellisetkin (alkuperäiset) asukkaat. Samoin mun teinit. Ei ole hometta, hiekkamaalle tehty kellariperustus pysyy kuivana, eikä alkuperäiselle, aluskatteettomalle peltikatolle muodostu jääkerrosta.
Laurakaisa
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://laurakaisatalo.blogspot.com

Viesti Kirjoittaja Laurakaisa »

Meillä ikkunoihin sälekaihtimia asentanut tyyppi julisti ekana kesänä, että talvella sitten jäädytte tänne ja nukutte kaikki keittiössä puuhellan vieressä että pysytte hengissä. No ei olla nukuttu, eikä edes paleltu. Eli noihin besserwisseröiviin yltiöremontoijiin kannattaa suhtautua varauksella :-D

Minä olen aina paasannut sitä, että olennaisin asia varsinkin vanhan talon ostossa on löytää oikea talo. On hyviä ja huonoja taloja, ja mikäs sen somempaa jos on löytänyt hyvän. Ehkä sen verran heitän inhorealismia kehiin että pelkällä pintaremontoimisella niitä talon yllätyksiä ei kyllä välttämättä löydy - mutta jos talo on pysynyt 50 vuotta kasassa ja ehjänä yllätyksineen niin miksei pysyisi jatkossakin.

Meillä nuo hupsista keikkaa -löydöt on liittyneet aina jälkikäteen tehtyihin juttuihin, ei alkuperäisiin ratkaisuihin. Varmaan isoinkin yllätys on ollut melko maltillinen eli todettiin kellaria rempatessa että meiltä muuten puuttuu maan alta sokkelista palanen. Tai että keittiössä olikin yksi seinä, joka ei ollut suora vaikka muut olivat. Paljonhan on niitä ikävämpiäkin yllätyksiä ihmiset löytäneet, mutta ei niitä välttämättä silti joka talossa ole.
"Saavat tehdä tämän päivän talot juuri niin kuin haluavat, mutta minun talo on tehty kuusikymmentä vuotta sitten ja semmonen aika näkyy talossa ja ihmisessä. Kiitos mutta ei kiitos." - Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja
Othel
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Othel »

Tämän pariskunnan tämä puolisko asui 20 vuotta kaupungissa rintamamiestalossa, jossa oli aiempien asukkaiden toimesta tasoa kohotettu pintaremonteilla. Koko aikana ei tullut mitään hälyttävää vastaan. Mm alkuperäiset ikkunat säästettiin, vaikka oisko ollut 90-lukua kun harva se kuukausi kävi joku edustaja tarjousta tekemässä. Tai siis kun silloinen mies ei tehnyt mitään tarpeetonta, joten ei sitten mekään pilattu taloa!! Siellä on nyt uuden perheen hyvä asuskella, toivottavasti ovat onnellisia! - Nyt ollaan vähän maallampana eikä ihan perinteisessä rintamamiestalossa. Mielipiteitä on monenlaisia, mutta kohdalleni on sattunut kaksi tervettä taloa. Aika hurjia juttuja täällä saa lukea, mutta niinhän se on,että aika paljon foorumia käytetään ongelmanratkaisuun!! Onneksi moni myös kertoo onnistumisista ja onnellisuudestaan puutaloasujana :mrgreen: !

Onnea teillekin valitsemallanne tiellä viini !
Ensku
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ensku »

Varmasti on hyviä taloja vielä odottamassa oikeita omistajia! Talot myös pysyvät hyvinä kun sekoitetaan maltillisesti uutta ja vanhaa materiaalia. Paras sääntö on kuitenkin se:

Ehjää ei kannata purkaa eikä korjata!
Vastaa Viestiin