Oma nurkka

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
jtbo
Jäsen
Jäsen

Re: Oma nurkka

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Kun poresuuttimessa kerran on M22, niin kai sitten pitäisi M22 -> 1/2" sovittimen käydä hanaan kun poresuutinkin siihen hanaan käy?
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Vielä kun sulla on farmari sun kannattaisi jostain keikata ehjä tiskari, ehjä pyykkäri ja varsikin hankkiutua niistä risoista eroon.

Käytetyt kodinkoneet ovat naurettavan halpoja, kun sattuu oikeaan paikkaan oikeaan aikaan.

Pari vuotta laitteilla on jokin hinta, viisivuotiaan saa lähes ilmaiseksi ja kymmenvuotiaan noutamisesta jo melkein maksetaan.

Vitsi on vain siinä, ettei laitteita ole kaiken aikaa saatavilla: pitää olla tutka ulkona ja ottaa heti kun on tarjolla.

***********''
jtbo
Jäsen
Jäsen

Mitähän minä tiskarilla tekisin?

Yhtä veitseä ja lastaa ei paljoa viitsi koneella pestä, pannua kun ei kuitenkaan koneella voi pestä...

Vanhoissahan on vaikka mitä hauskoja moottoreita, joista voi kehitellä vaikka mitä :razz:

Sitäpaitsi farkullakaan et kuljeta mitään oikein, pystyyn ei mahdu, siksihän se peräkärry on olemassa.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti: Sitäpaitsi farkullakaan et kuljeta mitään oikein, pystyyn ei mahdu
Tuo on totta, lautojakaan ei farkulla pahemmin kehtaa kuskailla. Ponulla menee sentäs pesukoneet pystyasennossa ja reilu nelimetrinen puutavarakin mukavasti ja tulihan sillä VILP:kin terminaalista :-) Taas yksi syy olla hävittämättä Ponua :-D
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
jtbo kirjoitti:Ajattelin kysyä jos saisi tämän hankittua ilman että joku vie nokan edestä:
http://www.nettiauto.com/citroen/xsara/3893853

Olisi sopivasti sukulaisia orjavoimaksi tuolla lähistöllä, kun näissä autohommissa aina tarvitseisi apuvoimia.

Tiedä sitten onnistaako vai ei, mutta ainakin saatavilla olevien tietojen mukaan olisi kohtalainen korvike.
Jos tuo on ehjä auto niin hinta ei ole dieseliksi paha.

Tuuman on muuten turha ähkyä 406:n hihnaa ja jousta, se oli loisto-ostos kaikkiaan.
Ihan kelvollisen näköinen peli ja moottorihan on vahva, myös kestämään.

Juu, pökötti taisi olla hyvän hintainen tosiaan, en mä jousta enään sure, syy löytyi kärsineestä jousen yläpään laakerista, noita kun pitäisi kuulemma välillä vähän ainakin rasvata ja seurailla. n. 150tkm taitaa riittää kestoiäksi jos ei huolleta, ovat jo kerran vaihdetut. Katsastusmiesten ammattitaidottomuudeksi jos tämän jousen katkeamisen laittaisi niin ei oma laiskuus paljastuisi :lol: Kaksi jousta + nuo laakerit + vetoakselin kumi meni uusiksi + 2h työtä. Reilu 300€ silti meni jonninjoutavaan :( Itse jos olisin laitellut niin tuo 2h on kyllä melkoinen todiste siitä että ei kaikkea kannata yrittää itse väkertää ja pakertaa.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
jtbo kirjoitti:Ajattelin kysyä jos saisi tämän hankittua ilman että joku vie nokan edestä:
http://www.nettiauto.com/citroen/xsara/3893853

Olisi sopivasti sukulaisia orjavoimaksi tuolla lähistöllä, kun näissä autohommissa aina tarvitseisi apuvoimia.

Tiedä sitten onnistaako vai ei, mutta ainakin saatavilla olevien tietojen mukaan olisi kohtalainen korvike.
Jos tuo on ehjä auto niin hinta ei ole dieseliksi paha.

Tuuman on muuten turha ähkyä 406:n hihnaa ja jousta, se oli loisto-ostos kaikkiaan.
Ihan kelvollisen näköinen peli ja moottorihan on vahva, myös kestämään.

Juu, pökötti taisi olla hyvän hintainen tosiaan, en mä jousta enään sure, syy löytyi kärsineestä jousen yläpään laakerista, noita kun pitäisi kuulemma välillä vähän ainakin rasvata ja seurailla. n. 150tkm taitaa riittää kestoiäksi jos ei huolleta, ovat jo kerran vaihdetut. Katsastusmiesten ammattitaidottomuudeksi jos tämän jousen katkeamisen laittaisi niin ei oma laiskuus paljastuisi :lol: Kaksi jousta + nuo laakerit + vetoakselin kumi meni uusiksi + 2h työtä. Reilu 300€ silti meni jonninjoutavaan :( Itse jos olisin laitellut niin tuo 2h on kyllä melkoinen todiste siitä että ei kaikkea kannata yrittää itse väkertää ja pakertaa.
Tuollaisen reilunkokoisen perheauton jousi kun lipsahtaa pitimistä ja kopauttaa otsaan, niin siitä ei kahdella Buranalla selviä. Halpahallin puristimet mulla jossain on, vaan entä jos sellainen hajoaa kesken kaiken?

