Oma nurkka

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: Oma nurkka

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:Iso ongelma on se, että Nokia näkee Googlen kilpailijana. Tuolla navigaatiopuolella näin onkin, mutta kännyjä Google ei tee.

Googlen kanssa kilpailu on vain toivotonta. Tuolla navigaatiopuolella Nokian rahkeet eivät riitä omien kuvausautojen lähettämiseen kuukkelin autojen perään ja jo siksi Noksu on tappilla sillä suunnalla.

Softan tekijät ovat jo nyt valinneet Androidin, se on jo tehty valinta. Eivät he enää mieltään muuta, eivät moneen vuoteen ainakaan.
Asiaa puhut.

Nokia on tosi kova luu hardiksen tekijänä ja ei se maine minun mielestä ole poistunut. Jättäisivät suosiolla nuo softat vaan niitä osaaville :-D Google jos tekisi rautakännyn niin siinä olisi varmaan ladottavissa 1U servukortteja kiskoon jokaiselle toiminnolle ja koko komeus liikkuisi Opel:in katolla :lol:

Eli parempi olisi keskittyä siihen mitä osaa. Voi, kun asiat olisikin näin simppeleitä.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Moni valmistaja on Androidin kelkassa ja siinä on paljon enemmän potentiaalia, miksi kukaan tekisi softaa laitteelle, jota käyttää vain muutamat, kun voisi tehdä softaa järjestelmälle, jota käyttää kaikki muut?

Ehkäpä Nokia ei sitten tahdokkaan softaa, vaan kuvittelee pärjäävänsä talon sisäisellä softantuotannolla, joka sitten tökkii, kun osaajat hyppää Androidin kelkkaan. Osta Nokia softa Symbianiin, Nokia kello, Nokia kalenteri, lisämaksusta, tuotako lie ajavat takaa, mielestäni sen aika on jo ohi.

Kylläpäs kisuille kelpasi sapuska, kun lämmitin sitä vähän mikrossa, kattihan ei tykkää syödä kylmää. Mulla onkin läppärin poweri siinä ruokakipon alla, että edes vähän sitä lämmittäisi, läppärihän on sitä varten, että kamerasta saa kuvan heitettyä verkkoon, kätevä verkkokamera :lol:

Kuivamuonan lämpötilasta eivät niin tarkkoja ole. Mulla tulee vastaan vielä vesikipon jäätyminen, tarvitse jotenkin pitää se sulana.
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Moni valmistaja on Androidin kelkassa ja siinä on paljon enemmän potentiaalia, miksi kukaan tekisi softaa laitteelle, jota käyttää vain muutamat, kun voisi tehdä softaa järjestelmälle, jota käyttää kaikki muut?

Ehkäpä Nokia ei sitten tahdokkaan softaa, vaan kuvittelee pärjäävänsä talon sisäisellä softantuotannolla, joka sitten tökkii, kun osaajat hyppää Androidin kelkkaan. Osta Nokia softa Symbianiin, Nokia kello, Nokia kalenteri, lisämaksusta, tuotako lie ajavat takaa, mielestäni sen aika on jo ohi.

Kylläpäs kisuille kelpasi sapuska, kun lämmitin sitä vähän mikrossa, kattihan ei tykkää syödä kylmää. Mulla onkin läppärin poweri siinä ruokakipon alla, että edes vähän sitä lämmittäisi, läppärihän on sitä varten, että kamerasta saa kuvan heitettyä verkkoon, kätevä verkkokamera :lol:

Kuivamuonan lämpötilasta eivät niin tarkkoja ole. Mulla tulee vastaan vielä vesikipon jäätyminen, tarvitse jotenkin pitää se sulana.
Meillä on yhtä monta PC:tä puuroutunut kuin on Nokian PC softia asenneltu, joku PC Suite versio varasti vieläpä USB:it niin tiukasti omaan käyttöönsä ettei portteihin voinut enään muuta laitella. Tämä uusi Ovi -juttukin on sinänsä hieno ajatus mutta niin vaan lopulta käyttää USB ominaisuutta, jossa näkee mieluummin kännyn vain USB -massamuistina ja siirtelee sieltä sitten tiedostot joita sattuu tarvitsemaan. Eli vähän (paljon) olen pettynyt myös koko PC-Nokia liittoon.

