Rintamamiestalot kysytyimpiä asuntokaupassa....

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
Samsonite
Jäsen
Jäsen

Rintamamiestalot kysytyimpiä asuntokaupassa....

Viesti Kirjoittaja Samsonite »

http://www.ess.fi/?article=233154

mutta eihän tämä mikään uutinen sinänsä ole ....
Kimble
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://tiili5.blogspot.com/

Re: Rintamamiestalot kysytyimpiä asuntokaupassa....

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Oi rintamamiestalo olisi todella mielettömän kiva, mutta miksi sen pitää olla niin kallis. Lohjalta saa puolen hehtaarin tontteja 30 000 eurolla ja siihen valmista talopäälle ja kokonais kustannukset huitelevat 190 000 euron lähellä. Ainakin Kastellin laskelmien mukaan. http://www.kastelli.fi/talot/talomallistot/economy

Eihän tuossa mikään paras pohjaratkaisu ole, mutta parikymmentätuhatta lisää ja pohjatkin paranee. Lohjallakin rintamamiestalon maksaa usein 150-170 tuhatta euroa ja 1 000 neliön tonteilla. Sama Hyvinkäällä. Remontit tähän päälle. Miksi minä ihastuin vanhoihin taloihin...
Maailma menee yhteen suuntaan, ihmiset toiseen.
timle70
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja timle70 »

Ei siellä tontilla monesti oo 50v tammea pihassa valmiina tai yleensä koko puutarha miljöötä :-D
koeffte
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja koeffte »

kastelli talon voi rakennuttaa kuka vaan.
Hyviä rintsikoita on vain harvoilla,ja valmistus on lopetettu 50v sitten. :cool:

sama juttu vaikkapa vanhoissa autoissa, ikivanha auto voi maksaa tuplat uuteen verrattuna joka on kaikilta ominaisuuksiltaan parempi,perusteet vanhan hintaan ovat vaan toiset ..nostalgia, fiilis,uutta ei enää saa.. :-)

kaveri joka asuu uudessa okt talossa kävi taannoin kylässä. katteli välioven karmeja ja ovia ja totesi ,"ennen tehtiin kunnon puusta" omassaan kuulemma jotkut rimpulat.
Anu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Anu »

Yksi iso ero tämän meitin vanhan ja muutaman kaverin uuden välillä on väliseinien äänieristeet. Meillä on joka seinässä purua, vaatteita ja hevosen häntäjouhia, jotka eristävät todella hyvin ääntä. Ei ihan jokaisessa uudessa talossa ole tilanne yhtä hyvä. smiley_074

Mutta jotta tämä ei taas muutu vallan rintamamiestalojen kehumisketjuksi (ainakin omassa on paljon huonoakin...), on pakko todeta, että kylläpä vaan rakensi kaveriperhe talon, joka on kuin karkki. Kaunis, ei rimpulakarmeja tai rimpulaovia. Kaikki on yksinkertaisen kaunista ja puuta, mutta siellä ei siltikään ole mikään mökkitunnelma. Ei mitään ihmeellisyyksiä, mutta hyvin suunniteltu ja kaunis talo. Kustannukset eivät juuri talopakettia kalliimmat. Sellaisen uuden voisin ottaa. Tonttikin on yhdistetty kahdesta niin, että samalla tuli vanha puutarhakin. Ja järven ranta.... (haaveissa vainko oot mun...)
HillyMan
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja HillyMan »

Nyt kannattaa laskea sitten kaikki kulut uudisrakentamisessa kun aletaan vertailemaan.
Tontti, talopaketti, kunnallistekniikka, sähköliittymä, pihatien perustukset, nurmikot, pihalaatotukset ym.
Joo yks kaveri rakensi säästöpudjetilla ykskerroksisen talon 180 donalla perintötontille ja siinävaiheessa oli piha ruvella tie lähes ajokelvoton ja perheenlisäystä tulossa eli yksi huone liian vähän. Menee euro poikineen kun se tie ja piha alkaa olla kondiksessa ja edelleen siltä puuttuu se yksi huone, no mutta se sai talopaketin vanhan talon hinnalla :wink:
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
mira
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja mira »

Anua komppaan... hyvä uusi on hyvä uusi.

Itse olen remppahenkinen, eikä juuri mikään ahdista. Mutta erikseen on ne ihmiset jotka pitävät rintamamiestalosta, mutta ilman resursseja korjata vanhaa.
Kuulostaisi erittäin hyvältä teknisesti yksinkertainen, hyvistä materiaaleista aikaa kestäväksi rakennettu uusi talo. Ei kai se tosiaan mikään mahdoton ajatus ole nykypäivänä vaatia sitä oikeanlaista laatua uudelta talolta, joka kuitenkin maksaa paljon sekin.
"kahdesta pahasta kannattaa valita molemmat ja kilpailuttaa ne"
Kimble
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://tiili5.blogspot.com/

Viesti Kirjoittaja Kimble »

HillyMan kirjoitti:Nyt kannattaa laskea sitten kaikki kulut uudisrakentamisessa kun aletaan vertailemaan.
Tontti, talopaketti, kunnallistekniikka, sähköliittymä, pihatien perustukset, nurmikot, pihalaatotukset ym.
Olihan tuossa Kastellin laskelmassa jokunen tuhatta euroa laitettu myös pihatöille ja ulkovarusteille.

Mä siis haluan vanhantalon, jossa voin asua ja tehdä samalla. Harmittaa vain kun pyynnit ovat mitä ovat ja tontit toisinaan pieniä. Vähän on tarjolla taajaman ulkopuolelta taloja täällä päin. Tietysti olis kiva asua palvelujen lähellä ja lähellä junarataa. Mä vaan haluisin kuitenkin enemmän omaan rauhaan ja maata ympärillä hitusen enemmän. Naapurit mahdollisimman kauas. Luonto naapuriksi. Nykyinenkin pitäis tietty saada kaupaksi ja päästä vuokralle asumaan, jotta unelman tullessa eteen voisi tehdä nopeita ratkaisuja.
Maailma menee yhteen suuntaan, ihmiset toiseen.
timle70
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja timle70 »

Mutta, jos ois perhanasti rahaa niin kyllä mä ainaki uuden tekisin tai siinä tapauksessa teettäsin ja olisin itte tontilla koko ajan ja kävelisin heinä suussa. Koska on niitä niin hyvännäköisiä mökkejä ja hyvällä paikalla, että ihan oksettaa!! :lol:
Tinakenkäpoika
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tinakenkäpoika »

Tuossa oli vertailuna 70-luvun talojen ja rintamamiestalojen välinen myynti lahden seudulla,eli ei koske lie siis kastelleja eikä muita uudempia taloja. Itse olen siinä uskossa että, ei vaan valmista uutta omakotitaloa saa _kaikkineen_ alle 200 000 euron. Itse ainakin kiersin nuo tasakattoiset ja matala perustuksiset 70-80- lukulaiset talot kaukaa kun taloa etsiskelimme.
Winston
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Winston »

Taisi täälläkin päin olla kirjoittelua että alueella on kovin kysyntä 100-130 neliön rintamamiestaloista hintaluokassa 130000-170000. Katseltiin vaan että eiköhän omankin tarvittaessa saa myytyä :mrgreen: Tosin ollaan vähän tultu siihen tulokseen ettei remontoitavaa kyllä enää toista hommata, sitten rakennetaan just semmonen uus kun halutaan jos tästä lähdetään!
Vastaa Viestiin