pvalila kirjoitti:Kyllä tuo kunnon öljy tuolla näytti maksavan 3 euroa per litra, mitä euron kamaa sinä suunnittelet härvelillä polttelevasi? Ai se 200 litran jäteöljytynnyri alkaa täyttyä...
Halpahan tuo on, mutta ehkä myös vähän vaarallinen: tuosta puuttuvat kaikki turvalaitteet jotka asuinkäytössä ovat pakollisia. Vähän kornia, jos kuolinsyyksi kirjataan säästäminen väärässä paikassa...Säiliökin on epäkäytännöllisen pieni.
Käyttöä haittaavia turvaturhuuksia meinaat?
Käyttötarkoitus on lämmittää autotallia silloin kun en itse ole autotallissa.
Olen tainnut jotain mainita tästä yltiöturvallisuuden ihannoinnista ja mielipiteestäni suhteessa siihen, mutta sanotaan nyt vielä kerran, että ne jotka ei osaa voi pysyä hoitokodissa, ei tarvitse ihmisten laitteisiin alkaa pakkoholhouksia tunkemaan siksi että joku idiootti saattaisi ehkä teloa itsensä, aina keksitään parempi idiootti, vaikka kuinka insinöörit keksisi käyttöä haittaavia estoja laitteisiin
Sen kun rojut saa lämpimäksi ja vähän rakenteita, niin tuo riittää, voi lämpöpuhaltimella hoitaa loput. Halpamarketeissa lamppuöljy on sitä euron litra tasoa halpamalli, käryää niin perkuleesti, vaan eipä sitä tarvitse paljoa nuuhkia tässä omassa käytössä. Itse kun touhuaa voi sitten lämmittää sähköllä, ettei vanhat luut ala kolottamaan
En minä sisätiloissa joissa asutaan alkaisi polttamaan mitään lämmitintä jos ei savuja johdettaisi ulos, happikin saattaisi käydä vähäksi, en kyllä muutenkaan edes öljylamppua polta suljetussa tilassa jossa oleskelen. Mutta halkojen haussa öljylamppu on kyllä mainio, nyrkkiäkin lämmittää niin ei tule niin pian vilu
Ei se aurinko kovin korkealle nouse päivisin, tuo oli aika lähelle klo 12 otettu foto (tai oikeammin muutama fotoa liimattu yhteen):
http://jtbo.pp.fi/images/road_pics/kesk ... uo_iso.jpg <-- tuo on täydessä koossa, avaaminen omalla vastuulla.
Tuo on yksi pimeimpiä paikkoja ellei matkusta jonnekkin lappiin, tähtiä hyvä kuvata kun on puutkin kaukana, mutta kyllähän tuo liian lähellä on vielä lähimpiä oranssiloimuja. Olisi toinenkin paikka, mutta sinne on vielä hankalempi päästä näin talvella, 3-4km umpihangessa on kuitenkin aika pitkä matka, tuo kilsa menee ihan helposti ja vielä takaisinkin pääsee, mutta jyrkkään ylämäkeen 4km vie varmasti mehut aika totaalisesti.