Meitin Husqvarna osaa tehdä vettä lumesta mutta nyt on hankala hetki kun ei ole lunta ja pakkasille mentiin. Silloin on kyllä sisäkipossa syytä pitää sulana vesi. Muuten tuo tykkää mieluummin juoda sadevettä kuin kunnan käsittelemää.
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Meillä on yhtä monta PC:tä puuroutunut kuin on Nokian PC softia asenneltu, joku PC Suite versio varasti vieläpä USB:it niin tiukasti omaan käyttöönsä ettei portteihin voinut enään muuta laitella. Tämä uusi Ovi -juttukin on sinänsä hieno ajatus mutta niin vaan lopulta käyttää USB ominaisuutta, jossa näkee mieluummin kännyn vain USB -massamuistina ja siirtelee sieltä sitten tiedostot joita sattuu tarvitsemaan. Eli vähän (paljon) olen pettynyt myös koko PC-Nokia liittoon.

Meitin Husqvarna osaa tehdä vettä lumesta mutta nyt on hankala hetki kun ei ole lunta ja pakkasille mentiin. Silloin on kyllä sisäkipossa syytä pitää sulana vesi. Muuten tuo tykkää mieluummin juoda sadevettä kuin kunnan käsittelemää.
Ovi, buhahahah, töissä olen tutustunut ja se pelasi ihan hienosti, kun asensin, meni kaksi viikkoa, ei toimi, säätöä, potkimista, ihmettelyä, tutkimista, potkimista ja kas se toimii, ok ei kosketa kun toimii. No meni pari kuukautta ja kappas ei toimi, virhe vaan ilmoittaa, Nokian sivuilla oli hauska keskustelu aiheesta, kovasti manasivat OVI softaa surkeaksi jolla ei tee mitään, siellä oli sitten tietoa, että PC Suite pelaa paremmin ja kun sen laitoin, niin ei mitään ongelmaa.

Ovi softassa kaikkein hauskinta oli, että kun puhelimen yhdisti koneeseen se sotki tekstit niin suuriksi ettei nähnyt sanoista kuin muutaman ekan kirjaimen, lisäksi aina aukesi tuplasti näytön levyiseksi, vaikka kloonaus oli näytöissä päällä jne.

Nokian softa on ollut aina vitsien kohde, eikä se nyt ainakaan ole parantunut niistä 6110 ajoista, josta lähtien on tullut naurettua sille kuinka joku voi pukata ulos joka kerta samoja bugeja sisältävää kamaa, aina sama ongelma tuon koneen ja puhelimen välisen yhteyden kanssa, jatkuvasti käynnistele uudestaan jne. Siksipä mulle sana Nokia tarkoittaa nykyään jotain joka ei toimi, eikä tule toimimaan ja josta pitää pysyä mahdollisimman kaukana.

Kai niillä jokin toimii jossain käytössä, mutta en löydä niitä, Nokia CS-15 mokkulakin on, softa armoton bloat, joka bugaa pahasti jos konetta käyttää lepotilassa välillä, pitää tappaa task managerilla pois, tikku katoaa koneesta useasti tunnissakin, joskus menee päivänkin ilman ongelmia, tekee lukuisissa koneissa samaa, kokeiltu paria eri kappalettakin noita, "no problem, it's undocumented feature"...

Ihan oikein sille lafkalle olisi, että tulisi kynsille, jos katsoo tuotteiden todellista laatua verrattuna muihin markkinoilla oleviin. Mulla on vuosia ollut kännykät joiden valmius ja puhe-ajat ovat reilusti pisempiä kuin vastaavien Nokialaisten, toimivat nopeammin ja ovat helpompia käyttää, äänenlaatukin ollut parempi, nykyään kai Nokialaiset ovat pääsemässä vähän kelkkaan mukaan, vaan kun ne edes joskus toimisivat kuten on ajateltu.

