kuva galleria?
kuva galleria?
oliskos mahdollista tällaisen gallerian toteuttamiselle, saisi jokainen käyttäjä jos haluaa laittaaa remontti kuvia tai vain talostaan julkisivu kuvan näytille. minulla nyt ainakin löytyisi kuva materiaalia tutkittavaksi. 
ensimmäinen askel tyhmyyteen on pitää itseään viisaana!
Ihan mielenkiinnosta, mitkähän mahtaavat olla kustannukset ja mitä rahalla saat? Itse olen hankkinut muutaman peruspalvelun 3 eurolla/kk, sis. mm. 150 megaa levytilaa. 100 MB lisää kk-maksua 1 eurolla jne.Ari kirjoitti:Juuri näin - maksan tästä lystistä joka kuukausi. Ehkä tulevaisuudessa voisi rahoittaa tätä harrastusta tarkoin valikoiduilla mainoksilla ja niin laajentaa toimintaa. Katsotaan.
Löytyisiköhän tämän foorumin lukijoista sellaisia jotka voisivat tukemismielessä maksaa siitä että esim. galleria olisi mahdollista perustaa? Kovin montaa euroa ei varmaankaan tarvitsisi laittaa per lurkki kun palvelu olisi jo mahdollista.
Mitäpä porukka (ja Ari) on mieltä? :)
-Antti
Tällä hetkellä ylläpito: 30 Mt + domain maksaa vajaan kympin kuussa. Domain rekisteröinti oli lisukkeineen 55+alv (2v), eli kyseessä oma domain. Huomattavasti halvemmalla olisi saanut ns siirtodomainin. Halvimpiin ei myöskään kuulu Tietokanta/MySQL ja PHP. Laadusta kannattaa joskus maksaa. Kukaan ei varmastikkaan ole laittanut merkille että sivusto on aina ollut käytettävissä, serveri siis pystyssä 7/24.
Olen joskus joutunut tilanteeseen jossa palvelimen ongelmien vuoksi oli palvelimelle palautettu viikkoja vanha varmistus. Oli sitten kiva sitä korjailla ja palvelun tarjoaja levitteli käsiään, "ei meillä oleta varmistuksia kun pari kolme kertaa kuussa". Noiden halpojen palvelintilojen tarjoajien sopimukset on aika mielenkiintoisia. Harmittaisi muitakin kun minua jos eräänä aamuna olisi foorumi parin viikon takaisessa tilassa, sopimus irtisanottuna tai tuttu osoite oliskin xxx-aiheinen.
Keksitään rahoitus ja laitetaan kuvat esille. Olisiko jollakin kokemusta miten tuon toteuttaa siten että ilman ihmeempiä taitoje saisi käyttäjät upattua kuviaan?
Kiinnoistaisiko http://www.rintamamiestalo.net -paidat tai remonttihaalarit?
Olen joskus joutunut tilanteeseen jossa palvelimen ongelmien vuoksi oli palvelimelle palautettu viikkoja vanha varmistus. Oli sitten kiva sitä korjailla ja palvelun tarjoaja levitteli käsiään, "ei meillä oleta varmistuksia kun pari kolme kertaa kuussa". Noiden halpojen palvelintilojen tarjoajien sopimukset on aika mielenkiintoisia. Harmittaisi muitakin kun minua jos eräänä aamuna olisi foorumi parin viikon takaisessa tilassa, sopimus irtisanottuna tai tuttu osoite oliskin xxx-aiheinen.
Keksitään rahoitus ja laitetaan kuvat esille. Olisiko jollakin kokemusta miten tuon toteuttaa siten että ilman ihmeempiä taitoje saisi käyttäjät upattua kuviaan?
Kiinnoistaisiko http://www.rintamamiestalo.net -paidat tai remonttihaalarit?
Kukas noin paljon ottaa välistä .net domainista? :) Itse olen omista domaineista maksanut n. 9 e (sis. alv) / vuosi (net ja com) kun olen ne itse rekisteröinyt. Myöskin tuo palvelinhotelli vaikuttaa melkoisen kalliilta. Halvemmat palvelinhotellit eivät välttämättä ole yhtään sen huonompia. Itsellä palvelut käytössä jo pitkästi toista vuotta eikä ole valittamista. Toki niitä halpoja ja huonojakin on.. ja onhan niitä kalliita ja huonojakin. :) Hinta ei välttämättä näissä kerro aina koko totuutta.Ari kirjoitti:Tällä hetkellä ylläpito: 30 Mt + domain maksaa vajaan kympin kuussa. Domain rekisteröinti oli lisukkeineen 55+alv (2v), eli kyseessä oma domain. Huomattavasti halvemmalla olisi saanut ns siirtodomainin. Laadusta kannattaa joskus maksaa. Kukaan ei varmastikkaan ole laittanut merkille että sivusto on aina ollut käytettävissä, serveri siis pystyssä 7/24.
Mutta, kuvagalleriaan olisi muuten vaihtoehtona Nebulan palvelu: http://www.1g.fi/ Käytössä olisi kuvilla 1 giga ja kustannukset 5 e/kk. Se voisi toimia tässä tapauksessa hyvin. Eli vuodessa pitäisi saada kasaan 60 euroa jotta palvelua voisi pitää yllä. En sen enempää tuohon palveluun ole tutustunut mutta vaikuttaisi ihan hyvältä.
-Antti
-
Sami Heinikainen
- Jäsen

