Putkimiehet ja roskien siivous (kuparin)

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
Khyron
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Putkimiehet ja roskien siivous (kuparin)

Viesti Kirjoittaja Khyron »

Onko kukaan törmänny putkimieheen joka joko siivois kuparin lisäksi arvottomat roskat tai sitten jättäis myös kuparit jälkeensä?

Tuli vaan tässä mieleen kun huomasin et meijän siisti putkari oli laittanu roskat siististi pahvikoppiin, ja vieny kupariosat mennessään:)
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Re: Putkimiehet ja roskien siivous (kuparin)

Viesti Kirjoittaja nummentie 434 »

Ihan yhtä siisti putkari kävi mullakin just viimeviikolla; Vanhoja muovisia viemäriputkia ja risaa pumppua ei ollut viitsinyt nostaa kellarista edes minun roskikseeni, mutta reilun metrin pätkän vanhaa kupariputkea, ja oikeasti vanhan (kuulemma irroituksessa rikkoutuneen) seinämallisen kylmävesihanan oli huomaavaisesti vienyt omaan roskikseensa . :evil: :mrgreen:
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja nummentie 434 »

nummentie 434 kirjoitti:Ihan yhtä siisti putkari kävi mullakin just viimeviikolla; Vanhoja muovisia viemäriputkia ja risaa pumppua ei ollut viitsinyt nostaa kellarista edes minun roskikseeni, mutta reilun metrin pätkän vanhaa kupariputkea, ja oikeasti vanhan (kuulemma irroituksessa rikkoutuneen) seinämallisen kylmävesihanan oli huomaavaisesti vienyt omaan roskikseensa . :evil: :mrgreen:
Sillä kuparilla mitään väliä mulle, tuskin tuommoista määrää mihinkään romikselle lähtisin myymään, mutta hana vähän harmittaa, sille olisin kyllä keksinyt vielä käyttöä. Tekis mieli sanoa että tuo takaisin, mutta kai se sanois että on jo kaatiksella...
ja olisihan se voinut viedä ne muutkin rojut sieltä kellarista omaan roskikseensa sitten, kun halusi niin palvelualtis olla.
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
Kuvaja
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Mulla putkimies jätti käytännössä lähes kaikki roskat siivoamatta.
Toisaalta, empä siitä maksanutkaan. Piankos ne keräilin ja laitoin osan talteen. Jätti jälkeensä pari laatikkoa, joissa kupariin kulmia ym. sekä muutaman pitkän kuparisalon. Veikkaan, että osan niistä olen maksanut itse ja osa menee putkimiehen piikkiin. Jälki oli kyllä hyvää ja vinkkejä sai myös jatkon suunnitteluun. Suullisia ohjeita sai muutenkin sellaisissa kohdissa, joista oli sitä mieltä, että voin tehdä itsekkin. Tarkisti toki myöhemmin jäljen.

Ei taas kunnolla liity tähän, mutta mulla kävi virolainen muurari vähän puuhailemassa. Oli kyllä harvinaisen siisti kaveri. En ole suomessa törmännyt yhtä pedanttiin muurariin. Tosin, en ole montaa nähnytkään...
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

Hyvät putkarit vie kaikki hyvät osat purkukohteesta.

Kaveri soitteli perään että mihin hävisi kolmitieventtiili ja sulut.

Sai uudet :-D
taiski
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja taiski »

Meidän tutuilla oli niin ystävällisiä virolaisia takan asentajia että siivosivat lähtiessään mukaansa kaapista perintöhopeat.
ibix
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ibix »

eikös se ole laitonta käyttää kierrätysosia rakentamiseen nykyään?
tessu

Viesti Kirjoittaja tessu »