Jotenkin en allekirjoita sitä, että Nokialla olisi hyvä rauta, tai ehkä se luokattoman huono softa vain pilaa illuusion :lol:
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Mulla on ollut huomattavan vähän Nokian puhelimia, Erkkejä mulla oli pitkään mutta nyt Samsung.

Nokian N810 ei ole puhelin vaan linuxkone, se tuntuu ihan kohtuulliselta mutta aika vaikea sitä oli aluksi käyttää: oli pakko antaa periksi ja katsoa ihan manuaalista.

Hassu juttu,mutta kun jtbo:lla on kamera toisensa jälkeen lauennut niin tuo kissawebcam alkaa olla hiljalleen talon ainoa virheettömässä kunnossa oleva kamera!
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Mulla on ollut huomattavan vähän Nokian puhelimia, Erkkejä mulla oli pitkään mutta nyt Samsung.

Nokian N810 ei ole puhelin vaan linuxkone, se tuntuu ihan kohtuulliselta mutta aika vaikea sitä oli aluksi käyttää: oli pakko antaa periksi ja katsoa ihan manuaalista.

Hassu juttu,mutta kun jtbo:lla on kamera toisensa jälkeen lauennut niin tuo kissawebcam alkaa olla hiljalleen talon ainoa virheettömässä kunnossa oleva kamera!
Kummasti noi valvontakamerat tuntuu kestävän, vaikka aika raakoja olosuhteita osaan kohdistuu, käsissä kannettavat härpäkkeet vaan tykkää paukkua, kai se on sitten käyttäjässä vika :shock:

Kissawebcam ei ole muuten virheettömässä kunnossa, sen kotelossa on kivivillaa, joka painaa piirilevyä sopivasti, niin näkyy muutakin kuin mustaa ja sateenkaaria, siinä on joku paikka mikä kaipaisi tinausta, mutta osat on liian pieniä näille silmille ja sormille.

Hieman siitä puuttuu paletista värejä yhä, on sellaisia suuria tasaisia alueita, kun joku kontrasti tai muu kyky jää vajaaksi sen huonon kontaktin takia, mutta kyllä se nyt asiansa ajaa. Dealextremestä kun tuohon sopivan kalansilmänkin löysin, niin hyvin nyt näkee koko tilan kerralla, 3w led E27 poltin valaisee juuri riittävästi, että katit erottaa ja kattihan tykkää vähän hämyisestä oleskelutilasta, kun se tietää olevansa vahvoilla silloin verrattuna muihin otuksiin. Ne näkee lähinnä liikkeen tuhottoman hyvin 6 kertaa pimeämmässäkin mitä ihminen, taisivat lisäksi nähdä sellaistakin valoa mitä ihminen ei näe.

Mun eka kännykkä oli Cityman :lol:
http://www.nokiamuseum.com/view.php?mod ... man%201320

Ei siinä mitään tekstiviestejä voinut kirjoittaa, eikä siinä tainnut olla puhelinluetteloakaan, mutta silloin muistin vielä hyvin numerot ulkoa, ostin käytettynä ja maksoin siitä jotain 30 markkaa, silloin käytettiin markkoja, repusta kun sen kaivoi esille ja vastasi, niin oli huomioarvo taattu, mutta toimi se ihan hyvin, kunnes mokomat ajoivat alas hyvän verkon, johon sitten rakensivat @450-laajakaistan ja juuri kun alkaa siinä olemaan peittoa, ajavat koko verkon alas.

Sen jälkeen oli kaksi erkkiä, yksi siemens ja samsung tämä nykyinen, joka maksoi uutena 30 euroa, ehkä paras luurini mitä on ollut, vaikka siemenskin oli hyvä, tämä on eka värinäytöllä oleva, työluurit on yleensä olleet nokian kuraa ja vaihtuneet tiuhemmin kuin sukat, tai siltä tuntuu.

