Tuli tuossa kylpyhuoneen remontista mieleen nuo valmiiksi vesieristetyt finnfoam-levyt, eli tulppa ja wedilevyt. Mitähän virkaa tuo vesieriste niissä loppujen lopuksi ajaa, kun levy itse ei ime tai läpäise vettä, eikä homehdu. Valmistajan mukaan finnfoamin päälle voi myös laatoittaa. Täyspontatun ja urtsitetun seinän saumoistakaan tuskin vesi ajautuu sisään...
..en nyt ole tuollaista kylppäriä tekemässä, mutta mietin että onko tuollaiselle viritykselle mitään periaatteellista estettä säädösten lisäksi? Nuo valmiiksi vesieristetyt levythän on aivan sikakalliita perus foamiin verrattuna.
Finnfoam ja vesieristys
Re: Finnfoam ja vesieristys
Vedeneriste on aina tuote joka on testattu ja sertifioitu vedeneristeeksi, pelkkä Finnfoam-levy ei sitä ole. Levy tuntuu fiksulta ja jos sitä olisi ollut markkinoilla kun itse tein kylppärit niin olisin sitä käyttänyt ulkoseinissä.
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta jokainen finnfoamia käsitellyt tai sitä maahan laittanut ymmärtää, ettei se läpäise vettä tai homehdu. Varsinkin kun se toimii kerta höyrynsulkunakin. Ainakin näin omassa päässä ajateltuna finnfoam ilman vedeneristettä tuntuisi paljon turvallisemmalta vaihtoehdolta kuin kipsilevy, jonka päällä on joku sivelty kalvo...Zaffodi kirjoitti:Vedeneriste on aina tuote joka on testattu ja sertifioitu vedeneristeeksi, pelkkä Finnfoam-levy ei sitä ole. Levy tuntuu fiksulta ja jos sitä olisi ollut markkinoilla kun itse tein kylppärit niin olisin sitä käyttänyt ulkoseinissä.
Tällä perusteella en ymmärrä sitäkään miksi muurattu kevytbetoniseinä, jonka takana on tuulettuva ilmarako, tarvitsisi vedeneristeen?
- lmfmis
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Ei ole minun idea mutta paras laatoitusalusta kylpparissa on oikeasti lastulevy...
Jos vesiieristys vuotaa, niin levy turpoaa ja popsauttaa laatat irti.
Jos vesiieristys vuotaa, niin levy turpoaa ja popsauttaa laatat irti.
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Kyllä Finnfoamkin imee vettä ja homehtuu, toki vain vähän.
Vedeneristeiden kanssa on turha kikkailla, jos tekee tuollaisen oman "virityksen" eikä laita sertifioitua tavaraa on kylppärirempan arvo myydessä nolla.
Vedeneristeiden kanssa on turha kikkailla, jos tekee tuollaisen oman "virityksen" eikä laita sertifioitua tavaraa on kylppärirempan arvo myydessä nolla.