Varashälyttimet jne

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
mattija
Jäsen
Jäsen

Varashälyttimet jne

Viesti Kirjoittaja mattija »

mites onko kukaan asentanut? entä kuinka muuten on tullut suojauduttua kaikenlaisia kutsumattomia vieraita vastaan?

itse ajattelin jotain liikentunnistin tsydeemiä, joka esim. ilmoittaisi viestillä kännykkään? onko sellaisia myynnissä (toki halvalla ;)....).
RMT-talon uusi omistaja 10/06.
Anak
Jäsen
Jäsen

Re: Varashälyttimet jne

Viesti Kirjoittaja Anak »

mattija kirjoitti:mites onko kukaan asentanut? entä kuinka muuten on tullut suojauduttua kaikenlaisia kutsumattomia vieraita vastaan?

itse ajattelin jotain liikentunnistin tsydeemiä, joka esim. ilmoittaisi viestillä kännykkään? onko sellaisia myynnissä (toki halvalla ;)....).
Halpuudesta en tiedä mutta itsellä on Celotron Home Controller: http://www.celotron.com/

Olen ollut erittäin tyytyväinen. Lisänä tuossa on Falckin vartiointipalvelu. Oli aiemmin Securitaksen mutta oli liian tyyris... Nyt olen tyytyväinen että tuli laitettua "oma laite" niin voi vaihtaa vartiointiliikettä vapaasti. :)

-Antti
mattija
Jäsen
Jäsen

Re: Varashälyttimet jne

Viesti Kirjoittaja mattija »

Anak kirjoitti:
Halpuudesta en tiedä mutta itsellä on Celotron Home Controller: http://www.celotron.com/

-Antti
paljos hintaa?

koiraa en voi koira-allergisena hankkia...
RMT-talon uusi omistaja 10/06.
Anak
Jäsen
Jäsen

http://www.netrauta.fi/portal/sahko__va ... controller

Tuolla näyttää olevan 649 euroa. En muista mitä itse maksoin muutama vuosi sitten, hommasin siihen samalla lisää liiketunnistimia ja savuilmaisimia.

-Antti
sanasol
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja sanasol »

Torpas on nyt muutaman päivän vanhat hälyt. Peruspaketti + 3 ovitunnistinta+ 4 avaimenperää yhteensä 635 euroa. kuukausi maksu 35,9 euroa. Securitas tulee paikalle ilmaiseksi jos hälytys tulee ym.
Kylähullu
Anak
Jäsen
Jäsen

Itse olen laittanut kaksi liiketunnistinta, kolme savuilmaisinta (joka kerroksessa oma) ja kolme ovikytkintä (jokaisessa ulko-ovessa). Yksi liiketunnistin on vielä tulossa tuossa myöhemmin. Laitteet on siis omat. Aluksi vartiointipalvelu oli Securitakselta, nostivat koko ajan hintaa, kun kk-maksu saavutti 35 euroa, vaihdoin Falckiin. Securitaksella hälytyskäynnit olisi olleet jopa 70 euroa, Falckilla ne ovat ilmaiset ja kk-maksu on muistaakseni 25 euron luokkaa. Palvelu muuten puljuissa melko samantasoista.

Laite on ollut käytössä nyt... oiskohan kolmisen vuotta. Käytössä siis Celotron Home Controller. Päädyin siihen siksi että siinä itessään on GSM-modeemi ja pystyy ohjaileen helposti kännykällä. Lankapuhelimesta tulisi kk-maksuja liikaa. Tarkoitus on tuohon laitteeseen liittää vielä vesivuodon ilmaisin, piuhat on jo vedetty. Antureita ja kytkentää vailla on...

-Antti
harnojukka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja harnojukka »

Meillä on myös Securitas Aroundion laitteet, 3 ilmaisinta ja keskusyksikkö, asennus noin 300e ja kk-maksu noin rapiat 30e. Mielestäni pieni hinta siitä, että matkoilla voi nukkua yönsä vähän rauhallisemmin. KK-maksu pitää sisällään rajattoman määrän hälytysajoja.

Sillä, että onko laitteet omat, ei ole käsittääkseni suurta merkitystä. Jos muutamme uuteen asuntoon, nykyisten laitteiden asennus sinne maksaa 0e. Asennuksesta siis maksetaan kerran elämässä -tyyliin. Ilmaisimet ovat langattomia ja mitään piuhoja ei tarvinnut vedellä, mikä on mielestäni kätevää

Kuukausimaksua vertaillessa kannattaa pitää mielessä myös alueella partioivien piiriautojen/-vartijoiden lukumäärä ja siitä muodostuvat viiveet. Mitä enemmän piiriautoja, sitä lyhyemmät viiveet hälytyksen ja paikalle saapumisen välille muodostuu. Kannattaa myös tiedustella ajetaanko hälytysajot 24/7, mikä ei aina ole itsestään selvyys. Viikonloppuisin on sisään voidaan tunkeutua keskellä kirkasta päivää, eikä silloin lohduta tieto siitä että piirivartija aloittaa vuoronsa vasta klo 18...
Vastaa Viestiin