Keittiöremonttia suunnitteilla

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
Tervis68
Jäsen
Jäsen

Keittiöremonttia suunnitteilla

Viesti Kirjoittaja Tervis68 »

Keittiörempaa suunnittelen, en vielä tarjouksia kysynyt. Mutta mielikuvaa on pyörinyt päässä. MDF-ovea, puutasoa mielessä. Nykyiset on vm85 lastulevyä, joka totaalisesti murenee :evil:

Onko kellä hajua hintatiedoista 2,5*2 metrin kaapistoista? Kaapisto L-muodossa. Pikkasen on katellut domuksen ja parman keittiöitä. Onko niissä pahojakin vikoja? Kalustetukut jätän väliin, ei kerkee asentaa ite/ja ei osaa.

Noista ovista puu tietysti on puuta mut onko toi MDF kestävää?

kaikkia mielipiteitä otetaan vastaan :-D
Hippi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hippi »

Meillä keittiöremppa alkaa olemaan loppumetreillä. Tosin tein kaikki kaapistot ja ovet itse eli säästin aikamoisen tukun rahaa. Tokihan valmiin keittiön olisi saanut nopeammin (nyt 3.5kk naputellut kahden työpaikan ohella), mutta oli pakko kokeilla jaksaako nikkaroida kaiken itse.

Kannattaa kysellä myös pienemmiltä puusepänverstailta tarjouksia kaapistoista koska ainakin täälläpäin jo pelkästään laatikoston etulevyillä saattaa olla kymmenien eurojen ero/etulevy halvimman ja kalliimman välillä. Ja samaa mdf-levyähän ne pikkufirmatkin käyttää. Ja minun mielestä isoilla firmoilla touhu haiskahtaa niin reilulta rahastukselta, että kierrän ne kaukaa.

Ja kylläkai se mdf on aivan hyvä tavara kaapistoihin.
iso perhe
Jäsen
Jäsen

meillä parman keittiö

Viesti Kirjoittaja iso perhe »

juuri valmistunut ja saareke mallinen. Hintaa kaapistoille ja koneille tuli hiukan alta 10000e, kaapistoilla 5 vuoden takuu, painoi vaaka kupissa aika paljon meillä. Otettiin asennettuna, ensimmäinen asennusporukka ei osannut asiaansa joten toinen porukka tuli tekemään työt loppuun. Keittiön ovien laadussa ei ole mitään moittimista, viat korjattiin ja mitä ei saatu korjattua niin tilattiin uudet osat tilalle. Mutta tosiaan asennus porukassa oli niin paljon moittimista, että jäi vähän paha maku suuhun koko keittiö kaupasta.
maanma
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja maanma »

En tiedä missä asustat. Ikea keittiö on todella helppo kasata, mutta saa myös asennettuna. Ikean sivuilta löydät suunnitteluohjelman ja hinnat.
Tervis68
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tervis68 »

maanma kirjoitti:En tiedä missä asustat. Ikea keittiö on todella helppo kasata, mutta saa myös asennettuna. Ikean sivuilta löydät suunnitteluohjelman ja hinnat.
Etelä-karjalassa asustan, et ikea on poissuljettu.
ekassu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ekassu »

Ehkä sittenkin kannattaisi miettiä uudestaan sellaista vaihtoehtoa että ostaa netistä kalusteet ja etukäteen selvittää saako haluttuun ajankohtaan timpuria töihin. Jos keittiö on muuten valmis eli kaapit vain asennetaan paikoilleen niin ei siinä kyllä ammattimiehillä päivää kauempaa mene. Ja kun etukäteen tiskipöydän hanalle vetää vesiputket ja katkaisee oikeanpituisiksi ei hanan liittäminen omin päin ole vaikeata.

Niin ja mitä noihin MDf-levyihin tulee niin kyllä ne kestää hyvin jos eivät vettä saa (esim. vessassa allaskaapin ovi on "pullahtanut" kun on saanut vettä vähän väliä).

Meillä "edulliset" keittiökaapistot olleet paikoillaan jo viitisen vuotta ja ovat aivan uutta vastaavassa kunnossa.

