En oikein löytänyt paikkaa mihin tää tulis mut laitetaan tähän . Onko kellään tämmöstä sisä tiloissa ? Mulla on tuossa varastossa biolan kuivakäymälä ja aattelin sen laittaa tuohon pakaste pöntön tilalle, mokoma kun imee sähköä aikas hyvin. Mites tuo kusi laari kannattais eristää kun sehän tulee tietenkin pihan puolelle ellei sit halua rakentaa jalustaa käymälälle jonka viereen sit astia nesteelle. Eteinen on lämmin tai siis pidän lämmön eteisessä.
Ja tämä ratkasu kun nyt ois parempi kun tuo pakaste ja kun ei oo vuokran antaja saanut kaivuria ja miestä pihalle kaivaan pöntön maahan
Kuivakäymälä
Re: Kuivakäymälä
Vähän epäilen noita perusmalleja sisätiloissa, siis jos tuo on sellainen. Eihän se pakastava nyt mitään ihmeellistä kuluta, samaa luokkaa jääkaapin kanssa? Itse päädyin aikanaan siihen ratkaisuun, että sellainen hankitaan mökille kun sisävessa tulee ajankohtaiseksi.
- vesahy
- Jäsen

En tiedä onko tästä linkistä apua, mutta kannattaa tutustua tarkemmin. Biolanilta voi varmaan kysellä sen toimivuudesta pakkaskeleillä. Itse olen harkinnut tuollaisen pöntön hankkimista.jarno78 kirjoitti:Mites tuo kusi laari kannattais eristää kun sehän tulee tietenkin pihan puolelle ellei sit halua rakentaa jalustaa käymälälle jonka viereen sit astia nesteelle.
http://www.biolan.fi/suomi/default4.asp ... age_id=694
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
-
Mäkitupalainen
- Jäsen

Mökillä oli betonirakenteisessa puolilämpimässä kellarissa biolanin kompostikäymälä, eikä se siellä ihmeemmin haissut. Tuuletusputki oli johdettu piipun hormiin. Sittemmin käymälä on harrastetilasyistä rakennettu pihalle 
Lähinnä tuossa pakkas pytyssä joutavaa kun ei löydy oikean kokosia pusseja sisälle ja kun varsinkin käy rusauttaan aamulla kunnon löijät niin tuntuu et ei ikinä pakastu
vajaa 1000 oli semmonen kunnollinen kuiva käymälä, ei oikein perse kestä semmosta hommata, kassellaan
Erottelevat käymälät joissa tuulettimella puhallus pihalle ei ainakaan pitäisi haista. Mulla on mökillä ulkohuussissa itse rakennettu semmoinen ja just ostin käytetyn separetin satkulla joka tulee sisätiloihin.
Joo kuivakäymälähän on ihan hyvä vaihto ehto, lähinnä vaan tuo kusi laarin paikka hämmentää et teenkö sisälle tuohon koko höskän missä ois sitten paikka kuselle ja turvetta siellä imeytykseen kuten neuvoivat ? Ulko huussi sisälle