Mietiskelen alustavasti erästä rintamamiestaloa ostomielessä.
Sain seuraavan selvityksen seinän 90-luvulla tehdystä lisäeristyksestä: seinän rakenne ulkoa sisällepäin; puuverhous, rimalaudoitus, runkokarhulevy 70mm, vanha vinolaudoitus ja purueristys, huokoinen kuitulevy 15mm, finnfoam 30mm, lastulevy.
Toki tuosta ei selviä miten on tervapaperit, mutta voisi olettaa että vinolaudoitus kun on jätetty niin myöskin sen alla oleva paperi on siellä?
Miltä tämä kuulostaa? Onko sisäpuolelle lisätty finnfoam ”liikaa”?
T. nimim. ”asioihin perehtymistä aloitteleva”
Ulkoseinän lisäeristys?
- lmfmis
- Jäsen

- Viestit: 3553
- Liittynyt: Pe Huhti 17, 2009 10:49
- Paikkakunta: Espoo
- Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Re: Ulkoseinän lisäeristys?
Tuskin on liikaa. Syystä se on sinne laitettu. Paperi on jäljellä jos ei ole otettu sisäkautta pois. Onko sisäseinän vaakalaudoitus purettu?
Finfoam sisäpinnassa tarkoittaa että ilmanvaihto pitää olla kunnossa eli remontoitu. Oikeasti tärkeää.
Oikeasti 70mm karhulevy? Saako sellaista?
Finfoam sisäpinnassa tarkoittaa että ilmanvaihto pitää olla kunnossa eli remontoitu. Oikeasti tärkeää.
Oikeasti 70mm karhulevy? Saako sellaista?
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Re: Ulkoseinän lisäeristys?
Kirjoitin sanasta sanaan sen vastauksen minkä remontoijalta sain. Muuta en tiedä (esim. vaakalaudoituksesta sisäpuolelta). Ja lisäkysymyksissä on nykyään vaikeusastetta.
Ilmanvaihtoa on ainakin parannettu korvausilmaventtiileillä vähän siellä täällä molemmissa kerroksissa.
Kiitos vastauksestasi
Ilmanvaihtoa on ainakin parannettu korvausilmaventtiileillä vähän siellä täällä molemmissa kerroksissa.
Kiitos vastauksestasi