Kiukaan viereisen muurin lämpötila?

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Vastaa Viestiin
Forgiven
Jäsen
Jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2014 22:49
Paikkakunta: Kuopio

Kiukaan viereisen muurin lämpötila?

Viesti Kirjoittaja Forgiven »

Kivien välissä on nyt saumalaastia, mutta nurkka jäi auki, kun tavan mukaan nurkkiin vedetään silikonia, mutta tuli mieleeni että tuo kestää lämpöä vain ~140 astetta, kuinkahan kuuma tuo nurkka oikeasti on? Olisiko kuitenkin parempi laittaa laasti sinnekin...
Jusku
Jäsen
Jäsen
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Marras 20, 2015 10:19
Paikkakunta: porvoo

Re: Kiukaan viereisen muurin lämpötila?

Viesti Kirjoittaja Jusku »

Meillä on kiukaan takana olevat seinät klinkkereillä. Nurkkasauma ja lattian rajassa olevat saumat on vedetty silikonilla. Vajaan kahden vuoden käytön aikana ei ole mitään muutosta ollut saumoissa näkyvissä, enkä usko niiden jatkossakaan oireilevan. Edellisessä saunassa klinkkerit irtoilivat kiukaan vierestä tulipesän kohdalta. Tämän välttääkseni, saunarempassa vedin klinkkerit kiinni jollain (en muista nimeä) minulle myydyllä kuumuutta kestävällä erikoislaastilla. Hyvin ovat pysyneet tähän asti.
waltsu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Tammi 05, 2016 7:36
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kiukaan viereisen muurin lämpötila?

Viesti Kirjoittaja waltsu »

Ainakaan kiukaan "koroketta" ei ymmärtääkseni saumata silikoonilla, juurikin tuon kuumuuden vuoksi jota silikooli ei niin paljoa kestä (ainakaan perus kylppäri silikooni).
Kaippa se kuumuuden vuoksi sitten kuivanakin pysyy. Laasti lienee parempi vaihtoehto :lol:
Forgiven
Jäsen
Jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2014 22:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kiukaan viereisen muurin lämpötila?

Viesti Kirjoittaja Forgiven »

Hyvin tuli eriävät mielipiteet samalle minuutille viini

Noh, otin kolmannen mielipiteen ammatimaisemmasta suunnasta, joka tosin sanoi että ei ole saunossa tarvinnut, mutta oli sitä mieltä että pitäisi siellä kestää. Ja jos ei kestä niin korkeintaan valuu sitten pois. Joten laitoin sinne, kerron jos sitten joskus kun projekti on valmis osoittautuu huonoksi ratkaisuksi, mutta tuskin tuo ennen huhtikuuta tulee valmiiksi. :cool:
Vastaa Viestiin