Haku löysi 16 tulosta
- Ke Syys 20, 2017 23:03
- Keskustelualue: Piha ja puutarha
- Aihe: Aidan pystyttäminen
- Vastaukset: 4
- Luettu: 7527
Re: Aidan pystyttäminen
Minä en kaivelisi mitään. Olen tehnyt aitaa niin että kaivinkone painaa maahan sinkittyä rautaputkea. Linjalangalla paikoilleen ja kiilaamalla hienosäätöä. Tolpat maassa tunnissa ja siihen aita kiinni. Kestää sen miehen iän. Ei muljaa kun laittaa metrin maanalle. Ellei nyt ihan Savikko ole, mutta sit ...
- Ke Loka 28, 2015 19:52
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Uudet sähköpatterit hakusessa
- Vastaukset: 13
- Luettu: 9306
Re: Uudet sähköpatterit hakusessa
tämä taitaa kääntyä ilp keskusteluksi :-) kokemus yhdestä mitsu fd35 pumpusta. lämmitä sitten yhdellä pumpulla kaksi kerrosta. pelkästään että ilma kulkee alakerran huoneiden läpi piti kyseisessä kohteessa olla puhallus toiseksi suurimmalla jolloin puhaltimen ääni on jo melkoinen. jos laittaa joka hu ...
- Ma Loka 26, 2015 21:21
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Uudet sähköpatterit hakusessa
- Vastaukset: 13
- Luettu: 9306
Re: Uudet sähköpatterit hakusessa
pumppuakin on mietitty mutta jotenkin tuntuu ettei sitä meteliä jaksas kuunnella. ilmahan ei liiku ilman puhallusta.
joka tapauksessa, mielestäni lämmitys järjestelmän pitäs olla kunnossa ja ilp olis sitten tukilämmitin.
-matti
joka tapauksessa, mielestäni lämmitys järjestelmän pitäs olla kunnossa ja ilp olis sitten tukilämmitin.
-matti
- Ma Loka 26, 2015 0:07
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Uudet sähköpatterit hakusessa
- Vastaukset: 13
- Luettu: 9306
Re: Uudet sähköpatterit hakusessa
Öjytäytteisiäkin olen hieman katsellut mutta hinnat on melko suolaisia verrattaessa perinteiseen. Lämpö on tosin varmaan tasaisempi.
Minullakin on noissa 10:ssä muutama patteri jotka ovat ns. orjapattereita.
-Matti
Minullakin on noissa 10:ssä muutama patteri jotka ovat ns. orjapattereita.
-Matti
- Su Loka 25, 2015 20:07
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Uudet sähköpatterit hakusessa
- Vastaukset: 13
- Luettu: 9306
Uudet sähköpatterit hakusessa
Täällä on varmasti ihmisillä monenlaisia lämmitysmuotoja ja joku saattaa vielä tehdä syntiä ja lämmittää suoralla sähkölläkin. Joka tapauksessa vanhat mekaaniset sähköpatterit tulisi päivittää elektronisella termostaatilla oleviin, koska nykyiset lämmittävät miten sattuu. Ulkonäöissä on tietty eroja ...
- To Marras 27, 2014 14:45
- Keskustelualue: Yleistä höpinää
- Aihe: Tulipesän sytyttäminen
- Vastaukset: 40
- Luettu: 33777
Re: Tulipesän sytyttäminen
Moi, tähän on pakko laittaa Satakunnan Kansan tekstaripalstalle tullut ohje kyseisestä keskustelusta.
" Minä sytytän aina takaapäin. Syttyy hyvin. Vaimo samaa mieltä." :)
Olen tätä itsekin käyttänyt ja voin suositella.
-Matti
" Minä sytytän aina takaapäin. Syttyy hyvin. Vaimo samaa mieltä." :)
Olen tätä itsekin käyttänyt ja voin suositella.
-Matti
- To Helmi 20, 2014 18:11
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Yhdenlainen käyttökokemus MLP:sta
- Vastaukset: 22
- Luettu: 12765
Re: Yhdenlainen käyttökokemus MLP:sta
Moi,
Noilla tiedoilla MLP tulisi laittaa kyllä pakolliseksi kaikkiin taloihin.
Kateeksi käy.
Itsellä menee 140m2 tönö + 30m2 piharakennus 15000 kwh
Siis suorasähkö
-Matti
Noilla tiedoilla MLP tulisi laittaa kyllä pakolliseksi kaikkiin taloihin.
Kateeksi käy.
Itsellä menee 140m2 tönö + 30m2 piharakennus 15000 kwh
Siis suorasähkö
-Matti
- Pe Tammi 31, 2014 0:22
- Keskustelualue: RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta
- Aihe: Mitä mieltä perustuksista & kunnosta?
- Vastaukset: 11
- Luettu: 12967
Re: Mitä mieltä perustuksista & kunnosta?
