Haku löysi 19 tulosta
- Ma Kesä 10, 2013 2:07
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Ilmankuivain kellarissa
- Vastaukset: 77
- Luettu: 107847
Re: Ilmankuivain kellarissa
oikeassa olette. olen tässä miettinyt jos jonkinlaista vaihtoehtoa millä sitä kosteutta sieltä saisi pois ja ainut asia on kaivaa sokkelin vierus auki ja laittaa ne patolevyt .( tuuletuksia on nyt yhteensä 8 kpl + ovi ja tosiaan kesäaika näköjään nostattaa kosteutta enemmän , olen pitänyt tuota oveak ...
- Su Kesä 09, 2013 2:41
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Ilmankuivain kellarissa
- Vastaukset: 77
- Luettu: 107847
Re: Ilmankuivain kellarissa
millaisen kuivurin voi laittaa maapohjaiseen kellariin? korkea sokkeli kyseessä. tuuuletusaukkoja on mutta eivät riitä 
- Ti Touko 21, 2013 7:01
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Alapohjakysymys + kuvia
- Vastaukset: 19
- Luettu: 18120
Re: Alapohjakysymys + kuvia
nonii, miustakin noita on liikaa ja kun tönö on jo 70vuotias ja ollut tähänastikin ilman koko tuuletusaukkoja ( lukuunottamatta ovea) ..nyt sitten huomasin että tuo alapohja on paljon kosteampi ja kylmempi mitä ennen aukkoja. tuossa on vaan maapohja-lattia, hiekkaa. talvella routi, ei koko matkalta m ...
- Ma Touko 20, 2013 7:29
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Alapohjakysymys + kuvia
- Vastaukset: 19
- Luettu: 18120
Re: Alapohjakysymys + kuvia
Jatkan nyt tätä keskustelua.. meillä alapohjassa on nyt tuuletukset , 7 kpl alumiinisäleiköllä koko 150mmx150mm. korkea sokkeli kyseessä. no, nyt onkin sitten lattiat kylmät ja mietin että onko tuolla alapohjassa nyt liikaa raitista ilmaa. tönö on vaan noin 60neliöinen. niin ja millä mie saan nuo rei ...
- Pe Maalis 29, 2013 23:23
- Keskustelualue: Tuliko yllätyksiä...
- Aihe: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
- Vastaukset: 25
- Luettu: 23506
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
tuossakun lukee nimen alla YV, niin tuleeko se viesti niin että se näkyy vaan sillä kenelle se on tarkoitettu? -välikysymys 
- Pe Maalis 29, 2013 23:19
- Keskustelualue: Tuliko yllätyksiä...
- Aihe: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
- Vastaukset: 25
- Luettu: 23506
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
juu, totta. noita putkia kun oli osittain uusittu , kertoman mukaan. Puretuista osista näki että niissä oli kaikenlaista materiaalia käytetty. oli valurautaa, savipantaa ja muovia. Ei tuo viemäröinti jää ainoaksi laitettavaksi asiaksi, se että millä aikavälillä nuo pitäisi laittaa niin ei kyllä valit ...
- Pe Maalis 29, 2013 22:56
- Keskustelualue: Tuliko yllätyksiä...
- Aihe: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
- Vastaukset: 25
- Luettu: 23506
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
no kyllä minustakin oudolta hommalta kuulostaa. asuisitko itse p***an käryssä? olkoon kyse vanhasta tai uudesta, se mihin tarkoitukseen olet asuntoa ollut ostamassa , on mielestäni aika tärkeä merkitys. mitään välitöntä remontoitavaa ei pitänyt olla. laittoahan vanhassa on aina, se on fakta. se tulis ...
- Pe Maalis 29, 2013 18:09
- Keskustelualue: Tuliko yllätyksiä...