Simensin ja Samsungin olen uutena ostanut, mutta muuten on käytetyt olleet ihan riittäviä. Samsungin valitsin pienen pakkausmateriaalin käytön sekä edullisen hintansa vuoksi, toki 8 tunnin puhe-aika on kiva myös.

Kuten huomaatte, en kovin paljoa luurilta kaipaa, mutta aikaa sen pitää kestää, Siemens kesti liki 10 vuotta (2001 hankin muistaakseni) ja yhä se pelaa, alkuperäinen akkukin, joka kestää erinomaisesti, mutta näyttö on vähän pieni, ei tahdo oikein nähdä, joten vähän turha hankintahan tuo Samsungi oli (jouluna taisin hankkia), mutta jos tällä taas seuraavat 10 vuotta pärjäisi :lol:
tuuma
Jäsen
Jäsen

Cityman:illa olisi rempassa ihan hyvin käyttöä nykyäänkin :-D

Mulla oli eka känny joku Motorola ihan OK. Sitten ollut Nokialaisia. Pahimmat olivat niitä, joissa softan tynkää sisällä ja joutui buuttamaan että akkuja repimään tämän tästä. Viimeistä edellinenhän lensi Pontiac:in katolta ajasta iäisyyteen ja se oli oiva peli että monen monta vuotta vanha, ei nettiä ja vain pienen pieni näyttö, eikä koskaan tiltannut. Nykyinen on myös hyvä ja hyvyyden lasken sillä ettei tilttaa ja tarvitsee latausta vain kerran viikossa. Ainoa miinus on särisevä kaiutin. Navigointi on plussaa mutta ei sillä mitään oikeasti tee paitsi kävellen tosi oudossa paikassa eksyneenä :-D
pvalila
Jäsen
Jäsen

Vai maksoi jtbo ekasta kännystä 30 markkaa... :shock:

Minäkin ostin mun ekan Erkin käytettynä, vuoden vanhana siitä piti maksaa vielä 9000 markkaa. Hintaan ei sisältynyt autolaturia (joka maksoi tuolloin ehkä noin 500 markkaa) ja rakentelin sellaisen itse: tuo laturi mulla lienee edelleen jossain tallessa. Kännyn loppu tuli myöhään syksyllä, kun meri oli jo hemmetin kylmä ja minä maakrapuna en osannut varoa astumista tuttavan veneen noususillan reunaosaan. Vakuutuskin mulla oli, onneksi, ja se korvasi 4000 markkaa jolla sain toisen samanlaisen käytetyn tilalle. Sitten tulivat markkinoille GSM:t ja ostin Erkin NH-337:n joka oli niin pieni puhelin, että sitä pidettiin jopa liian pienenä isosormiselle miehelle.

Mahtaako kukaan muistaa enää 1900 MHz citypuhelimia? HPY sellaisia yhteen aikaan myi, ne toimivat vain pk-seudulla ja niiden numero oli 09-alkuinen: sellainen mulla oli jonkin aikaa.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Myyjäkin kysyi, että oletko ihan tosissaan, että haluat juuri tuollaisen halon, mutta kun se oli halvin puhelin, niin se oli paras opiskelijalle, ei se koko haitannut, sillä enimmäkseen se oli siellä lankapuhelimen vieressä, kun muut menivät lankahurmoksen mukana, matkassa aloin luuria raahaamaan vasta erkin myötä, mutten koskaan ole oikein mokomista kännyköistä pitänyt.

Jotain 20 000mk kuulemma oli maksanut erään tuttavaperheen matkapuhelin, niitä useita kiloja painavia mobiroita, jossa oli luuri riippakivessä, siihen aikaan sillä rahalla sai aika paljon, kun elettiin aikaa juuri ennen kuin se 90-luvun lama iski päälle. Eihän silloin ollut oikein mitään peittoakaan, mutta kovasti välillä siihenkin laitteeseen havaitsin huudettavan, että kuuluisi, kun puhuu kauas ja kenttää ei meinaa olla :mrgreen:

Mulla oli tietokone ennen kännykkää, mutta ei tietokonetta ennen kännykkä-aikaa, kas kun ne oli liian kalliita.

