Bitumin poistaminen sokkelista. (pääkaupunkiseutu)
-
Nipsu&Napsu
- Uusi jäsen
Bitumin poistaminen sokkelista. (pääkaupunkiseutu)
Hei, ollaan kaivamassa talon ympärystä auki ja todennäköisesti tullaan tarvitsemaan bitumin poistoa ennen fuktisolien asennusta. Onko kenelläkään suositella tekijöitä bitumin poistamiseen pääkaupunkiseudulla?
Re: Bitumin poistaminen sokkelista. (pääkaupunkiseutu)
Konevuokraamosta Hilti DG150+timanttikuppilaikka+imuri.
Nopeahko homma noilla värkeillä. Itse tosin vain maalinpoiston suorittaneena mutta bitumi mennee yhtä kivuttomasti (ei pölyttömästi).
Renki
Nopeahko homma noilla värkeillä. Itse tosin vain maalinpoiston suorittaneena mutta bitumi mennee yhtä kivuttomasti (ei pölyttömästi).
Renki
Tässäkin sopii muistuttaa, että usein tuo bitumi on kivihiilitervaa, joka on voimakkaasti syöpää aiheuttava aine. Pölyjen kanssa pitäisi pelata, kuten asbestitöissä. Korkeapainepesuri voisi olla vähän suositeltavampi valinta?
Miehet sytyttää alta
-
Matti Alander
- Jäsen

Kannattaa selvitellä pesufirmoja, bitumi lähtee riittävästi jo yleisesti vedenpaineella, mutta vesihiekkapuhallustakin käytetään. Työ on kohtuullisen siistiä ja pölyttämätöntä. Kestää yleisesti tunnin sivu ja tahtoo olla kallista, mutta seinä puhdistuu hyvin kaikesta irtoaineksesta turvallisesti.
Lassila & Tikanojalta löytyy laitteet varmasti, mutta jokin pienempi yritys voi olla merkittäväst halvempi, kun toimisto ja työnjohtokulut ovat pienemmät.
Lassila & Tikanojalta löytyy laitteet varmasti, mutta jokin pienempi yritys voi olla merkittäväst halvempi, kun toimisto ja työnjohtokulut ovat pienemmät.
Tuon ajan bitumeissa on joskus seassa myös abestia. Se on todennäköisesti aika hyvin sidoksissa tervaan, mutta pölyäviä työmenetelmiä lienee silti hyvä välttää, vesipuhallukset joko hiekalla tahi ilman
lienevät aika hyviä ratkaisuja. Jos vielä haluaa helposti kaivannon pohjalle kerääntyneen moskan poistaa niin suurtehoimuriauto tekee sen aika nopsasti. Hintaa tietysti tulee, mutta aikaa säästyy aika hitosti.
lienevät aika hyviä ratkaisuja. Jos vielä haluaa helposti kaivannon pohjalle kerääntyneen moskan poistaa niin suurtehoimuriauto tekee sen aika nopsasti. Hintaa tietysti tulee, mutta aikaa säästyy aika hitosti.
en tiedä miten tuo vertautuu vanhan mineriitin poistoon jota saa kyllä ulkoa poistaa vaikka asbestia jonkin verran sisältääkin.itse ottaisin tuon juuri timanttikuppilaikalla jonka saa imuriin kiinni en usko paljoa pölisevän tietty epätasaisuus vaikuttaa asiaan.dg 150 on iso ja kömpelö laite tuohon. pienempi 125 laikalla oleva on huomattavasti mukavampi käyttää.laikatkin on edukkaampia blue shark seppo kivilinnalta on varmasti passeli laikka saa niitä tietty muualtkin.hiltillä on mukavan pieniä imureita tuollaiseen hommaan.itseasiassa noita koneita on itelläkin tallissa.
-
Honkimaki79
- Jäsen

Hei,
voisiko joku laittaa kuvan ja/tai linkin esimerkiksi, millainen tuon timanttilaikan pitäisi olla? Sen kuvioinnilla taitaa olla bitumin poistamiseksi aika iso merkitys? Pyyhkäisin taannoin maalit pois sokkelista just tuolla Hiltin DG150:llä ja jollain timanttilaikalla, täysin kivuttomasti, mutta sama yhdistelmä kuumensi lattiaholvin bitumin välittömästi, ja laikka meni ihan tukkoon. Joitain osuuksia olen hoitanut piikkaamalla, mutta nyt pitäisi saada hiukan tasaisempaa jälkeä - tarkoituksena on putsata alajuoksujen homeiset alustat.
Olen kolunnut tästä aiempiakin keskusteluja, mutta tuon terän speksit on jääneet auki. Myös muita toimivia välineitä saa suositella, mutta tarkka linkki kyseiseen vempeleeseen olisi loistojuttu, koska vuokraamoissa/rautakaupoissa ei väki välttämättä tiedä mistään mitään.
HH
voisiko joku laittaa kuvan ja/tai linkin esimerkiksi, millainen tuon timanttilaikan pitäisi olla? Sen kuvioinnilla taitaa olla bitumin poistamiseksi aika iso merkitys? Pyyhkäisin taannoin maalit pois sokkelista just tuolla Hiltin DG150:llä ja jollain timanttilaikalla, täysin kivuttomasti, mutta sama yhdistelmä kuumensi lattiaholvin bitumin välittömästi, ja laikka meni ihan tukkoon. Joitain osuuksia olen hoitanut piikkaamalla, mutta nyt pitäisi saada hiukan tasaisempaa jälkeä - tarkoituksena on putsata alajuoksujen homeiset alustat.
Olen kolunnut tästä aiempiakin keskusteluja, mutta tuon terän speksit on jääneet auki. Myös muita toimivia välineitä saa suositella, mutta tarkka linkki kyseiseen vempeleeseen olisi loistojuttu, koska vuokraamoissa/rautakaupoissa ei väki välttämättä tiedä mistään mitään.
HH