- Aihe: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
- Vastaukset: 25
- Luettu: 23506
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
ei rikki, vaan se kuvottava viemärinhaju. koko talossa. vanhat osat olivat jo niin hapertuneet että haju pinttynyt niihin, uusimalla se hajuhaitta hävisi. tuo haju riittää jo syyksi uusia viemäröinnit, näin olen saanut tietooni.
- Pe Maalis 29, 2013 2:28
- Keskustelualue: Tuliko yllätyksiä...
- Aihe: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
- Vastaukset: 25
- Luettu: 23506
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
Kenen korvattavaksi jää vasta ostetun talon viemäröintien uusiminen , vaikka kohteessa ei pitänyt olla välitöntä remontoitavaa? Talon näytön ja kuntotarkastuksen aikana talossa oli selkeä viemärin haju jonka syyksi sanottiin käyttämättömyys. Eipä se haju sitten hävinnyt vaikka vettä laskettiinkin, wc ...
- Su Tammi 13, 2013 16:49
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: korkea sokkeli, maakellari ja tuuletukset
- Vastaukset: 11
- Luettu: 6719
Re: korkea sokkeli, maakellari ja tuuletukset
se kellari on siis jo nyt kylmä , lämmittämätön tila. kai pakkasellakin voi betoniin porailla ne aukot, eihän se vaan ala murtua tms? ei siellä ole ees hormia, on varmaan joskus ollut mutta purettu. teknisessä tilassa on vaan öljypoltin , meillä sähkölämmitys kuitenkin kun säiliö joka on maan alla ol ...
- Su Tammi 13, 2013 4:15
- Keskustelualue: RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta
- Aihe: Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous
- Vastaukset: 34
- Luettu: 30951
Re: Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous
Entäs jos vuokratontti?
- Su Tammi 13, 2013 4:13
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: korkea sokkeli, maakellari ja tuuletukset
- Vastaukset: 11
- Luettu: 6719
Re: korkea sokkeli, maakellari ja tuuletukset
Niin, siinä jo olisikin varsinainen projekti kaikkine lattioiden avaamisineen :).
Toivottavasti raitisilmaventtiilit riittävät asuinkerroksessa ilmanvaihtoon vai olisiko joku muu systeemi parempi? Niin ja ne tuuletusaukot sinne alapohjaan tietenkin.
Toivottavasti raitisilmaventtiilit riittävät asuinkerroksessa ilmanvaihtoon vai olisiko joku muu systeemi parempi? Niin ja ne tuuletusaukot sinne alapohjaan tietenkin.
- La Tammi 12, 2013 23:27
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: korkea sokkeli, maakellari ja tuuletukset
- Vastaukset: 11
- Luettu: 6719
Re: korkea sokkeli, maakellari ja tuuletukset
Niin ja vielä pakko kysyä että minkälaisen lämpöeristyksen mie siihen kattoon laitan? Kun ei hajuakaan niistä..
- La Tammi 12, 2013 23:25
- Keskustelualue: RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta
- Aihe: Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous
- Vastaukset: 34
- Luettu: 30951
Re: Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous
ok, kiitos neuvosta tekstin lainaamiseeen. Eli siis en olisi joutunut maksamaan sitä summaa vaikka olisin kieltäytynyt ostamasta? Kävin nimittäin puhelinkeskustelua sen välittäjän kanssa joku pvä ennen pankkiin menoa ja olin sitämieltä etten ota sitä koska mielestäni siinä oli ja on liikaa laitettava ...
- La Tammi 12, 2013 22:38
- Keskustelualue: RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta
- Aihe: Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous
- Vastaukset: 34
- Luettu: 30951
Re: Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous
Matrismik, en osaa nyt tuota siun tekstiä tänne lisätä mutta kääk !! Epäilinkin alunalkaen että jotain vilunkia tässä nyt on, koko juttu olisi pitänyt mennä aivan toisin. Ja mitä olen tääs muilta talokauppoja tehneiltä kuullut niin tämä miun tekemä kauppa on kyllä ollut välittäjältä "vasemmalla kädel ...