Moro!
Talon osto aikeissa ollaan ja eräs "kotiehdokas" on jo löytynytkin.
Mutta,mutta... Sauna/kylpyhuone puuttuu. Kellari on 2m. korkea ja pinnat karkealla betonilla ja ehdottoman kuivat (talo mäennyppylällä).
Kysymykseni siis kuuluu: Mikä olisi karkea hinta-arvio jos saunaosaston kylppäreineen (mallia asiallinen,ei mitään luksusta) teettäisi ammattilaisella. Tiedän, että hintaan vaikuttavat monetkin seikat, mutta pystyisikö joku arvioimaan tod. karkeasti 10, 20, vai 30 tuhatta eeroo?
Sauna kysymys
- maanma
- Moderaattori

Re: Sauna kysymys
Pelkkä pintaremontti maksaa teetettynä Turussa noin 800e/m2 sisältäen halvan kaakelin ja vesieristeet sekä kevyen oikaisun. Jos koko systeemi pitää purkaa ja tehdä täysin uusiksi ja moderniksi, niin sanoisin, että 3000e/m2 on vielä ihan realistista.
Itselläni meni siis itse tehden noin 4000-6000e/10m2 laskentatavasta riippuen.
Kaivettiin vähän ja lopulliseksi korkeudeksi paneelikaton ja lattian väliin jäi 195.
Itselläni meni siis itse tehden noin 4000-6000e/10m2 laskentatavasta riippuen.
Piti vielä toteaman, että mulla oli jo vanha sauna+pukuhuone systeemi, joka piti täysin purkaa ja kaivaa. Uusi lattia valettiin joulukuun puolessa välissä 2003 ja purun aloitus oli elokuun alussa 2003.maanma kirjoitti:Aikaa on mennyt kaikkiaan 18kk.
Kaivettiin vähän ja lopulliseksi korkeudeksi paneelikaton ja lattian väliin jäi 195.