Puuhellan poisto
Puuhellan poisto
Eli hommasin tossa hirsirunkosen RMT:n ja olen nyt sit alotellu remonttia eli keittiöstä on kaikki seinät revitty hirsille asti ja lattian olen repinyt jo niin, että seuraavaksi olisi vuorossa sammaleiden poisto. Ja tosa ollaan eukon kanssa katteltu, että ku talo on aika vinossa ja kaikki seinät ja lattiat suoristetaan ni toi hella tulis näyttämään aika tyhmältä sitä suoristettua lattiaa vasten, ni ajateltiin että poistettais toi vanha hella ja suoristettais muurin pohja ja laitettais uus hella tilalle. Ni nyt kysyisin sellasta et miten ton hellan sais tosta pois ku mun mielestä se näyttää siltä ku se olis muurattu siihen ja lyöty pellit ympärille. Tossa kuvia siitä hellasta:
KUVA1
KUVA2
KUVA3
KUVA1
KUVA2
KUVA3
Samaa mieltä. Jos välttämättä haluaa rakentaa uudenveroista taloa vanhojen seinien sisään niin luulen että tuo hella tarvii ISON lekan ja riskejä ukkoja...menee vaan rahaa hukkaan...HillyMan kirjoitti:Tuota.... mä en kyllä raatsis purkaa noin hienoa hellaa. Jos haluu että kaikki paikat on suorassa, lienee helpompi rakentaa uusi talo. Näissä vanhoissa kun on kaikki paikat johonkin vinossa, se suoruus ei ollut pääasia tuolloin vaan muut seikat
Joo ei se mua itteäni nii paljo haittaa vaiks se vinos onki, mut ku toi muija haluais välttämät vaihtaa sen ja olen kovin yrittäny saada sen päätä kääntymään. Mut jos tää nyt vaik auttais vähän kääntämään sen päätä. Mut saaks noi pellit sit vaihdettu tai jottai ku noi vanhat on nii ruostees? Vai mitä niil kannattais tehä? Entäs noi luukut, miten ne sais taas kiiltämään?
Eihän tuo tarvitse kuin putsauksen ja uuden maalin pintaan.Sammy kirjoitti:Joo ei se mua itteäni nii paljo haittaa vaiks se vinos onki, mut ku toi muija haluais välttämät vaihtaa sen ja olen kovin yrittäny saada sen päätä kääntymään. Mut jos tää nyt vaik auttais vähän kääntämään sen päätä. Mut saaks noi pellit sit vaihdettu tai jottai ku noi vanhat on nii ruostees? Vai mitä niil kannattais tehä? Entäs noi luukut, miten ne sais taas kiiltämään?
Muutaman tunnin työllä tuon saa oikein nätiksi, hiot ruosteet pois noista pelleistä ja maalaat uudestaan. Valurauta osille löytyy puhdistusaine jolla ne saa kuin uusiksi. Nuo luukutkin saa putsattua kuin uusiksi.
Eli älä missään nimessä pura tuota jos aiotte kuitenkin rakentaa tilalle uuden. Tuon hienompaa siitä ei kuitenkaan mitenkään tule...
-
audiopoika
- Jäsen

Joo kyl se taitaa olla Lappi-Lieden tekemä, eli ilmeisesti ku ottais noi pellit pois tost ympärilt ni sielt paljastuis erillinen liesi, ettei oo muurattu. Täytyy koittaa irrottaa noita peltejä seuraavan kerran ku menen sinne. Kattelin tosa Leppi-Lieden kotisivuilt ni on aika tyyristä hommaa toi liesien kunnostus ku oli alk.3500€mikaje kirjoitti:On komia joo. Tuossa yhdessä luukussa lukee "Reino". Ettei olisi Lappi-Lieden tekemä.. onko se varmasti muurattu siihen? Katsonut sisälle et onks siel tiiliä jne?
Ei tuo itse tehtynä maksa kuin muutaman kympin, jos vaan rakenteet ovat kunnossa. Eli ei sitä tarvitse teettää. Tuo entisöinti tarkoittaa luultavasti helloja jotka oikeasti ovat huonossa kunnossa. Pellit jos tuosta irroitat, niin tuskin saat siististi takaisin enää.Sammy kirjoitti:Joo kyl se taitaa olla Lappi-Lieden tekemä, eli ilmeisesti ku ottais noi pellit pois tost ympärilt ni sielt paljastuis erillinen liesi, ettei oo muurattu. Täytyy koittaa irrottaa noita peltejä seuraavan kerran ku menen sinne. Kattelin tosa Leppi-Lieden kotisivuilt ni on aika tyyristä hommaa toi liesien kunnostus ku oli alk.3500€mikaje kirjoitti:On komia joo. Tuossa yhdessä luukussa lukee "Reino". Ettei olisi Lappi-Lieden tekemä.. onko se varmasti muurattu siihen? Katsonut sisälle et onks siel tiiliä jne?
Eipä ole tainnut yksikään vastaaja puolustaa hanketta! Meilläkin vanha keittiön hella on sisätiloissa lähes ainoa alkuperäinen varuste - ja kyllä tekisi kipiää siitä luopua, vaikka käyttö onkin varsin vähäistä: lisälämpönä pahimmilla pakkasilla, muutoin pelkkänä laskutilana.
Jos kuitenkin päätät sen purkaa, yritä säilyttää osat mahdollisimman ehjinä ja sitten ilmoitus 'myydään/ luovutetaan' -palstalle ja varmasti lähtee samana päivänä uuteen kotiin ! 8)
Jos kuitenkin päätät sen purkaa, yritä säilyttää osat mahdollisimman ehjinä ja sitten ilmoitus 'myydään/ luovutetaan' -palstalle ja varmasti lähtee samana päivänä uuteen kotiin ! 8)
Viimeksi muokannut Petri, To Elo 03, 2006 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kamala mörskä - miks ne tollasen osti - hirvee urakkaPetri Leskinen