Mitäs laitonta siinä on?
Ehjiä osia saa laittaa jos vaan käy,jos on ehjä uudehko hana niin ei kai nyt sitä kukaan pois heitä,älyhoi!
Ja jos kerta remonttia teetetään niin ainahan voipi asentajalle sanoa että mitä romuille tehdään?
Näin ainakin meillä on tehy kun on käyty tekemässä asennuksia naapureissa /sukulaisilla ja aina on tullu vastaus "että vie rojut mennesäs ei me niitä tarvita".
Isoilla urakkatyömailla siivoaakin taas siivoojat ja siellä aivan sama mitä jälkeen jää tai ei jää,mutta jos haluaa omissa nurkissa olla tarkka niin ainahan voi asiasta kertoa mitä haluaa eikä jälkeenpäin olla viisas!
Maatilallinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Maatilallinen »

Juu, itse olen aina maininnut että jätetään vanhat osat tänne jos on ollut säilyttämisen arvoista, esim. sähkövastukset ym, ei niitä silloin ole viety, jos ei ole mainittu niin silloin on saattanut lähteä.

Tosin lähtihän tuossa rempan aikana jossain vaiheessa takapihalla maanneista vanhoista kupareista putkarin matkaan uudet messinkimuhvit ja tulpat millä oli väliaikaisesti tulppailtu, no katsoin sitten että ne oli laskutettu ja soitin perään, uudet sain tilalle :-D
Khyron
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Khyron »

tessu kirjoitti:Mitäs laitonta siinä on?
Ehjiä osia saa laittaa jos vaan käy,jos on ehjä uudehko hana niin ei kai nyt sitä kukaan pois heitä,älyhoi!
Ja jos kerta remonttia teetetään niin ainahan voipi asentajalle sanoa että mitä romuille tehdään?
Näin ainakin meillä on tehy kun on käyty tekemässä asennuksia naapureissa /sukulaisilla ja aina on tullu vastaus "että vie rojut mennesäs ei me niitä tarvita".
Isoilla urakkatyömailla siivoaakin taas siivoojat ja siellä aivan sama mitä jälkeen jää tai ei jää,mutta jos haluaa omissa nurkissa olla tarkka niin ainahan voi asiasta kertoa mitä haluaa eikä jälkeenpäin olla viisas!
Tämä on ihan totta, jos vain putkari olis etukäteen ehdottanu et jättää roskat ja vie kaiken rahanarvoisen, mutta tommosesta salamyhkäisestä toiminnasta jää vähän ikävä maku.
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
tessu

Viesti Kirjoittaja tessu »

Juu kaikki pitää tehdä ja ilmoittaa rehellisesti ja avoimesti,näin ainakin itse olen tehny kaikessa
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kappalainen »

Kyse ei tosin ole kuparista mutta LVI:stä. Eno juuri tätä jutteli. Hänellä hajosi syksyllä ilmanvaihtokone. Korjaaja tuli paikalle ja sanoi että laite vaihdettava, vanha viedään pois kuulemma samaan hintaan ja vaihto oli jo sovittu..
Eno oli sitten kellarissa ja kuuli kun LVI-äijä kauppasi konetta puhelimessa. 'Nyt mulla olis halvalla hyvä laite, jos huolit. Viiskymppii korjaus ja menee vielä 10 vuotta. Tuonko illalla?'' :roll:
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Jaa, että siivoaisivat jälkensä? Ei kai sentäs, putkirempan seurauksena oli viikon reissusta kotiin tullessa näky sisällä mielenkiintoinen, sellainen savikerros matoilla ja lattioilla, että ei varmaan voinut olla huomaamatta moista, ei siis mitään kevyttä kengän jälkeä vaan sellainen liejuvana, kun useampaan kertaan rampattu kulkemaan.

Mitään jälkiä ei tietenkään siivottu muutoinkaan. Putket on sitten siten asennettu, että vuodessa irtoilivat kiinnikkeistään, syystä tai toisesta.

Pesukoneen poistoon ei kelvannut laittaa y-haaraa apk:lle vaan epämääräinen suppilo, no sylkihän se vedet lattialle siitä komeasti.

No, ei hintakaan mahdoton ollut, mutta aika monessa kohtaa olisi petrattavaakin ollut.
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kappalainen »

Toisaalta jo putkimies paljon siivoilee, on se aika kallista siivoamista.
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
Vastaa Viestiin