Öljytäytteisiä sähköpattereita?

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Vastaa Viestiin
Isto H.
Jäsen
Jäsen
Viestit: 176
Liittynyt: Su Tammi 14, 2007 22:36
Paikkakunta: Eteläsuomi

Öljytäytteisiä sähköpattereita?

Viesti Kirjoittaja Isto H. »

Perhana.

Olin katsonut valmiiksi pari todella hyvännäköistä patteria, Itulan Zehnder nosta pattereita.

Kuva

Olin katellut että hinta on tuossa 200€/kpl tiimoilla...paljastuikin että kappalehinta on n.900€... Just joo..


Nyt ongelmana on löytää korvaava patteri joka ei riko silmiä ja vie rahoja.
Onko ihmiset löytäneet millaisia pattereita? Joko öljytäytteisiä tai ei.

:?:
Avatar
Tuulenhovi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 401
Liittynyt: To Helmi 01, 2007 12:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tuulenhovi »

Aiheesta aikaisempaa keskustelua... Tai sis aiemmin keskusteltu halvoista, lähinnä alle 100€ pattereista, mutta muistaakseni jotain linkkiä löytyy, josta ehkä voisi olla apua..? :-)

http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?t=3702
Avatar
juh
Jäsen
Jäsen
Viestit: 500
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 13:39
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juh »

meillä on thermosoftin mec -sarjan patterit (öljytäytteiset sähköpatterit)
http://www.thermosoft.fi/

ei ehkä ihan niin näyttävät kuin nuo kuvassa olevat, mutta hinta oli kohtuullinen n. 200e/kpl (1,2kw muistaakseni)
peukalo keskellä kämmentä...
Villekulla
Jäsen
Jäsen
Viestit: 34
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 23:28
Paikkakunta: Turku

Ripapattereita

Viesti Kirjoittaja Villekulla »

Oletko Isto H. löytänyt korvaavan (ripa)patterin ökykalliille Zehnderille vai mihin vaihtoehtoon olet päätynyt?
Itsekin pohdimme ilmojen viilettyä tulevaa lämmitystä ja ottaisimme hyviä vinkkejä vastaan.
Onko kukaan laittanut niitä eräässä linkissä esiintulleita Purmon Delta vesikiertopattereita? Kokemuksia?
jiijaoo
Uusi jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: To Syys 13, 2007 18:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiijaoo »

Onkos näitä Purmoja kellään? Ovatko sikahintaisia?

Kuva
Sammypiru
Jäsen
Jäsen
Viestit: 247
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 9:45

Viesti Kirjoittaja Sammypiru »

http://www.esanet.fi/raska/tilat.htm <-- Tuolla oli ku kävin kattomassa.
madde
Jäsen
Jäsen
Viestit: 433
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 17:30
Paikkakunta: Lapinlahti

tilasin biltemalta

Viesti Kirjoittaja madde »

öljytäytteiset patterit, saas nähdä minkälaiset ovat. 3v. takuu ja mie otin ne 1420mm ja 800w eikä ollu kalliit mut tosiaan, katsotaan minkälaiset ovat.. Vkl pitäis asentaa paikoilleen :roll:
-Madde-
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
Avatar
Pappi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Loka 17, 2007 16:39
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Sähkömies tuttavani kertoi että Bilteman valikoimassa on tarkalla termostaatilla olevia öljytäytteisiä pattereita, jotka voi kiinnittää seinään tai jättää lattialle omilla jaloillaan. Hintaluokka noin 100€ / kpl.
madde
Jäsen
Jäsen
Viestit: 433
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 17:30
Paikkakunta: Lapinlahti

nämä oli halvat

Viesti Kirjoittaja madde »

:oops: ei nämä maksanut kun 89 egee :oops:
1400 leveät ja omalla töpselillä, joko seinään tai lattiaan..
no, 3 vtakuu ja hinta ratkaisi, saas katsoa miten tuo asennus onnistuu :cool:
-Madde-
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
zzz
Jäsen
Jäsen
Viestit: 328
Liittynyt: To Marras 15, 2007 19:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja zzz »

kertokaas tyhmälle mitä etua/ero öljytäytteisestä patterista on läpivirtaus patteriin nähden?
whiski
Jäsen
Jäsen
Viestit: 982
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 10:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja whiski »

Öljytäytteinen patteri ei niin sanotusti krääsää pölyjä, kun vastukset on öljytilassa lämmittämässä öljyä. Samaten öljytäytteisellä patterilla on pieni varaus ominaisuus, eli se tasoittaa lämmön luovutuksen paremmin!
Wanha wirttynyt Whiski

Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
Vastaa Viestiin