Tervehdys

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
Pidennetty
Uusi jäsen

Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Pidennetty »

Hei vaan kaikille! Tässä yksi uusi rekisteröitynyt esittäytyy.

Meillä 1949 rakennettu talo, joka ei ole ihan tyypillinen rintamamiestalo vaan kaksihorminen pidennetty versio. Talo on isoisovanhempien rakentama sodan jälkeen karjalasta evakoiduttuaan.

Olemme ostaneet talon 2004 täysin peruskorjaamattomana ja lähes autiotalona olleena. Mitään vakavampia ongelmia ei ainakaan vielä ole löytynyt. Vintti on kesähuonetta lukuunottamatta rakentamaton (vielä). Remonttia tehdään hyvin pikkuhiljaa ja pienellä budjetilla, joten edessä on vielä paljon toteutumattomia haaveita. Ensin uusittiin katto vanhaan tyyliin kolmiorimahuopakatteeksi, pintaremonttia tehdään sisällä ja salaojat sekä viemäri kaivettiin viime kesänä. Kellarista on suurimmaksi osaksi lattia piikattu ja maa-aineksia kanneltu ulos. Tällä hetkellä ajankohtaista on kellarisaunan remontoiminen, siitä minulla onkin lukuisia kysymyksiä joihin toivon asiantuntevia kommentteja.

Itse emme todellakaan ole ammattilaisia, mutta parhaamme mukaan yritetään itse tehdä. Pyrimme aina säilyttää vanhaa tyyliä ja ekologisia materiaaliratkaisuja, mutta kompromissejahan joutuu tekemään.

Mielenkiinnolla olen lukenut palstaa ja toivon että joihinkin onglemiin löytyy täältä ratkaisu. Rakentamisen ammattilaisetkin tuntuvat olevan niin erimielisiä. No siinäpä päällimäiset asiat.
mira
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja mira »

Tervetuloa!

Laitappa uteliaille kuvia pidennetystä talosta :-)
"kahdesta pahasta kannattaa valita molemmat ja kilpailuttaa ne"
Pidennetty
Uusi jäsen

Kuvia kun oppisi laittamaan

Viesti Kirjoittaja Pidennetty »

Noh, ...kuvia voisin laittaakin, mutta tietotaidot näissä tietokoneasioissa kovin huonot vielä. :? Eiköhän se siitä joku päivä kirkastu. :oops:
Vastaa Viestiin