Nyt sanoit avain sanan "rantatontti". Yleensä tuo riittää nostamaan arvon melko ylös. Varsinkin jos paikka miellyttää. Rakennusten kunnolla ja vuosimallilla ei ole niin suurtamerkitystä kuin paikalla. Tarkoitan että painunut vanha hirsitönö tai 70-80 luvun mökki on saman hintanen rantatontilla. Paikk ...
- Ma Tammi 27, 2014 23:32
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Kylmä vesi pihasaunaan
- Vastaukset: 7
- Luettu: 5083
Re: Kylmä vesi pihasaunaan
Mielestäni tuo tarvii liittymisen tai asianmukaisen imeytyksen. (Ainakin tähän kannattaa valmistautua. Jälkeenpäin voi olla vaikeampaa tehdä.) Meilläpäin mökkejä yhteenaikaan tarkisteltiin ja moni laittoi veden juurikin ulkopuolelle. Jolloin kyseessä oli kantovesi. Sillä ei ollut mitään merkitystä on ...
- Ti Huhti 09, 2013 15:31
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Mitä polttopuuta tulisi käyttää
- Vastaukset: 29
- Luettu: 32497
Re: Mitä polttopuuta tulisi käyttää
Ajattelinkin, että nuo jutut "havupuun pihka rikkoo uunin ja nokeaa kaikki paikat" on humpuukia.
Havupuuta saa puolet halvemmalla kuin koivua niin en oikein itsekään millään usko, että koivu olisi niin paljonparempaa, että söisi tuon hintaeron.
-Matti
Havupuuta saa puolet halvemmalla kuin koivua niin en oikein itsekään millään usko, että koivu olisi niin paljonparempaa, että söisi tuon hintaeron.
-Matti
- Ti Huhti 09, 2013 12:50
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Mitä polttopuuta tulisi käyttää
- Vastaukset: 29
- Luettu: 32497
Mitä polttopuuta tulisi käyttää
Alkaa taas olemaan se aika vuodesta kun polttopuita hankitaan. Minulle tarjottiin melkoista pinoa havupuuta (pääasiassa kuusta) mukavaan hintaan. Tämä tarkoittaisi, että polttelisin lähes vallan havupuuta leivinuunissa, kakluunissa ja saunassa seuraavat parisen vuotta. Tästä intoutuneena katselin net ...
- Ti Helmi 26, 2013 17:19
- Keskustelualue: RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta
- Aihe: Analyysiä talosta, kiitos
- Vastaukset: 30
- Luettu: 28256
Re: Analyysiä talosta, kiitos
Miksi pitäisi laittaa vesikeskuslämmitys ? (Antaa enemmän mahdollisuuksia lämmitykseen, mutta jos ei syö paljoa sähköä niin mielestäni ei mitään kovinkaan suurta järkeä.) Jotenkin tuntuu, että jos todella ison projektin hommaa niin silloin kaikki suuret investoinnit ovat järkeviä mutta aiemmin foorum ...
- Pe Helmi 01, 2013 14:00
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Ilmanvaihto kellarin rappukäytävässä
- Vastaukset: 1
- Luettu: 1476
Ilmanvaihto kellarin rappukäytävässä
Tämä ei ole muodostunut ongelmaksi, mutta kun kaikkea pitää pohtia. Talossani on siis avoin lämmittämätön kellari. Kellarista menee L-malliset portaat ykköskerokseen ja portaiden yläpäässä on lämpöeristetty ovi. Portaat sijaitsevat ulkoseinän vierassä ja olen ajatellut, että vaihtuisiko ilma rappukäy ...
- Ke Heinä 18, 2012 0:30
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Kellarin tuuletus kesäkaudella
- Vastaukset: 32
- Luettu: 25780
Re: Kellarin tuuletus kesäkaudella
Se on totta että nyt ilman kosteus on kovempi, kuin aikaisin keväällä. Joten keväällä tuuletus voisi olla järkevintä. Silloinhan polttopuutkin kuivuu parhaiten. Minulla seinät ei kondensoi yhtään ja lattian reunaan tuli helle sateella 5cm * 2m pieniä pisaroita, jotka katosi hetkessä. En vain voi usko ...
- Ti Heinä 17, 2012 9:17
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Kellarin tuuletus kesäkaudella
- Vastaukset: 32
- Luettu: 25780
Re: Kellarin tuuletus kesäkaudella
Täällä onkin nopsaa porukkaa vastailemaan. Tämä taitaa mennä nyt sitten kikkailuksi. Kellarin sokkeliin tulee keväällä kosteus plaikkuja jotka poistuu vähiinpäin ja ajattelin että tuulettelemalla kosteus seinistä poistuisi tehokkaimmin vaikka ei se tuosta tämän hetkisestä enää kuivu. Kerrottakoon ett ...