Re: kuva galleria?
Kannatan ehdottomasti tällaisen kuvagallerian avaamista. Itse olen juuri suunnittelemassa rintamamiestalon remonttia ja kaipaisin kovasti kuvia eri tyyppisistä ratkaisuista. Mielelläni itsekin toisin omia kuvia nähtäville galleriaan kunhan remontti alkaa. Varmasti moni muukin aikoo napsiia / napsii aikalailla kuvia remontin edetessä. Olisiko tällainen mitenkään mahdollista?
Voihan ne kuvat olla missä vaan ja linkki täällä. Tietysti sellaisen hienon kuvakansion luominen tällä tavalla ei ole kovin käytännöllistä.
PS. Jatkospituudet ja naulaukset eivät välttämättä aina ole ihan nykykäytännön mukaisia. Palkit ovat 410 mm etäisyydellä hormistosta, vaikka tässä näyttävätkin olevan kiinni. Täytyy vähän vahvistaa.

PS. Jatkospituudet ja naulaukset eivät välttämättä aina ole ihan nykykäytännön mukaisia. Palkit ovat 410 mm etäisyydellä hormistosta, vaikka tässä näyttävätkin olevan kiinni. Täytyy vähän vahvistaa.

Tuo tapa voisi olla tietty ensimmäinen steppi. Eli jos olisi vaikka sellainen foorumi kuin "Remonttikuvat" tms. Sinne voisi sitten linkitellä omia kuviaan kommenttien kera. Huono puoli siinä on tietty se että kuvat latautuu eri palvelimilta ja ylläpidollisesti huono mutta olisi edes joku paikka josta voisi aloittaa.Jukka kirjoitti:Voihan ne kuvat olla missä vaan ja linkki täällä. Tietysti sellaisen hienon kuvakansion luominen tällä tavalla ei ole kovin käytännöllistä.
-Antti
-
Villa Edita
- Jäsen

Oma galleria tosiaan olisi hyvä juttu. Parastahan olisi jos sen saisi ympättyä saman palvelutarjoajan ohjelmiin/palvelimeen. En niin tunne tätä phpbb-foorumisoftaa, että kuinka paljon lisukkeita saa esim. kuvapankkia tai chattia ym.ym.
Joillakin foorumeilla on käytössä vip-jäsenyys. Foorumilainen maksaa muutaman euron vuodessa, niin saa extroja käyttöön. Näitä voisi olla vaikka avatar, kuvagallerian käyttöoikeus, erottuvampi nimi viestien nimikentässä ym. mihin nyt ohjelma taipuu.
Tietysti on sitten Arin tietotaidosta kiinni mitä kaikkea voi aikaansaada. Mutta mielelläni olisin valmis maksamaan ja näin tukea Arin puuhastelua foorumin parissa.
Joillakin foorumeilla on käytössä vip-jäsenyys. Foorumilainen maksaa muutaman euron vuodessa, niin saa extroja käyttöön. Näitä voisi olla vaikka avatar, kuvagallerian käyttöoikeus, erottuvampi nimi viestien nimikentässä ym. mihin nyt ohjelma taipuu.
Tietysti on sitten Arin tietotaidosta kiinni mitä kaikkea voi aikaansaada. Mutta mielelläni olisin valmis maksamaan ja näin tukea Arin puuhastelua foorumin parissa.
Kuvagalleria rekisteröityneiden käyttäjien iloksi avattu.
http://www.rintamamiestalo.net/Coppermine/index.php
http://www.rintamamiestalo.net/Coppermine/index.php