Sitten kun yritän ottaa lelua niiden hallusta, niin käpälä viuhuu, että et ainakaan mun ihan itse varastamaa lelua vie ja pehmeästi kynnet rapsuttaa nahkaa, yritä siinä sitten selittää, että käsi ei ole lelu, vaan pitää kättä liikumatta, niin ne heti lopettaa.
Emo katseli parin metrin päästä ja Mouku innoissaan eksyi melkein syliinkin, hauska oli huomata, että rohkenevat tulla tökkämään sormea jo nenänpäälläkin.
Miuku innostui esittelemään kiipeilijän taitojaan, kipusi sitä pystysuoraa kiipelyseinää ylös ja sieltä korkeuksista kurkisteli sitten, matkalla nuuhki ruuvinkantoja, joilla kiinnitin maton siihen levyyn, samoin sitten kun läksin pois nuuhki tarkasti sen paikan missä olin ollut, rekisteröivät kaiketi hyvän kokemuksen hajuja muistiinsa tai jotain. Kyllä häntä kiemurteli Miukulla sen kiivetessä mattoa pitkin ylöspäin ja olivat aika vapautuneesti mukana leikkimisessä muutenkin.
Maukun näin ulkonakin tänään, kurkisteli lumikasan takaa, mutta ei se vieläkään paria metriä kauemmaksi majapaikastaan lähtenyt, kunhan ihmetteli sitä kuinka lumi oli taas putsattu kattien kulkureiteiltä.
Emolle oli suuri järkytys se kuinka kermavaahtoa voi tulla pullosta, aina kun vähän tuhautin sitä, niin korvat terävöityivät ja katsoi lautasenkokoisin silmin eteenpäin kurottuneena pulloa ja näytti siltä, kuin olisi nähnyt jotain mikä ei mitenkään voisi olla mahdollista, haaaugslurps, haaaugslurps, nuolee suupieliään leuka vasten rintaa ja päätä puolelta toiselle heitellen, samalla kun tassut käy lypsämisen tahtiin ja koko katti istuessaan keinuu puolelta toiselle, sitten unohtuu kaikki muu mitä katin maailmassa on kun käy vaahdokkeen kimppuun, ainakin se siis toimii, mutta vaikka emokin on sormenpäätä nuuhkaissut, niin ei se tahdo siltikään nuolaista, vielä arastaa, mutta nenä on ihan ok tökätä kermavaahtoon jota on sormenpäässä ja lipoa sitten nenä puhtaaksi haaaugslurps, haaaugslurps
Sain niin paljon nyt niitä leikitettyä, että syönnin jälkeen kävivät unille suosiolla, sain minä emon nuuhkaisemaan lelua, jossa oli pentujen hajua, se kovin tarkasti sitä tutki, mutta ei se halunnut leikkiä, pelkäsi raukka niin kovin.