Haltex levyt katossa

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
janys
Uusi jäsen

Haltex levyt katossa

Viesti Kirjoittaja janys »

Yläkerran makkaria pintaremontoidessa kurkkasin katossa olevien Haltexien alle ja sieltä löytyikin yllätykseksi hieno hyvässä kunnossa oleva lakattu alkuperäinen panelointi. Nyt rupesi himottamaan ottaa koko panelointi esiin ja ehkä maalatakkin vaaleampaan sävyyn. Onko noilla Haltexeilla muuta virkaa kuin ulkonäöllinen? Itse en niistä hirveesti tykkää. Tuskin myöskään paljoa lämpöeristävät kun alla kuitenkin on panelointi, äänieristystäkään ylöspäin ei tarvita. Mitä suosittelette maalamiseen että peittää jos ihan valkoiseksi vetäisi tai millä sävyttäisi jos tekisi pikkasen läpikuultavan?
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Re: Haltex levyt katossa

Viesti Kirjoittaja nummentie 434 »

tuohon maalaukseen en arvaa kantaa ottaa, mutta halltex-levyillä on kyllä tällä palstalla kysyntää aina välillä. Nytkin tuolla joku kaipaa muutamaa 40x40 levyä. Eli jos otat levyt alas, irroita nätisti että säilyvät ehjänä.
Ja jos ei katto lisäeristystä kaipaa, niin voiko niitä käyttää jonkun muun paikan eristeenä vaikka joku joskus? :-D
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
PetteriKivimäki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PetteriKivimäki »

Asiahan ei mulle mitenkään kuulu, mutta mielestäni valkoinen panelointi näyttää sisustulehdessä hyvältä, mutta tosielämässä tilanne on usein toinen. Tommosta meillä, plääääh että tympii:

Kuva

Valkoinen ei anna anteeksi; pihka tulee läpi, pöly ja lika tarttuvat ja ennen kaikkea näkyvät ja vielä lisäksi sinnepäin sahatut jiirit oikeen loistaa silmään. :roll:
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
janys
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja janys »

Juu, ei lisäeristystä varsinaisesti kaipaa kyllä, talvisin on lämmin ja kesäsin suorastaan kuuma :) Mä oon vetänyt keittiöstä nuo samanlaiset kattopanelit valkoiseksi ihan "kattopaneli" maalilla, mutta kerroksia uppos ainakin 5 tms ennenkuin tuli hyvä, joten sen takia kysäsin olisko jollakin fiksumpaa/helpompaa vinkkiä. Mun mielestä valkoinen katto näyttää hyvältä kyllä ja avartaa, lattialaudatkin hioin ja vedin valkoisella vahalla. Nuo Halteksit lähtee nätisti ehjänä irti, eli voipi kierrättää hyvin. Mutta täytyy nyt katsoa vielä onko jostain muusta syystä vedetty halteksit kuin että edelliset omistajat jolloin vuosikymmenellä tykkäsivät enempi kuin panelista, eli puuttuuko panelointi jostain kohtaa tms. Huone-järjästystä kun on aikojen saatossa muuteltu ..
Vastaa Viestiin