tuttavilla iso wanha talo ja viime talvena huomasivat katon vuotavan. Päättivät tehdä uuden konesaumakaton, ja etsivät katontekijän.
Vanha peltikatto on alkukesästä poistettu ja päreiden päälle tehty koolaus.
Peltiseppää vain ei kuulu - lupaa aina vain tulla "pian".
Päreen alla ei ole mitään, korkea vinttiullakko, jonka pohjalla kerros vanhoja eristeitä, kiten sammalta , matonrääsyjä yms.
Vettä on kesän mittaan tullut läpi ainakaan pienialaisesti asuinkerrokswwn.
Olisitteko kovin huolissanne, jos talo olisi omanne?perustelut?
kattoremontti viivästyy
Re: kattoremontti viivästyy
Tarvitseeko sitä edes perustella jos vesi tulee sisään?janssoni kirjoitti: Olisitteko kovin huolissanne, jos talo olisi omanne?perustelut?
Laittakaa vaikka pressut sinne katolle niin ei sada sisään.
Niin joo,ja vaihtakaa peltiseppää ja äkkiä.Tähän aikaan vuodesta alkaa ehkä jo aikaa löytymään muiltakin sepiltä.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Re: kattoremontti viivästyy
Mitähän tämä tarkoittaa Suomeksi? Tullut = kyllä, Ainakaan = ei.janssoni kirjoitti:Vettä on kesän mittaan tullut läpi ainakaan pienialaisesti asuinkerrokswwn.
Tuttavasi ovat aikalailla lehmän hermoilla varustettuja, kyllä minä olisin jo aikapäiviä sitten koittanut hommata toisen kattomaakarin. On siinä melko pas*a kattomaakarikin kun tietää että toisen talossa ei ole kattoa ja tulee ensi viikolla.
Jos katto vuotaa talo happanee, ei liene kelleen ylläri. Joten jos olisi minun taloni niin kyllä, olisin huolissani. Nythän voisi ihan hyvin olla jo metri lunta.
Kirjoitusvirhe tekstissäni - eli ainakin pienilaisesti tullut vettä myös asuinkerrokseen.
Entäs nuo vintin "pehkut", eikö niiden pitäisi kuitenkin kestää kostuminen ja kuivaa uudelleen - muovia ei ole missää?.
Itsekin ihmettelen tuttavien kärsivällisyyttä: vaimo jo hermoilee ja mies vakuuttaa, että "kyllä seppä pian tulee". Eipä sitä paljoa viitsi kuitenkaan kysellä, kun nyt eivät itse halua ottaa puheeksi.
Arvelen, että osatekijänä se, että ko seppä teki edullisimman tarjouksen. Toivottavasti vain ei nyt kasva remontintarve!
Meidän talossamme uudisosassa konesaumakatto ja joskus pitää vaihtaa vanhaankin osaan - mutta kuinka välttää vastaava? Kirjallinen sopimus sanktioineen, vai mitä? Siis kun meilläkin varmasti purkutyöt tehtäisiin itse.
Entäs nuo vintin "pehkut", eikö niiden pitäisi kuitenkin kestää kostuminen ja kuivaa uudelleen - muovia ei ole missää?.
Itsekin ihmettelen tuttavien kärsivällisyyttä: vaimo jo hermoilee ja mies vakuuttaa, että "kyllä seppä pian tulee". Eipä sitä paljoa viitsi kuitenkaan kysellä, kun nyt eivät itse halua ottaa puheeksi.
Arvelen, että osatekijänä se, että ko seppä teki edullisimman tarjouksen. Toivottavasti vain ei nyt kasva remontintarve!
Meidän talossamme uudisosassa konesaumakatto ja joskus pitää vaihtaa vanhaankin osaan - mutta kuinka välttää vastaava? Kirjallinen sopimus sanktioineen, vai mitä? Siis kun meilläkin varmasti purkutyöt tehtäisiin itse.
Jos kosteus on vähäistä tai kertaluontoista, mutta tuossahan on kyseessä jatkuva kosteus kun kosteutta tulee kokoajan lisää. Ja siinä vaiheessa kun vesi tulee välipohjan läpi on rakenteissa jo normaalisti paljon kosteutta. Toki jos tosiaan vaan tapahtuu kerran ei hätä ole kauhea, mutta kun tuo nyt ei taida olla kertaluontoista.Entäs nuo vintin "pehkut", eikö niiden pitäisi kuitenkin kestää kostuminen ja kuivaa uudelleen - muovia ei ole missää?.
Taas kerran nähdään se tosiasia että halvin tarjous ei välttämättä ole se paras.Kirjallisella sopimuksella kannattaa varmistaa tekemisen ajankohta ja teettää työ hyvän maineen omaavalla peltisepällä vaikkei se edullisin olisikaan.
Usein tuollainen "tulen ensi viikolla"-tyyppi ei tule koskaan.
Kyllä tuollaisesta asuintiloihin valuvasta vedestä tulisi olla jo enemmän kuin huolissaan ettei isompia vahinkoja pääse syntymään.Vaikka pehkut ajanmyötä kuivaisivatkin niin kauan siihen menee jos ne ihan läpimäräksi pääsee kastumaan.
Usein tuollainen "tulen ensi viikolla"-tyyppi ei tule koskaan.
Kyllä tuollaisesta asuintiloihin valuvasta vedestä tulisi olla jo enemmän kuin huolissaan ettei isompia vahinkoja pääse syntymään.Vaikka pehkut ajanmyötä kuivaisivatkin niin kauan siihen menee jos ne ihan läpimäräksi pääsee kastumaan.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
-
Talonpoika
- Jäsen