Hengittävien eristeiden hintaerot
Hengittävien eristeiden hintaerot
Laiskuuttani kysyn teiltä, arvon foorumilaiset, onko joku laskenut hengittävien lattiaeristeiden välistä hintaeroa?
Jos vertaillaan pellavaa, sellu- ja ekovillaa ja Vitalia, niin mikä tulee edullisimmaksi (työt tehdään itse, ilman asentajia)?
Jos vertaillaan pellavaa, sellu- ja ekovillaa ja Vitalia, niin mikä tulee edullisimmaksi (työt tehdään itse, ilman asentajia)?
- rautarunnari
- Jäsen

Tampereen Rakennustorin hinnoilla laskin alkukesästä, että kallein on Vital, piirun halvempi pellava ja selvästi halvin Ekovilla. Euromääriä en enää muista. Ekovillaa puoltaa myös asentamisen helppous, ei tarvitse leikellä ja mittailla, varsinkin jos koolaus on jotain muuta kuin k600.
Puruahan saa sitten vaikka ilmaiseksi ja asennus on helppoa siinäkin.
Puruahan saa sitten vaikka ilmaiseksi ja asennus on helppoa siinäkin.
Sen verran soppaa hämmennän itsekin, että olen tuon Ekovillan kannalla. Levittelin sitä juuri tuolle vintille ja on kyllä todella helppo materiaali käsitellä, ihastuin sen verran että samaa tavaraa tulee enemmältikin jatkossa. Ei pölise juuri nimeksikään ja helppo käsinkin levitellä se Puru versio.
On kaksi tapaa rempata rintsikkaa, sinnepäin ja jotensakin niin.
Purua olisin laittanutkin, ehdottomasti, vaan ei taida riittää rossipohjassa paksuutta.
Tosin jonkin ohjeen mukaan voisi lattian alle laittaa kaksi huokolevyä; yksi pohjalle ja toinen lattiamateriaalin alle.
Tuo ylempi (jos olisi vaikka 22 mm) voisi ehkä hiukan korvata ohuempaa purutilaa.
Osaako joku arvioida, kuinka paljon moinen rakenne tarvitsisi paksuuttaa vastatakseen esim. 200 milliä pellavaa/ekovillaa?
Tosin jonkin ohjeen mukaan voisi lattian alle laittaa kaksi huokolevyä; yksi pohjalle ja toinen lattiamateriaalin alle.
Tuo ylempi (jos olisi vaikka 22 mm) voisi ehkä hiukan korvata ohuempaa purutilaa.
Osaako joku arvioida, kuinka paljon moinen rakenne tarvitsisi paksuuttaa vastatakseen esim. 200 milliä pellavaa/ekovillaa?
-
kivimies
Miksi rakentaa kotimaisesta polttoaineesta?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007070 ... 6_uu.shtml
Korjataan edes palamattomalla aineella, tai yritetään edes piilottaa palava materiaali palamattomien levyjen taakse.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007070 ... 6_uu.shtml
Korjataan edes palamattomalla aineella, tai yritetään edes piilottaa palava materiaali palamattomien levyjen taakse.
- maanma
- Moderaattori

Ei olla varmaan hirveen kaukana, jos sanon 45- 50cm, riippuen puristustasteesta.Jami kirjoitti:Osaako joku arvioida, kuinka paljon moinen rakenne tarvitsisi paksuuttaa vastatakseen esim. 200 milliä pellavaa/ekovillaa?
Jos haluaa käyttää palon kestävää huokoleveyä, niin oikea tuote siihen on Lämpöleijona (jos sitä vielä saa jostain).
puruja Tampereen seudulta?
Tämä on kiinnostava keskustelusäie.
Mistäköhän Tampereen seudulta (tai kauempaakin) voisi hankkia eristykseen sopivia kuivia puruja? Tarkoitus olisi lisätä puruja painuneiden tilallle.
Kiitokset etukäteen!
Mistäköhän Tampereen seudulta (tai kauempaakin) voisi hankkia eristykseen sopivia kuivia puruja? Tarkoitus olisi lisätä puruja painuneiden tilallle.
Kiitokset etukäteen!
Re: puruja Tampereen seudulta?
Muistelen joksus nähneeni ihmisiä lapioimassa purua peräkärryyn Lauta Oy:ssä Lempäälässä.Naatti kirjoitti:
- rautarunnari
- Jäsen

onkohan tuossa "purua peräkärryyn"- ratkaisussa juuri se syttymisvaara, jos on kosteata ? Itse hain Orimattilasta joltain pikkusahalta kutterilastua, joku kai on joskus todennut että parempaa kuin puru vaan... Ja mäntsälän sahalta on haettu myös, joskin ei ihan pirkanmaa-sektoria. pusseissa lukee:
Joutsenon purupaali Oy, Joutseno.
Ja kosteusprosentiksi sanottiin 10. aijai. alkaako joku arvailemaan, tuleeko tuosta ongelmia, kun pelkkää kutteria on 10senttiä lisätty purujen päälle.. itse arvioin, että kosteus häviää kuin pieru saharaan ja savun hajua tulee vain kellarista, vain matalapaineella.
H
Joutsenon purupaali Oy, Joutseno.
Ja kosteusprosentiksi sanottiin 10. aijai. alkaako joku arvailemaan, tuleeko tuosta ongelmia, kun pelkkää kutteria on 10senttiä lisätty purujen päälle.. itse arvioin, että kosteus häviää kuin pieru saharaan ja savun hajua tulee vain kellarista, vain matalapaineella.
H
Kaikkien alojen erikoisasiantuntija