Käytiin katsomassa rintamamiestalo tyyppistä vuonna 1954 rakenettua taloa. Talo oli suurinpiirteinen alkuperäisessä kunnossa, mutta erittäin hyvin ylläpidetty. Eipä ollut valittamista talon kunnossa. Esitteessä on kattomateriaaliksi merkitty aaltohuopa. Mitäs se semmoinen on? Onko RMTeeläisillä tietoa? Välittäjän mukaan kovaa materiaalia. Yläkerrasta oli puolet rakentamatta eli vinttinä ja ei kattorakenteissa näkynyt mitään ihmeempiä.
Tontti oli hiekkapohjainen ja nurmikkoa ei ollut. Onkohan se hyvä vai huono juttu?
Kellari oli siisti ja mitään hajuja, rihmastoja eikä muita omituisuuksia näkynyt. Kellarin lattia oli yhden huoneen osalta muurattu tiilistä. Onko muualla näkynyt tämmöistä? Erikoinen se ainakin oli.
Alakerran makuuhuoneessa oli käytöstä poistettu pönttöuuni. Lieko hormi vielä kunnossa.
Talo on kaupunki alueella ja sen pihasauna on käytössä ja kunnallistekniikassa. Loistavaa! Sisällä ei suihkua ollutkaan vain wc. Todella kiva talo. Niin oli hyvässä kunnossa, että voisin asua siinä remppaa tekemättä. Putket ja sähköt varmaan kuitenkin kaipaisivat uusimista.
Aaltohuopa?
- Kimble
- Jäsen

- Kotisivu: http://tiili5.blogspot.com/
Aaltohuopa?
Maailma menee yhteen suuntaan, ihmiset toiseen.
Re: Aaltohuopa?
Olisiko tätä? http://www.onduline.fi/
Itse laitoin varastoon mutta eipä ole vuosien kokemusta, täyttää vasta 2v
Yhden RMT:n olen nähnyt samaisella katteella ja se luultavimmin oli ainakin 20-30v vanha, kai. Kovasti tuo valmistaja tuotettaan kehuu mutta kukapa ei kehuisi.
Hiekkapohja on kaiketi ihan hyvä kellarikosteutta ajatellen, kunhan on tarpeeksi karkeaa. Jos on syvältikin hiekkaa niin saa ainakin heittää maalämpöpumppu ajatukset muihin vaihtoehtoihin. Mikä tuossa muuten on lämmitysmuotona?
Itse laitoin varastoon mutta eipä ole vuosien kokemusta, täyttää vasta 2v
Yhden RMT:n olen nähnyt samaisella katteella ja se luultavimmin oli ainakin 20-30v vanha, kai. Kovasti tuo valmistaja tuotettaan kehuu mutta kukapa ei kehuisi.
Hiekkapohja on kaiketi ihan hyvä kellarikosteutta ajatellen, kunhan on tarpeeksi karkeaa. Jos on syvältikin hiekkaa niin saa ainakin heittää maalämpöpumppu ajatukset muihin vaihtoehtoihin. Mikä tuossa muuten on lämmitysmuotona?
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Naapurin katolla taitaa olla samaa. Muistelen naapurin sanoneen että 20 vuotta sitten asensi ja olisi Ranskalainen lasikuitutyyppinen keksintö. maalasi just vuosi tai kaksi sitten ja imi maalia melkoisesti, mutta taitaa olla ikuista.Kimble kirjoitti: Esitteessä on kattomateriaaliksi merkitty aaltohuopa. Mitäs se semmoinen on? Onko RMTeeläisillä tietoa? Välittäjän mukaan kovaa materiaalia.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Vanhemmillani laitettu ondyline 1977 (on edelleen) ja itselle 1999. Todella hyvä kate, ei kondensoi. En voi kun lämpimästi suositella!
Varmaa on, että totuuden puhuja paljastuu aina.
- Kimble
- Jäsen

- Kotisivu: http://tiili5.blogspot.com/
Joo, on hieman samankaltaista kuin tuo ondulinen tuote.tuuma kirjoitti:Olisiko tätä? http://www.onduline.fi/
Itse laitoin varastoon mutta eipä ole vuosien kokemusta, täyttää vasta 2v![]()
Kellari oli tosiaan tosi siisti. En minä ainakaan mitään huomannut/haistanut. Kellarissa ei siis ollut kosteita tiloja lainkaan. Pelkästään kylmäkomero, varasto ja verstas.
Lämmitysmuotona talossa on suorasähkö. Hormi tosiaan olemassa joten olohuoneen puolelle sais tehtyä takan/leivinuunin.
Odottellaan, että sunnuntain näytössä löytäisä tämä nykyinen koti uudet asukkaat.
Maailma menee yhteen suuntaan, ihmiset toiseen.
Hiekkatontin omistavana voin sanoa että vesi ei kauan viihdy vaikka enemmänkin sataisi tai tyhjentää jonkun uima-altaallisen nurmikolle.
Huonona puolena on se että kuivina kesinä meinaa nurmikko kuolla ja hanavedellä on turha yrittää sitä hoitaa, kaikki istutukset pitäisi perustaa laittamalla joko alle reikäinen muovi tai savi. Nurmikon multakerroksen allekkin olisi hyvä laittaa ohut savipatja, jos perustaa nollasta alkaen.
Kannattaa kysellä ammattilaisilta että tulee hyvä.
Täällä oli tiililattiat kellarissa, tiilien päällä ohut 3cm valukerros joka luonnollisesti oli pieniä halkeamia täynnä.
Tiililattia ei ole niin kapilaarinen kuin maavarainen betoni, ainakaan kun oli noita todella kovia punatiiliä.
Huonona puolena on se että kuivina kesinä meinaa nurmikko kuolla ja hanavedellä on turha yrittää sitä hoitaa, kaikki istutukset pitäisi perustaa laittamalla joko alle reikäinen muovi tai savi. Nurmikon multakerroksen allekkin olisi hyvä laittaa ohut savipatja, jos perustaa nollasta alkaen.
Kannattaa kysellä ammattilaisilta että tulee hyvä.
Täällä oli tiililattiat kellarissa, tiilien päällä ohut 3cm valukerros joka luonnollisesti oli pieniä halkeamia täynnä.
Tiililattia ei ole niin kapilaarinen kuin maavarainen betoni, ainakaan kun oli noita todella kovia punatiiliä.
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "