lattiavalu tehty 2 osassa, kosteutta saumassa ???

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Vastaa Viestiin
remonttionkivaa
Jäsen
Jäsen

lattiavalu tehty 2 osassa, kosteutta saumassa ???

Viesti Kirjoittaja remonttionkivaa »

Moi! Kun hakkasin alakerran varaston pintalaatan pois niin takaseinällä onkin valettu paksulaatta maalaatan päälle. jos tuohon valaa vaikka vesi/juotosbetonilla 15cm levyisen kakun niin tukkiikohan tuon kosteusraon tuolta saumasta. tuossa välitilassa oli vanhat patteriputket hiekan yms roinan seassa ja siivosin pois ne sieltä kosteutta keräämästä. ajatus oli tehdä lattia siihen laudasta bitumisoirojen päälle(trallit). Silloin pääsee kuivumaan jos kosteutta nousee. toinen rajumpi vaihtoehto olisi valaa betonilla koko lattia tasaiseksi mutta puu olis jotenkin lähempänä sydäntä :)
Homma sai siitä kipinää kun tuolta saumasta on luultavasti tullut vettä kaatosateen aikana siihen hiekkaan ja se nyt ei kuivunut mitenkään niin sit purin pois. aluksi oletin veden tulleen autotallin ovesta, sitten maakosteudesta, mutta nyt oon aikaste varma että tuolta raosta se vesi tuloo. takaseinä on kalliotavasten niin sieltä jostakin uittaa talon alle mutta sitä en lähde nyt korjaamaan. tuolla on lattiakaivo ja nyt kun on ruonat pois niin jos vettä tulee paljon niin menee kaivoon eikä imeydy siihen hiekkaan.

Kuinka itse ratkaisisit bropleeman? ideoita ? omia kokemuksia tiivistyksitä betonisaumoissa ?
Viimeksi muokannut remonttionkivaa, Ke Kesä 12, 2013 9:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sl0t
Jäsen
Jäsen

Re: lattiavalu tehty 2 osassa, kosteutta saumassa ???

Viesti Kirjoittaja sl0t »

Ammattilainen en ole, mutta itse ehdottaisin että hiekka pois ja salaojitus pohjalle (esim. Fuktisol http://www.malander.fi/fuktisol_salaoji ... mmoneriste ) ja päälle betonivalu.
Sekaan voi laittaa johot ja putket, miksi ei myös lattialämmitystä. Puuta en ehkä itse laittaisi kellarin lattialle ilman jotain lattia salaojitusta muuten kosteusnousee ylös ja lahottaa puun.
.: Rakennan unelmia kun osaaminen ei riitä muuhun :.
tessu

Re: lattiavalu tehty 2 osassa, kosteutta saumassa ???

Viesti Kirjoittaja tessu »

Salaoja olis hyvä,niin tehtii täälkin isäukon kans kun kaivettii kellaria syvemmäksi niin salaojat soran sekaan vettä pois viemään ja betonit päälle,ei ainakaan lainehtinu ole, pientä kosteutta nyt aina kellarissa onkin
Vastaa Viestiin