Paljon on sivuvinttijä täällä käsitelty mutta laitetaan omakin keissi tnne nytten.
Eli kylmä sivuvintti mallia 50's
Sivuvintin ja yläkerran huoneiden välinen seinä eristetty alkujaankin huonosti, purua ja sanomalehteä yläosassa.
Sivuvintti pitäisi päivittää ulkonäöllisesti tähän päivään, mutta lämmitystä en ajatellut laittaa kuitenkaa johtuen vaikeasta toteutuksesta.
Varsinainen kysymys onkin; tuleeko riskirakenne jos eristän sivuvintin kivivillalla ja tila pääsee jäähtymään talvella lämpötilaan xx ? Väliseinän kohdalta kuitenkin on lämpövuotoa tilaan..
vielä kerran; sivuvintistä
Re: vielä kerran; sivuvintistä
En ihan päässyt jyvälle, että eristätkö väliseinää vai ulkoseinää. Mutta ota vaikka huntonin levyeristettä niin on hengittävä tuote ja paremmin rintamamiestaloon sopiva.
Re: vielä kerran; sivuvintistä
Juuri sitä pähkäilenkin. Kumpi parempi väliseinän eristys vaiko ulkoseinän.
Pointti on että svinttiin ei tule lämmitystä. lämpöä johtuu hataran oven ja vaatimattoman väliseinän eristyksen läpi..
Veikkaan että -25 pakkasilla tila ei kovinkaan lämmin ole=riskirakenneko
Juurisyy remonttiin on että kattorempan jälkeen parantunut tuuletus aiheuttaa huonoissa eristyksissä voimakasta vetoa
Ekovilla ja kivivilla molemmat tuttuja eristeitä. Ekovilla levyinä ehkä vähän tyyristä.
Sivuvintin vinolle osuudelle tulee ilmarako-tuulensuoja-100+70mm villaa
Pointti on että svinttiin ei tule lämmitystä. lämpöä johtuu hataran oven ja vaatimattoman väliseinän eristyksen läpi..
Veikkaan että -25 pakkasilla tila ei kovinkaan lämmin ole=riskirakenneko
Juurisyy remonttiin on että kattorempan jälkeen parantunut tuuletus aiheuttaa huonoissa eristyksissä voimakasta vetoa
Ekovilla ja kivivilla molemmat tuttuja eristeitä. Ekovilla levyinä ehkä vähän tyyristä.
Sivuvintin vinolle osuudelle tulee ilmarako-tuulensuoja-100+70mm villaa
- Rosvolinna
- Jäsen

- Viestit: 345
- Liittynyt: Pe Loka 05, 2007 23:53
- Paikkakunta: Vihti & Parainen
Re: vielä kerran; sivuvintistä
Ekovillan hinta kirpaisee ainoastaan kerran. Kivivillaa en ainakaan omaan talooni laittaisi vastaavaan paikkaan. Kaikki -90 luvulla tähän taloon laitetut mineraalivillat olen saanut purkaa pois. Onneksi niitä ei ole paljoa; ainoastaan vintin lattiassa siiretyn portaikon kohdalla ja ikkunoiden alla.
Vintin lattian / välipohjan olen palauttanut purulle ja ikkunanaluset käyn läpi yksi kerrallaan.
Vintin lattian / välipohjan olen palauttanut purulle ja ikkunanaluset käyn läpi yksi kerrallaan.
Casa La Utoja
Re: vielä kerran; sivuvintistä
Jossain 10euron paikkella neliö on ekovilla 100mm kustantanut, joten ei kai siitä hiki vielä pitäisi tulla.
Jos sivuvintti on kylmä, niin väliseinä pitäisi olla eristetty.
Jos sivuvintti on kylmä, niin väliseinä pitäisi olla eristetty.