Totesin tässä eilen, että olen noin 1/3 asuntolainastani jo maksanut pois, vaikka alussa maksetaankin enimmäkseen korkoa, on tilanne sen verran hyvä, että jos talosta eroon haluaa päästä, niin ei tarvitse kovin kummoista hintalappua lätkäistä :lol:

Jos myy sillä minkä maksoi, niin kaikki investoinnit tulisi takaisin jo helposti, muutama vuosi ja sitten olisikin aika edullista asumista jos ei olisi tuota pikkuremppaa tarve tehdä :lol:

edit: Niinhän se päivällä oli vesikippoon tullut kansi, Mouku sitä jäistä kantta sitten lipoi menemään, oli raukka aika säälittävän näköinen ilmestys. Laitoin sitten helpommin matkaan tarttuvan veden tilalle ja sähköradiaattorin viereen kipon, niin nyt on vähän paremmat mahdollisuudet juoda, kovasti silmät kirkastui, kun näki, että vesi heiluu nyt. Aika nopeasti se tuntuu jäätyvän näköjään, kun aamulla vielä toimi ihan normaalisti, katin kieli teki oikean äänen. Kumma ettei eilinen vesi ollut yön aikaan jäätänyt.

Kaiken uuden nuo pennut merkkaa posken hajurauhasilla, ruokakiposta lähtien, sehän meinaa, että mun oma, kaiken huippu oli, kun Miuku merkkasi tuon sulkakepin, jolla leikitän niitä.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Noi sun heittosi vetävät kyllä välillä vakavaksi.

Meillä menee rahaa asuntolainen hoitoon noin 1500 euroa kuussa vielä seuraavat 20+ vuotta. Ja paljon enemmän menisi, mutta meillä onneksi oli iso osa kauppasummaa etukäteen säästettynä.

Tuntuu kuin valtio tietäisi, että vaimo ja minä haluamme jättää molemmille lapsille velattoman kodin perinnöksi; tuo tekee meidät valtio orjiksi joita voi rokottaa miten kipeästi tahansa ja teettää meillä töitä miten sairaita tuntimääriä hyvänsä.

En minä edes unelmoi siitä, että mulla olisi vielä jotain omaa elämää jäljellä sen jälkeen kun asuntolaina on maksettu; kyllä mun unelmistani suurin on ihan se, että ennen kuolemaa ehtisin edes sen hetken verran pitää kädessäni tämän talon osakekirjoja että voisin ne tyttärille eteenpäin antaa, velattomina. Tosin ei mulla tuotakaan oikeutta tule olemaan, perintöveron valtio tytöille heittää ja verottaa taas kerran jo moneen kertaan verotettua varallisuutta.
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Noi sun heittosi vetävät kyllä välillä vakavaksi.

Meillä menee rahaa asuntolainen hoitoon noin 1500 euroa kuussa vielä seuraavat 20+ vuotta. Ja paljon enemmän menisi, mutta meillä onneksi oli iso osa kauppasummaa etukäteen säästettynä.

Tuntuu kuin valtio tietäisi, että vaimo ja minä haluamme jättää molemmille lapsille velattoman kodin perinnöksi; tuo tekee meidät valtio orjiksi joita voi rokottaa miten kipeästi tahansa ja teettää meillä töitä miten sairaita tuntimääriä hyvänsä.

