Ideoita alkovivaatehuoneen säilytysjärjestelmäksi
Ideoita alkovivaatehuoneen säilytysjärjestelmäksi
On tarkoitus laittaa makuuhuoneen toinen alkovi vaatehuoneeksi ja haaveillaan sinne kunnon säilytysjärjestelmää liukuvine vaatekoreineen. Sovellat ja Elfat tiedetään, mutta pienellä budjetilla etsittäisiin jotain edullisempaa. Onko kokemuksia vaihtoehtoisista systeemeistä ja tuon viistetilan fiksusta tilankäytöstä? Alkovi on tarkoitus erottaa vain verholla makkarista ja aiotaan jättää sinne pieni tila peilailuunkin...
Re: Ideoita alkovivaatehuoneen säilytysjärjestelmäksi
Itse olen käyttänyt Ikean systeemeitä. Hinta kohtuullinen, valinnanvaraa löytyy ja voi kätevästi suunnitella itse kotona valmiiksi.
Tosirintamamies kyllä tekis itse liimapuulevyistä?
Tosirintamamies kyllä tekis itse liimapuulevyistä?
Itse ollaan laittamassa kodinhoitohuoneeseen Langan ja muovin valmistamia koritelineitä.
Korit liikkuvat telineessä jouheemmin, mitä elfan vastaavat. Myöskin stopparit löytyy, ettei kori tipahda syliin.
http://www.lankajamuovi.fi/vaatehuone.php
Samaisesta firmasta meillä myös jätevaunut ja tiskikaapin sisusteet.
Myös Ikean valikoima kannattaa tarkistaa. Meille löytyi sieltä siivouskomeron sisuste http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40090386
Tuo netissä oleva kuva on surkeasta kuvakulmasta, mutta tuote siis 50-60 cm leveän komeron sivuseinään kiinnitettävä, ulosvedettävä häkkyrä, jossa alimmaisena leveämpi hyllytaso, johon voi näppärästi sijoittaa imurin ja yläpuolella sitten pari kapeampaa hyllyä, johon voi laittaa muuta siivoussälää.
Korit liikkuvat telineessä jouheemmin, mitä elfan vastaavat. Myöskin stopparit löytyy, ettei kori tipahda syliin.
http://www.lankajamuovi.fi/vaatehuone.php
Samaisesta firmasta meillä myös jätevaunut ja tiskikaapin sisusteet.
Myös Ikean valikoima kannattaa tarkistaa. Meille löytyi sieltä siivouskomeron sisuste http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40090386
Tuo netissä oleva kuva on surkeasta kuvakulmasta, mutta tuote siis 50-60 cm leveän komeron sivuseinään kiinnitettävä, ulosvedettävä häkkyrä, jossa alimmaisena leveämpi hyllytaso, johon voi näppärästi sijoittaa imurin ja yläpuolella sitten pari kapeampaa hyllyä, johon voi laittaa muuta siivoussälää.
Unohtamatta Sovellaa. Suunnittele hyvin, se kannattaa!
Varmaa on, että totuuden puhuja paljastuu aina.
Kiitoksia kommenteista, taidetaan lähteä mittojen ja taskulaskimen kanssa katselukierrokselle... 
Kaveri osti ikean semmosen ritilähäkkyrän ja laitto vanerin ja pyörät alle, tosi kätevä systeemi ja saa siirreltyä jos siellä takana on kamaa.
Ulosvedettävät hyllyköt on ehdottoman kätevät, mutta varmistahan että mahtuvat hyvin aukeamaan. Meillä sivu-ullakolle tulee kiinteät hyllyt, kun ei noita kätevyyksiä saa sinne mitenkään järkevästi. Mahtuisihan ne aukeamaan mutta minnekäs minä vaatteiden hakija sitten mahtuisin
Menipäs offtopiccina 
Elfaa tuli sittenkin ostettua, vaan olipahan huikeat hintaerot eri putiikeissa.Sarsa kirjoitti:Itse ollaan laittamassa kodinhoitohuoneeseen Langan ja muovin valmistamia koritelineitä.
4 kpl 74 cm korkeeta ja 5 kpl 104 cm korkeeta 45 cm leveetä telinettä koreineen, niin hintaero halvimman ja kalleimman välillä liki 200 euroa!!! Jo tuossa 104 cm korkeassa telineessä 25 euroa/kpl.
Itte otettiin tosin 55 cm leveetä, mutta toi 45 cm leveitten hintaero tuli laskettua tarkemmin, kun oli ulkomuistissa kalleimman paikan hinnat.
muoks. isäntä etukäteen noita korihäkkyröitä hiukka vierasti, mutta nyt kun vajaan viikon on vaatteet ollut helposti otettavissa esiin ja likapyykin etukäteislajittelu toiminnassa, niin on jo tullut kommenttia, että on kätevä systeemi. Liukuovisysteemi vielä tuohon kiinteään komeroon odottaa tulemistaan, kun suunnitteluporras (lue: allekirjoittanut) laiskottelee