laajennuksesta

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
seppja
Jäsen
Jäsen

laajennuksesta

Viesti Kirjoittaja seppja »

tarkoitus olis tässä ruveta suunnittelemaan laajennus osaa taloomme.
talon päätyä jatkettais kolmisen metriä. leveyttä saman verrran kun talo on nytkin, eli n. 7metriä.
tiloihin tulis siis pari kappaletta makkareita.
talossa on matalahkot vinttihuoneet ja talo jatkettais yhtä korkeana ihan ulkonäön takia, sekä tulevaisuudessa saisimme myös kelpo yläkerran uuteen osaan!
siis meidän alakerta on nyt aikas korkea, sekä korkea kivijalka.
uusi osa tulis matalammalla formaatilla, joten yläkertakin jäis korkeammaksi kun nykyinen.
pohjatyöt luulis olevan helpot. pohja on suht tasainenkin ja maan siinä pitäis olla aika perusmaata, ehkä savea osittain tosin.
tässä mietittiin kuluja.
oman työn osuus olisi hyvin suuri. siis tarkoitus olis itse tehä kaikki muu paitsi piirrustukset, valvonta ja ehkä noi kaivuutyöt jäis vieraalle. muu olis tark. tehä itse tai talkoilla.
onko kellään kokemusta kuluista tai muuten laajennuksesta? vinkkejä ja neuvoja yms. otetaan vastaan! :-D
Nyberg
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nyberg »

Meillä laajennus n. 8x4 metriä, kaikki mahdollinen tehdään itse, isäni tekee sähköt, häneltä myös tarvikkeet. Laajennus tehdään hirsirunkoisen päärakennuksen kylkeen entisen lahon sivukuistin paikalle.

Tiloihin tulee suurehko kodinhoitohuone ja 12m2 makuuhuone. Perusmateriaalit, osa hankittu Tallinnasta. Ikkunat kierrätysikkunoita, rossipohjan harkot saimme tutulta.

Budjetti 7000e on erittäin tiukka, makuuhuone on valmis väliovea lukuunottamatta. Toistaiseksi budjetti on pitänyt. Kaikki vanha on käytetty uudestaan mikä vain on voitu, remontti on edistynyt hitaasti jolloin on voitu käyttää tarjouksia aika hyvin eduksemme.
seppja
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja seppja »

itse mielessäni laskeskelin hyvin karkeesti että ilman pintamateriaaleja (laminaatti, sisäkatto, kyproc, maalit) kulut vois olla 5000 euron luokkaa maksimissaan. kuulostaako hullulta?
pintamateriaalit tuliskin olemaan halvimmasta päästä.
oletteko laskeneet eristeiden hintoja...siis onkohan esim. selluvilla kalliimpaa kun levyvilla?
katoksi tulis huopa, joka on helppo itse asentaa ja on tietääkseni halpaakin. siis huopahan se on tietysti nyk. katossa :wink:
oletteko laskeneet tohon 7000 myös kodinhoit.huoneen kalusteita tms.?
kuinka kauan olette ajatelleet projektinne kestävän?
onko homma millä mallilla?
Vastaa Viestiin