En minä edes unelmoi siitä, että mulla olisi vielä jotain omaa elämää jäljellä sen jälkeen kun asuntolaina on maksettu; kyllä mun unelmistani suurin on ihan se, että ennen kuolemaa ehtisin edes sen hetken verran pitää kädessäni tämän talon osakekirjoja että voisin ne tyttärille eteenpäin antaa, velattomina. Tosin ei mulla tuotakaan oikeutta tule olemaan, perintöveron valtio tytöille heittää ja verottaa taas kerran jo moneen kertaan verotettua varallisuutta.
Se on perheellisellä aina erilaista tuo elämä ja sullakin toiminta vähän edellyttää asumista siellä seuduin, joten eipä siinä oikein vaihtoehtojakaan ole, mikäli jotain taloa meinaa jälkikasvuille antaa. Kyllähän koko asuntojen hinnat, lainat yms. hyvinkin ovat kehittyneet siihen suuntaan, että on hyvä niskalenkki kansalaisesta, jos valtio tahtoisi, että asuntojen hinnat olisi mitättömiä, niin kyllähän se olisi suhteellisen helppoa järjestää niin, mutta tämä nykyinen järjestely toimii vallan mahdottoman hyvin sen varalta, että sattuisi päättäjiksi tulemaan haihattelijoita ja muita epämääräisiä ei niinkään kansan parasta ajattelevia edustajia.

Ei mulla mene kuin 360 euroa kuussa, mutta eipä enempiä oikein pystyisikään maksamaan tilanteessa, jossa ei ole välttämättä jatkuvasti keikkaa ja jos remppaakin meinaisi tehdä. Keskimääräinen vuosipalkka on mulla bruttonakin alle sen 1500 kuussa, joten siinä on aina toikin suhteellisuus, sellaista varmuutta jos työkyvystä olisi, niin voisihan sitä tehdä vaikka mitä, mutta sitä on sen mukaan mentävä minkä elämä antaa.

Noinkohan alkaa kurssit huomenna notkumaan, kun Irlanti on nyt päästänyt ilmoille lausuman, että tarvitsevat ulkopuolista apua. Seuraavaksi kai Espanja/Italia.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Taas on lihapulmia, useasti on nyt ollut liha sisältä vihertävän harmaata, sellainen maistuu todella pahalle enkä tiedä onko edes kovin terveellistä moisen nauttiminen.

Yksi oli valmistettu 15.11 ja pitäisi käyttää ennen 23.11, toinen oli valmistettu 15.11 ja pitäisi käyttää ennen 24.11, kaiken järjen mukaan jos samantasoista tavaraa boksiin laitetaan, niin saman aikaa sen pitäisi hyvänä kestää?

Nuo ongelmatapaukset tunnistaa myös siitä, että pohjasta hikoilevat punaista, eli kylmäketju katkennut jossain vaiheessa, mutta alappa kaupassa syynäämään niitä boksien pohjia, heittävät pihalle vielä.

Aina puhutaan, että kotimainen on maailman parasta, mutta miksi sitten näin?

Mun säilytystilathan on jopa pakkasella, eli siitä ei voi johtua.

Jotenkin alkaa rassaamaan pikkuhiljaa moinen, kun taas petiin ilman sapuskaa, tarkoitus kun oli huomenna hankkia lisää, noita lihoja kun ei juuri kannata varastoon hankkia ja muuta sapuskaa en turhaan pidä pilaantumassa, kyllä kaupasta pitää saada sitä mistä maksaa, eikä epäkelvosta kamasta.

Toisinaan vihertävän harmaata on vain nurkassa ja sen nurkan pois jättämällä ihan ok.

Mua ottaa päähän moinen.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Taas on lihapulmia, useasti on nyt ollut liha sisältä vihertävän harmaata, sellainen maistuu todella pahalle enkä tiedä onko edes kovin terveellistä moisen nauttiminen.

Yksi oli valmistettu 15.11 ja pitäisi käyttää ennen 23.11, toinen oli valmistettu 15.11 ja pitäisi käyttää ennen 24.11, kaiken järjen mukaan jos samantasoista tavaraa boksiin laitetaan, niin saman aikaa sen pitäisi hyvänä kestää?

Nuo ongelmatapaukset tunnistaa myös siitä, että pohjasta hikoilevat punaista, eli kylmäketju katkennut jossain vaiheessa, mutta alappa kaupassa syynäämään niitä boksien pohjia, heittävät pihalle vielä.

