Lattian eristäminen

Seinien, ylä- ja alapohjan eristäminen uusilla tai vanhoilla eristeillä.
Vastaa Viestiin
spete
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:38
Paikkakunta: Turku

Lattian eristäminen

Viesti Kirjoittaja spete »

Mikä olisi hyvä/oikea tapa eristää -59 rakennetun rintamamiestalon asuinkerroksen lattia. Lattiasta poistettu vanha laudoitus ja purut. Lattia on nyt vain 50mm betoni laatta jonka alla on kellaritilat. Kellarissa on hieman kosteutta. Millä lähden tästä ylöspäin? villa+kosteus-sulku? Betoni on tällähetkellä käsitelty jollain mustalla aineella, bitumilla?? Ja melkein kaikki sanomalehdet olen saanut irti laatasta jotka olivat purujen alla, mutta ei ne oikein kaikki tahdo lähteä suosiolla. Millä siis lähtisin rakentamaan uutta lattiaa???
?keskellä kämmentä
Jäsen
Jäsen
Viestit: 745
Liittynyt: Su Loka 14, 2007 23:03
Paikkakunta: Tampere
Paikkakunta: Tampere

Re: Lattian eristäminen

Viesti Kirjoittaja ?keskellä kämmentä »

Meillä nykyään:
-betonilaatta
-piki/bitumi
-tervapaperi
-seinien vieressä ekovilla, keskellä edelleen purut

Siihen päälle tulossa paperi ja uudet lattialaudat,
puolet vanhoista laudoista oli kertaalleen irroteltu vähemmän sievästi sorkkaraudalla
ja vedetty sitten muovimatto päälle... Muuten olis laitettu vanhat takas.

Ja hoida se kosteus pois sieltä kellarista,
se tulee sieltä jotain kautta joka tapauksessa aiheuttamaan harmeja,
muovi mihinkään väliin ei ole kellarin kosteuteen ratkaisu...
jos ei tee mitään, ei tule vahinkojakaan :)
spete
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:38
Paikkakunta: Turku

Re: Lattian eristäminen

Viesti Kirjoittaja spete »

Tarkoitus olisi salaojat ja patolevyt laittaa asianmukaisilla maakerroksilla ja kaadoilla sekä lisätä kellarin ilmanvaihtoa.

Eli voisiko ajatella seuraavanlaista toteutusta?

-sivelletävä bitumi tai bitumi alusmatto (voiko tämän sijasta käyttää jotain muutakin)

-kivivilla?

-paperi

-25mm vaneri

-pintamateriaali
spete
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:38
Paikkakunta: Turku

Re: Lattian eristäminen

Viesti Kirjoittaja spete »

Miten olette lisäeristäneet puruseinän sisäpuolelta?

Ajatuksena olisi laittaa villa, höyrysuluksi muovi ja sitten 13mm gyproc. Kuulostaako ihan huonolta?

Silloin olisi ulkoapäin lueteltuna:

puuverhous
ristikoolaus
25mm runkoleijona
vinolaudoitus
purut(ei jokaisessa seinässä)
kivivilla
höyrysulku
gyproc
pintamateriaali
Vastaa Viestiin