Remppaamme rintamamiestaloa, nyt pitäisi poistaa seinä ns ruokailuhuoneen ja olohuoneen välistä, mutta seinässä on epäilyttävän näköistä levyä. Pelkään,että se on asbestia. Levy on siis asennettu taloon vuonna -52 Porinmatin läheisyyteen. Levy on vaalean ruskeaa tai vaalean punaista ja murenee purettaessa kuten kipsilevy. Päällystetty ruskealla paperilla ja punaisella kirjoitus RAKENNUSLEVY.
Onko kenelläkään tietoa tästä levystä? Voin lähettää myös valokuvia tunnistusta varten.
Tunnistaako joku tämän rakennuslevyn?
-
Markku&Rintsikka
- Jäsen

Asbestia oli...
Oltiin yhteydessä Helsingin Rakennus ja Purku nimiseen yritykseen; pieni pala tutkittiin nopeasti ja saatiin tarkka analyysi levystä. Sisälsi asbestia.
Kaverit tulivat ja purkivat levyn erittäin asiantuntevasti.
Re: Asbestia oli...
Olin auttamasa Helsingin Töölössä kylppäriremontissa 90-luvulla 20-luvun talossa. Putkimies tuli tupakka huulillaan kertomaan, että viemärin vieressä on ruskehtavaa pölyä ja pudottaa rukkaset siihen paikkaan sekä ilmoittaa asian " olisiko ollut työsuojelupiiri". Urakoitsija soitti asbestipurkufirmaan, mistä tuli kaveri pölynimurin kanssa putsaamaan lattian alustaa. Ei käyttänyt hengityssuojainta, käsineitä tms. Poltteli siinä tupakkaa ja pani lapun, että työmaa on asbestivapaa. Lasku tuli aikanaankimmoli kirjoitti:Oltiin yhteydessä Helsingin Rakennus ja Purku nimiseen yritykseen; pieni pala tutkittiin nopeasti ja saatiin tarkka analyysi levystä. Sisälsi asbestia.
ja sama putkimies tuli jatkamaan hommaa jälleen tupakka huulessaan. Maksoi paljon ylimääräistä ja mielstäni rahastuksena turhaan. Asbesti on toki havaittu erittäin vaaralliseksi hengityselimille. 50-luvulla olin auttamassa sen leipomisessa lämpöputkien ympärille kesähommina. Onneksi en ole saanut asbestoosia, mutta uskon, että tupakka on monin verroin tuhoisampaa.
Asbesti on vaarallista, siis Asbesti on vaarallista, mutta miten ja miksi? Siinäpä probleema? Kun tavalliselle matti meikäläiselle ilmoitetaan että sulla on asbestia talossa, niin sen jälkeen saa laskuttaa aivan mitä huvittaa. Tuo se ikävä tosiasia johon olen törmännyt
! Vaikka olen yrittäjä, joka repii penninsä, siis senttinsä julmasti ihmisiltä, niin tuo on sellainen johon oikein himottaa iskeä
. Teen melkein mitä tahansa, kun saan sertifikaatit asbestin poistoon, niin kukaan ei perää hauku laskun summaa. Toivoisin että tähänkin herätään, ennen kuin ehdin rahastuksen ihanuuteen 
Wanha wirttynyt Whiski
Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!