Kellarin lattia
Re: Kellarin lattia
Nyt takas photoshoppiin tms ja raahat ton rengastetun alueen hiirellä veks 
--------------------------------------------------
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
- jukilpi
- Jäsen

Poraat muutamia kymmeniä reikiä siihen kallioon ja halkaisusementtiä peliin. Teetettynä louhintatyö menisi kotitalousvähennyksen piiriin. noin 60% saisi takaisin palautettuina veroina.
Itse kärsin saman tyyppisestä ongelmasta ja ratkaisin sen näin:
Reikä kallion nokkaan johon laitoin vesiletkun , ja pienenä liruna vesi valumaan kiven pinnalle.
230mm rälläkkään timanttilaikka ja teipillä umpeen kaikki ilmareiät, sitten vain terän syvyistä 10-15cm ristikkoa tekemään kallion pintaan, vesivoideltu terä kestää todella pitkään kun vaan malttaa leikkaamisen kanssa.
Sitten kuin ristikko on leikattu lekaa perään, pikku paukutuksella pitäs jo alkaa irtoamaan kunnon palasia.
Sitten vaan harjalla murut pois ja homma uusiksi kunnes olet riittävän syvällä.
Reikä kallion nokkaan johon laitoin vesiletkun , ja pienenä liruna vesi valumaan kiven pinnalle.
230mm rälläkkään timanttilaikka ja teipillä umpeen kaikki ilmareiät, sitten vain terän syvyistä 10-15cm ristikkoa tekemään kallion pintaan, vesivoideltu terä kestää todella pitkään kun vaan malttaa leikkaamisen kanssa.
Sitten kuin ristikko on leikattu lekaa perään, pikku paukutuksella pitäs jo alkaa irtoamaan kunnon palasia.
-
kappalainen
- Jäsen

Tuon verran kalliota piikkaa itsekin hektkessä, Vuokra koneella hulinaksi, ei se kallio mitään timattia ole. On sitä tullut rytyytettyä joskus. ja saa tehtyä kallistuksi jos tarvitsee , uria vedelle, poistoputkille tai vaikka 'lattiakaivon', josta vie vedet ulos jne. Päälle kapillaarikatko.
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
Alis kirjoitti:Itse kärsin saman tyyppisestä ongelmasta ja ratkaisin sen näin:
Juurikin noin. Tai no itte pyrkisin leikkaan "reunasta" ensin kolmion muotoisen palan pois että pääsee lyömään lekalla paloja suoraan sivulta.
Dodiin eilen porattu 12 reikää johon etanaa ja tänään vielä 18 lisää, niin eiköhän kallio ala lähteen :) ainakin hyvältä näyttää :)
--------------------------------------------------
Mulla oli myös yksi iso ja syvällä oleva kivi kiusana. Se oli onneksi niin syvällä ettei siitä tarvinnut ottaa kuin parikymmentä senttiä päältä pois. Kivikiiloilla lähti kätevästi.

- jukilpi
- Jäsen

Tiedättekö mistä noita kiiloja saa?
Mainostuksen puolle menee,mutta mutta...
Mulla on Konekor Oy:sta...näky olevan 17 ekkua kipale halkaisijaltaan 16 mm kiilat. 16 mm reikiä poravasaralla tulee suht helposti verrattuna esim 20 mm.
Kiiloja tarvii olla mielellään 10 cm ja sanoisin max 15 cm välein. Kiilan syvyisiä reikiä suoraa riviin. Jos kivessä on joku suht suora pinta niin se on luonnollinen suunta kyseiselle kivelle haljeta.
Öljyä/rasvaa kiilan liukupintoihin. Tasaisesti naputtelemalla kiristää,vasara riittää. Suojalasit silmille,voi lähteä äkäiseen metallisiru
jos lipee isku ohi kiilan päästä.
Terinä itte käyttänyt Tamolinen nelileikkuisia,halvempia SDS+ nelileikkuisia kun en ole löytänyt. Kannattaa ottaa useampi terä,koville nuo betoniterät joutuu kivessä.
Kannattaa pyrkiä halkomaan keskeltä kutakin kiveä. Riepoo kun yrittää vaan siivua reunasta niin halkeaakin vain kulmasta ja taas sama poraaminen edessä.
Helposti alkaa tuolloin porata
Niin joo, metallimiehet tekee itte esim. harjateräksestä.
Mulla on Konekor Oy:sta...näky olevan 17 ekkua kipale halkaisijaltaan 16 mm kiilat. 16 mm reikiä poravasaralla tulee suht helposti verrattuna esim 20 mm.
Kiiloja tarvii olla mielellään 10 cm ja sanoisin max 15 cm välein. Kiilan syvyisiä reikiä suoraa riviin. Jos kivessä on joku suht suora pinta niin se on luonnollinen suunta kyseiselle kivelle haljeta.
Öljyä/rasvaa kiilan liukupintoihin. Tasaisesti naputtelemalla kiristää,vasara riittää. Suojalasit silmille,voi lähteä äkäiseen metallisiru
jos lipee isku ohi kiilan päästä.
Terinä itte käyttänyt Tamolinen nelileikkuisia,halvempia SDS+ nelileikkuisia kun en ole löytänyt. Kannattaa ottaa useampi terä,koville nuo betoniterät joutuu kivessä.
Kannattaa pyrkiä halkomaan keskeltä kutakin kiveä. Riepoo kun yrittää vaan siivua reunasta niin halkeaakin vain kulmasta ja taas sama poraaminen edessä.
Helposti alkaa tuolloin porata
Niin joo, metallimiehet tekee itte esim. harjateräksestä.
- jukilpi
- Jäsen

Täytyykin lähteä kiilakaupoille.