Hei!
talomme on rakennettu -52 ja on pitkälti alkuperäisessä asussaan. Sauna ja pesuhuone ovat kellarissa, jossa seinät betonilla. Tuolla kosteissa tiloissa katto ja seinät on kuitenkin edellisen omistajan toimesta jokunen vuosi sitten tasoitettu ja maalattu todennäköisesti Luja-maalilla. Nyt pinnat olisi tarkoitus maalata raikkaammiksi, mutta pohjatyöt mietityttää. Kannattaisiko tuo vanha maali poistaa maanvastaisilta seiniltä ja vetää tilalle esim. Tikkurilan kellarimaali vai uskaltaako tuohon laittaa Lujaa päälle? Nykyinen maali ei ole korkannut ainakaan vielä. Onkohan tuo katon pintarakenne ok eli tasoitus ja Luja vai olisiko siinäkin syytä olla jotain hengittävämpää?
Kellarisaunan ja pesuhuoneen pintojen maalaus
Re: Kellarisaunan ja pesuhuoneen pintojen maalaus
Onko kyseisissä tiloissa painovoimainen vai koneellinen ilmanvaihto? Jos ensin mainittu niin silloin ainakin välttelisin höyrytiiviitä pintoja.
-57 "tiilitalo" (tiiliverhous jonka päällä rappaus, puurunko & purueriste)
