Akustolevy kellarin kattoon?

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Vastaa Viestiin
kappalainen
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1227
Liittynyt: Su Elo 08, 2010 23:12
Paikkakunta: Lounais-häme

Akustolevy kellarin kattoon?

Viesti Kirjoittaja kappalainen »

Sattuu jokunen paketti olemaan neliskanttista akustolevyä vintillä ja pohdin voisko ne laittaa kellarin kattoon?

Päällä saunaosasto, ja jospa lattia olisi hieman lämpimämpi. Toki reuna-alue vaatii seinän erisämisen. Asuntoon niitä en kumminaan laita-. Kellarin on kyllä aina plussalla, en tiedä maksaako vaivaa. En ole kellarikorjauksiin juuri tutustunut...vielä
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
Avatar
kukkuumorjens
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 18:41
Paikkakunta: helsinki

Re: Akustolevy kellarin kattoon?

Viesti Kirjoittaja kukkuumorjens »

MUN mielipide asiaan,JOS ymmärsin oikein, on ettei noita kellareita kannata lähtee eristelemään..eipä kai siitä haittaa ole jos levyt on hyvin läpihengittäviä ja kellarissa ei ole kosteutta..toisaalta jos ne levyt on mallia styrox,niin ei kuulosta houkuttelevalta jos yläpuolella on sauna,minkä lattia on vesieristetty? kahden eristävän kerroksen väliin kun ei saisi jättää mitään..
Tein itse,säästin hieman?
kappalainen
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1227
Liittynyt: Su Elo 08, 2010 23:12
Paikkakunta: Lounais-häme

Re: Akustolevy kellarin kattoon?

Viesti Kirjoittaja kappalainen »

Ihan mineraalivillaahan noissa 30mm. Päällä sellainen paperintapainen (kartonki?) missä reikiä. En nyt keksi mihin muuallekaan nuo jaloista laittaisin.
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
KariFS
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1284
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 22:12
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Akustolevy kellarin kattoon?

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Myy tai vaihda ne jollekin elementtitalossa asuvalle hifiharrastajalle. Tai jollekin joka värkkää musiikkihuonetta kellariinsa. Ovat kohtuu kalliita hankkia uutena, tai ainakin olivat joskus kun kaikuisaan betonikuutioon moisia haaveilin.
Kari

"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
jokihuoko
Jäsen
Jäsen
Viestit: 333
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 16:39
Paikkakunta: Karjalohja

Re: Akustolevy kellarin kattoon?

Viesti Kirjoittaja jokihuoko »

Itse taisin etsiä jotain tuollaista kellarin ovien äänenvaimennukseen... vesipumpun ääni tosin vaikeni melko hyvin jo kunnon tiivisteillä palo-ovien karmeissä.
"The harder you try, the dumber you look."
Vastaa Viestiin