eristäminen ulkopuolelta
ikkunat
putket
sähköt
lämmitysjärjestelmä
sauna
kylpyhuone
kodinhoitohuone
pukuhuone
keittiö
lattia
varaava takka
2 WC
+ pinnat esim. seinät
Ps. kustannusarvioita otan mielellään vastaan

Rakennusmies ja kiinteistövälittäjä olivat sitä mieltä että ulkopuoli kannattaa ehdottomasti eristää ennen alakerran tekoa. Ei taida muuten laatat pysyä seinässä jos ulkoa tulee kosteutta.pikkumökki kirjoitti:Listasta voi ottaa pois ikkunoiden vaihtamisen ja ulkopuolisen lisäeristyksen. Ikkunat näyttävät olevan hyväkuntoiset (lue:kittiä ja maalia) ja ulkopuolista lisäeristystä ei noin lyhyträystäiseen taloon millään saa sopimaan. Ja kun rappauskin on vielä seinässä hyvin kiinni ja katto näyttää lähes uudelta. Loput listasta ihan ok, toteutustyylistä sitten kiinni, tuleeko talosta uudisrakennus vai ei..
EDIT: Osa ikkunoista olikin laitettu aiemmin uusiksi. Niille voi ilmetä yllättävää vaihdon tarvetta nopeastikin.

Joo itse olen vähän epäselvästi kirjoittanut. Rappaus on tosiaan ihan hyvässä kunnossa niin siihen ei kyllä puututtaisi. Nuo uusitut ikkunat kyllä mietityttää. Talosta on siis vaihdettu 3 isoa ikkunaa ja kaksi isoa vielä vaihtamatta(+kellarikerroksen). Jos eristeenä on purua niin onkohan se painunut noiden uusien ikkunoiden alta? Lattia remonttikaan ei ole ihan välttämätön ainakaan minun mielestä (mies vähän toista mieltä)Vai olisiko järkevää kurkata mitä lattian alta löytyy?pikkumökki kirjoitti:Väärinkäsitys, pahoittelen. Luulin, että kyse on seinien ulkopuolisesta eristämisestä, eikä sokkelin. Sitten alustava remonttilistanne kuulostaakin jo oikein järkevältä. Ei siinä ole mitään ylimääräistä, jos ei niitä ikkunoita lasketa.

Kuulostaa niin hirveen tutulta...Oumai kirjoitti:
Toisinaan,itseasiassa melko usein tulee tunne että mitä me ajattelimme taloa ostettaessa.Että pystymme kahdestaan ihan kaikkeen ja remontoiminenhan on hauskaa ja äkkiähän me nyt tuo tehdään..jne.jne.Mutta toisinaan kyllä rakastan taloamme,aina kun jokin kohta valmistuu![]()