Mutta jokainenhan tekee päätöksensä itse, miten hommat tehdään :-D
HannaMaaria
Jäsen
Jäsen

Re: Keittiöremonttia suunnitteilla

Viesti Kirjoittaja HannaMaaria »

Tervis68 kirjoitti: Noista ovista puu tietysti on puuta mut onko toi MDF kestävää?

kaikkia mielipiteitä otetaan vastaan :-D
Meillä on ollut aina MDF-levyä, mutta haluaisin ehdottomasti puiset ovet! Meillä on kolme alle kouluikäistä poikaa ja ovet näyttää karmeilta, kun pinta vähän pullahtaa, valumat jää pyyhkimättä, oveen tulee lommo... :roll: Puu näyttää aina puulta ja vaikka vähän kolahtaisi, niin se kuuluu puun luonteeseen ja jäljet pystyy jotenkin korjaamaankin, jos haluaa. Naarmut ei puussa ole niin pahannäköisiä kuin tuollaisessa huonekalulevyssä, vaikka uutena siistejä ovatkin. Olen itse ajatellut tuollaista halpaa keittiöremonttia, että vaihtaisi ovet täyspuisiin, tasot myös puisiin ja kaappien peitelevytkin myös johonkin itseään enemmän miellyttävään.
madde
Jäsen
Jäsen

Minä otin Ikeasta

Viesti Kirjoittaja madde »

Ja ajoin kaksi kertaa Espoon IKEAAn vaikka km tulee 430 sivu. Kasasin itse ja systerin kanssa asennus. Massiivitammesta tuo pöytätaso ja ädel-ovet. Eikä ollut hankalaa tai tympeetä. Reissut tein kesäaikaan, jolloin pystyi samalla katselemaan maisemia.

Keittiö tosin vielä kesken mutta ikea-reissut jatkuvat :) ensi kesänä, tuolloin haen lisää runkoja ja ovia.
-Madde-
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
pikkumökki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pikkumökki »

Käy katsomassa tanskalaisen HTH:n keittiöitä. Lähin liike löytyy Lappeenrannasta (Helsingin liikkeessä tuotteet ovat mahdollisesti paremmin esillä). Laatu on hyvä, mallisto selkeämpi kuin monilla muilla keittiövalmistajilla ja valikoimaa löytyy paljon, vaikka hinta onkin edullinen. Mittatilauksena toimitetaan myös osia (käsittääkseni IKEA:lla on näissä ongelmia?). Esim. neljä metriä ylä- ja alakaappeja (pari vetolaatikostoa ja kaikki koneet integroituna jääkaappi mukaan lukien keskihintaisilla ovilla) n. 3000e. Kaapit toimitetaan valmiiksi koottuina kotiin ilman erillistä maksua. Asennuspalvelun hinnasta en osaa sanoa.

http://www.hth-kitchen.com/
Täällä pääsee myös selaamaan kuvastoa.
Alli
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Alli »

Tervis68 kirjoitti:
maanma kirjoitti:En tiedä missä asustat. Ikea keittiö on todella helppo kasata, mutta saa myös asennettuna. Ikean sivuilta löydät suunnitteluohjelman ja hinnat.
Etelä-karjalassa asustan, et ikea on poissuljettu.
Ömmm? Miten niin poissuljettu? Me ihan laiskuuttammekin tilataan keittiökaappien osat varmaan Ikeasta. Kaiken voi suunnitella ja tilaukset saa tehtyä netissä. Tavarat tulevat kotiin ja aika edullisella kuljetuksella.

Keittiö odottaa vielä remppaa, koska harkitsemme vakavasti kannattaisiko tehdä kaikki kaapit sittenkin itse (ja mitä vanhoista kaapeista kannattaa oikeastaan säilyttää jne.)

Pari vuotta sitten tilattiin askarteluhuoneeseen keittiön alakaapit (umpikoivuiset ovet/laatikon etuosat). Ja kaikki osat löytyivät paketeista. Kasaamisohjeet ovat havainnolliset ja tarkat.

Ilman muuta, JOS päädymme valmiskaappeihin, niin tilaamme ne Ikeasta. Ei tarvi rampata kaupoissa (inhaa!).
Jaanami
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Jaanami »

Kyllä mdf-ovet ainakin meidän entisessä asunnossa kesti ihan hyvin, (vaikka olen aika kova lotraamaan tiskatessa). Riippuu varmaan aika paljon maalipinnan laadusta ja paksuudesta.
Vastaa Viestiin