Aina puhutaan, että kotimainen on maailman parasta, mutta miksi sitten näin?

Mun säilytystilathan on jopa pakkasella, eli siitä ei voi johtua.

Jotenkin alkaa rassaamaan pikkuhiljaa moinen, kun taas petiin ilman sapuskaa, tarkoitus kun oli huomenna hankkia lisää, noita lihoja kun ei juuri kannata varastoon hankkia ja muuta sapuskaa en turhaan pidä pilaantumassa, kyllä kaupasta pitää saada sitä mistä maksaa, eikä epäkelvosta kamasta.

Toisinaan vihertävän harmaata on vain nurkassa ja sen nurkan pois jättämällä ihan ok.

Mua ottaa päähän moinen.

Kuule, ei tuo poisleikkaaminen oikein toimi: kyllä se bakterologisesti pilalla on koko pala.

Ei kauppias pihalle heitä asiakasta, joka reklamoi: asiakashan reklamoi seuraavaksi terveystarkastajalle.

Eli jos olet sataprosenttisen varma, ettei vika ole sun puolellasi niin sitten reklamoit ja lujasti.

Tai jos olet ilkeä, et reklamoi mitään vaan otat suoraan yhteyttä terveystarkastajaan.

Vuodenaika huomioiden on aika kumma, ettei kylmäketju toimi. Pakkaavat ehkä valmiiksi vanhaa lihaa?

Kyllähän maalla pitäisi pakastin olla, että on vähän pelivaraa noiden ruokien suhteen.

- Pakastimen sähkökulun säästät ihan varmasti tarjouksia hyödyntämällä.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Kamera ei oikein ota tuota värivikaa kuten silmä, mutta kyllä tuosta nyt näkee jotain kummaa siinä olevan:
Kuva

4km kylmän auton takapaksissa kotiin ja pikkupakasessa olevaan varastoon, 6 tunnin kuluttua paketti auki ja näkymä oli tollainen, toistui vielä tosiaankin, loogisesti päättelen, että vian täytyisi olla jossain muualla. Laitoin valmistajalle tiedustelun siitä, ovatko he samaa mieltä, että kyseessä on kylmäketjun ongelma.

Juu, eihän se poisleikkaaminen toimi, mutta sentään maku on toimiva ja riittävällä käristämisellä ne bakteerit sen verran kuolee, että ei ihan suoli pitkällä tartte pytyllä olla...

Toinen lihafirma väitti, että ihan normaalia ja ei vaikuta makuun, no ihan miten vaan, mutta olen huomannut tuollaisen tummentuman olevan sellainen maultaan ettei oikein mene alas ja kissakin sellaisen jättää syömättä, pistelee ennemmin kuivamuonaa.

Ovat aika ihmeellisiä juttuja.

Minähän en osta mitään pakastettavaa tarjoustuotetta, lihaa en osta tarjouksesta, kun se ei ole silloin pitkällä päivällä ja sen maku muuttuu ajan myötä, viimeisen käyttöpäivän liha ei ole kovin hyvää, tahdon tasaista priimaa ja olen valmis siitä myös maksamaan, mutta kun sitä ei saa tässä maassa, samaa olen kyllä tavannut usealla paikkakunnalla, ihmettelen miten on mahdollista.

Tosin senkin tiedän, että mulla on vähän herkkä maku ja kuulo, aika vähillä mausteilla tulee kokattua ja aika herkästi maistaa erot, esimerkiksi juustopaloissa on suuria eroja samassa mallissa, sellainen jossa pussi pullottaa ja hikoilee on aina parasta, ne jotka ei pullota ovat nuivempia, joskus tehnyt sokkotestiäkin ja kyllä sen maun erottaa, sitten kun on vielä niin täydelliseen pyrkivä kokkauksissa, niin tahtoo olla aika haastavaa. Siksi suosin isompia kauppoja, kun tarvoiden kierto on nopeampaa ja saan enemmän rahalle vastinetta, voisin maksaa helposti 10% enemmän priimatuoreesta, jos se taatusti olisi juuri tuotannosta tullutta ja siitäkin parasta, mun ruokakulut on niin pienet, ettei se juuri niitä nostaisi.

