Haku löysi 11 tulosta
- Ke Heinä 15, 2015 12:06
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Rossipohjan routaeristys ja mehukellarin kellarinhaju
- Vastaukset: 0
- Luettu: 1462
Rossipohjan routaeristys ja mehukellarin kellarinhaju
Ollaan kiinnostuttu 40-luvun talosta, jossa rossipohja (alapohjan eristeenä kutteripurua ja yhden wc:n kohdalla mineraalivillaakin). Tuulettuvan tilan korkeus 80-100 cm kissanluukkuja on joka sivulla (asianmukaisesti avattu ja tukittu vuodenaikojen mukaan). Tarkastettu ryömintätilasta viimeksi vu ...
- Su Heinä 12, 2015 10:27
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Koneellinen tulo- ja poistoilmanvaihto lämmön talteenotolla
- Vastaukset: 5
- Luettu: 3436
Re: Koneellinen tulo- ja poistoilmanvaihto lämmön talteenotolla
Entä onko tietoa, kuinka suuri projekti olisi palata painovoimaiseen ilmanvaihtoon? Tuskin tuollainen urakka olisi edessä, mutta mielenkiinnosta kysyn. :)
- La Heinä 11, 2015 21:52
- Keskustelualue: RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta
- Aihe: 1994-2006 peruskorjattu, -46 rakennettu talo ajatuksissa
- Vastaukset: 1
- Luettu: 2599
Re: 1994-2006 peruskorjattu, -46 rakennettu talo ajatuksissa
Lisäys edelliseen: sauna suihkuineen sekä pyykinpesutoiminnot ulkorakennuksessa.
- La Heinä 11, 2015 15:47
- Keskustelualue: RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta
- Aihe: 1994-2006 peruskorjattu, -46 rakennettu talo ajatuksissa
- Vastaukset: 1
- Luettu: 2599
1994-2006 peruskorjattu, -46 rakennettu talo ajatuksissa
Koska alkuperäiskuosista, mutta tervettä rintamamiestaloa ei halutuilta alueilta haluttuun hintaan meinaa löytyä, harkitsemme terveen oloista remontoitua (mm. koneellinen ilmanvaihto) yksilöä. Aikuisiän kokemusta ei omakotitaloasumista ole ja tietotaitokin tällä tasolla vielä kovin vähäinen. Siksi ka ...
- La Heinä 11, 2015 13:35
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Koneellinen tulo- ja poistoilmanvaihto lämmön talteenotolla
- Vastaukset: 5
- Luettu: 3436
Koneellinen tulo- ja poistoilmanvaihto lämmön talteenotolla
Olisi harkinnassa 40-luvulla rakennettu talo, jossa koneellinen tulo- ja poistoilmanvaihto lämmön talteenotolla. Kuinka suuri synti tuollainen järjestelmä on rintamamiestalossa? Vai onko synti lainkaan? Ilmanvaihtojärjestelmä on rakennettu taloon 2005. Eristeenä purua ja selluvillaa, sisäseinissä hal ...
- Pe Huhti 24, 2015 20:50
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Finnfoam toimivuus salaojituksessa?
- Vastaukset: 21
- Luettu: 12396
Re: Finnfoam toimivuus salaojituksessa?
Lisäksi yhdeltä seinältä ei päästy kovin syvään salaojia kaivamaan kallioisen maaperän vuoksi ja juuri tuolta sivulta eräs kellarin betoniseinäisen komeron nurkka on selkeästi kostea/märkä. Onko suosituksia tuollaisille nurkille? Toisella puolella kellaria on tiilestä muurattu ulkoseinä, jossa osa ti ...
- Pe Huhti 24, 2015 20:43
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Finnfoam toimivuus salaojituksessa?
- Vastaukset: 21
- Luettu: 12396
Re: Finnfoam toimivuus salaojituksessa?
Tässä talossa on tosiaan mineraalivillaa, kaakelilujalevyä, kylpy- ja kodinhoitohuoneen laatoitukset sekä saunapaneelit osissa kellarin seiniä. Kosteutta oli mittailtu ja suihkutilan seinien alaosissa oli kosteusarvoja mittailtu. Muuten kellarin seinät ovat betonia (osin maalattua) ja tiiltä (ehkä be ...
- Pe Huhti 24, 2015 20:25
- Keskustelualue: RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta
- Aihe: Harkinnassa talo ja kokeneiden mielipiteitä kaivataan
- Vastaukset: 7
- Luettu: 7475
Re: Harkinnassa talo ja kokeneiden mielipiteitä kaivataan
Hyviä huomioita, kiitos niistä! Verhomuuraus on jo sananakin aivan uusi tuttavuus, joten täytyykin etsiä lisää tietoa siitä. Ulkoverhouksen ja sokkelin välissä oli muistaakseni pellit, jottei vesi valu Finnfoamiin -mutta täytyykin tosiaan tutkia ensi kerralla tarkemmin, josko jostain välistä pääsisi ...
- Pe Huhti 24, 2015 16:15
- Keskustelualue: RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta
- Aihe: Harkinnassa talo ja kokeneiden mielipiteitä kaivataan
- Vastaukset: 7
- Luettu: 7475
Re: Harkinnassa talo ja kokeneiden mielipiteitä kaivataan
Ja talon pintamateriaaleista vielä: Kellarissa pinnat betonia ja tiiltä sekä märkätiloissa laatoitus ja saunassa paneelit. Lattiatkin siis betonia ja laatoitusta, ei muovimattoja. Aikaisemassa viestissä muistelin kellarin pesutilojen eristeenä olevan lasivillaa, mutta se onkin kuntoraportin mukaan mi ...
- Pe Huhti 24, 2015 15:57
- Keskustelualue: RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta
- Aihe: Harkinnassa talo ja kokeneiden mielipiteitä kaivataan
- Vastaukset: 7
- Luettu: 7475
Harkinnassa talo ja kokeneiden mielipiteitä kaivataan
Millaisia ajatuksia herättää seuraavanlainen 55-rakennettu rintamamiestalo, millaisia korjaustarpeita ja riskejä keksitte? Talo kuolinpesän myytävänä alkuperäisten asukkaiden jäljiltä, joten luulisin myyjien olevan kohtuullisen hyvin kartalla tehdyistä korjauksista. Ei olla siis ostettu, mutta harkit ...
- Ti Huhti 21, 2015 10:41
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Finnfoam toimivuus salaojituksessa?
- Vastaukset: 21
- Luettu: 12396
Finnfoam toimivuus salaojituksessa?
Hei
Haluaisin viisaampien ja kokeneempien mielipiteitä perusteluineen Finnfoamista. Eli synnyttääkö salaojien yhteydessä patolevyn kanssa vuorilaudoitukseen asti asennettu Finnfoam pommin vai onko oikeasti ihan toimiva ja turvallinen ratkaisu?
Haluaisin viisaampien ja kokeneempien mielipiteitä perusteluineen Finnfoamista. Eli synnyttääkö salaojien yhteydessä patolevyn kanssa vuorilaudoitukseen asti asennettu Finnfoam pommin vai onko oikeasti ihan toimiva ja turvallinen ratkaisu?