Siksikään mulla se mikro ei oikein ole käytössä, kun en koe eilistä enää riittävän hyväksi, joskus harvoin sitä tulee kyllä tehtyä kahden päivän eväs kerralla ja toimiihan sekin, mutta siitä nyt vaan puuttuu se jokin, mun pahe ehkä on toi, että mitä suuhuni pistän pitää olla niin priimaa ja täydellistä, että se suorastaan on välillä rasite, vaan jokaisella on jotain, kuulemma.

Kyllä sitä silti tulee pakasteranskalaisia joskus irvistellen vedettyä naamariin, ei ne ole kovin kaksisia, McCain mustassa pussissa taitaa olla jotenkin toimiva.

Vaan nyt kyllä kaipaisin ruisleipää, ohuet siivut tuoretta kotileipomon tekemää leipää, paksusti Arlan savujuustoa ja kylmäsavuhärkää, pienet siivut tuoretta kurkkua päällä, mutta nälkä sitä vaan kalvaa, ei pitäisi ajatella ruokaa, vaan nälkä sekoittaa pään :lol: :lol:

Tai kinkkua, nyt on kinkkujen aika, oikein pitkästi erittäin kuivaksi tiristettyä kinkkua, toisaalta kinkkusiivut savustettuna ja kuivattuna on jotain erinomaista, valmistukseen menee vaan muutama päivä smiley_074

Ruokaan suhtaudun ehkä eniten intohimoisesti, se on tärkeä asia ja aivan liian vähän siihen kiinnitetään huomiota, kun pakko on syödä joka päivä. Huomenna pitää kyllä vääntää lihaylläreitä, nyrkin kokoisen taikinan sisään reilusti lihaa ja piilotetaan, paistetaan pellillinen ja leikataan auki, heitetään ketsuppi selkään, jonka jälkeen poltetaan suu smiley_074 Taikinana voi käyttää mitä tahansa taikinaa, sämpylätaikinasta tulee ihan hyviä, voitaikinasta sottaisia kaloripommeja, ruistaikinasta vähän erikoisempia jne. Kalakukon kun vääntää, sisään heittää muikut ja porsaan suikalepaistia, siinä on sellainen eväs, että nälkä katoaa salamavauhtia, turkasen työläs tehdä, kun hyviä muikkuja joutuu vähän hakemaan, ei, niitä ei saa marketista, eikä oikein kalahallistakaan, yleensä turvaudun sukulaisen palveluksiin, se käy hakemassa suoraan järvestä, teettää vaan muutamien satojen kilsojen lenkin, mutta mitäpä sitä ei tekisi laadun eteen :-D

Niin, että se kai siitä pakastimesta sitten :lol:
jtbo
Jäsen
Jäsen

Tilastodataa :-D

Kirkas on 2009 ja tumma on 2010, siitä sitten vaan tekemään teräviä johtopäätöksiä, lunta on, lantioon asti kinokset auratun pihan pituudelta, kun kolalla vähän pukkailin.
Kuva

Jaa, tilasin muuten puita 8 mottia, oikein kun olen kaivellut tuolta liiteristä, niin olen päässyt maanpinnan tason alle ja yhä sieltä välillä halkojakin on löytynyt, sellaista sormenpäänkokoa olevaa mujua ja vähän isompaa enimmäkseen, seassa aina joku risu tai vastaava ettei tuota mujuakaan saa lapioitua koriin, että sitä polttaisi.

Kateilta melkein pakko tuo radiaattori kohta laittaa minimiin, kun vie niin tuhottomasti sähköä, ehkä se emokattikin oppii sitten, että siinä kattiboksissa on hyvä, vaan sitä pelkään, että se lähtee katselemaan muuta nukkumapaikkaa, jos kovin tuo radiaattori kylmäksi heittäytyy...
Vastaa Viestiin