Hyvähän se Ponun kaltainen auto olisi varalla olla, vaan kun Suomessa homma toimii niin huonosti: ylimääräinen auto vakuutettuna tulee kalliiksi ja sääolot ovat sellaisia, että pihalla seisova auto näyttää äkkiä ikävältä.

Kattoteline on usein näppärämpi tapa kuljettaa kuin pitkän tavaran ottaminen autoon sisään: verhoilu kärsii niin helposti, varsikin sahatavarasta.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Mitähän minä tiskarilla tekisin?

Yhtä veitseä ja lastaa ei paljoa viitsi koneella pestä, pannua kun ei kuitenkaan koneella voi pestä...

Vanhoissahan on vaikka mitä hauskoja moottoreita, joista voi kehitellä vaikka mitä :razz:

Sitäpaitsi farkullakaan et kuljeta mitään oikein, pystyyn ei mahdu, siksihän se peräkärry on olemassa.
Jos en väärin muista, niin kyllä sinä joskus kirjuutit tiskaria käyttäväsi?

Minä pesen astiat ensin käsin, sitten laitan ne varsin puhtaina tiskariin.

Tulee tosi puhdasta tuolla tavalla, mutta perhe on tyytymätön, kun eivät aina osaa tiskeistä päätellä josko tiskari on pyörinyt vai ei...
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti: Jos en väärin muista, niin kyllä sinä joskus kirjuutit tiskaria käyttäväsi?

Minä pesen astiat ensin käsin, sitten laitan ne varsin puhtaina tiskariin.

Tulee tosi puhdasta tuolla tavalla, mutta perhe on tyytymätön, kun eivät aina osaa tiskeistä päätellä josko tiskari on pyörinyt vai ei...
Olihan se joskus niin, mutta ei valurautapannua tiskariin voi laittaa, sen tiskaaminen muutoinkin on hieman toisenlaista.

Tiskari on silloin oikeastaan hyvä jos LVV ei ole päällä, tai siis olisi, mutta kun siirryin valurautaiseen pannuun, niin ei sitten enää ole kovin paljoa sinne täytettä.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Rajansa kaikella.

Meinasi mennä kuppi nurin, kun salaattiottimia mainostettiin turvallisuudella, kun käytät tätä tuotetta on turvallisempaa, turva, turva, turpa kiinni! Mikä helkkari tässä yltiöturvassa oikein on? En halua edes kuulla koko sanaa, en halua turvaa, otan tarkoituksella enemmän riskejä, että pääsee ällöturvasta eroon, aarrggghhhh.

Niin, mua hieman alkaa ärsyttämään tämä turvatouhu, tottakai hameväki ja muut pehmot ostaa heti kun mainostetaan turvaa, mutta mulle kyllä moinen on sivuseikka esimerkiksi sirkkelin terässä, väärin käytettynä vaarallinen = tehokas, toimiva, työkalu, kuten kuuluukin olla.

Pian ne varmaankin tekevät nuokin vaahtomuovista, jolla lankun sahaaminen kestää 453kpl teriä ja pari viikkoa aikaa.
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Rajansa kaikella.

Meinasi mennä kuppi nurin, kun salaattiottimia mainostettiin turvallisuudella, kun käytät tätä tuotetta on turvallisempaa, turva, turva, turpa kiinni! Mikä helkkari tässä yltiöturvassa oikein on? En halua edes kuulla koko sanaa, en halua turvaa, otan tarkoituksella enemmän riskejä, että pääsee ällöturvasta eroon, aarrggghhhh.

Niin, mua hieman alkaa ärsyttämään tämä turvatouhu, tottakai hameväki ja muut pehmot ostaa heti kun mainostetaan turvaa, mutta mulle kyllä moinen on sivuseikka esimerkiksi sirkkelin terässä, väärin käytettynä vaarallinen = tehokas, toimiva, työkalu, kuten kuuluukin olla.

Pian ne varmaankin tekevät nuokin vaahtomuovista, jolla lankun sahaaminen kestää 453kpl teriä ja pari viikkoa aikaa.
:mrgreen:

Ei ole pitkä matka että koneet ovat turvallistettuja käyttökelvottomiksi muutamia jo tavannut, kuten mun sirkkeli oli, kunnes hieman modifioitiin sitä puusepän kanssa :-)
jtbo
Jäsen
Jäsen

Joillain sitä on liikaa aikaa ja rahaa...
http://www.youtube.com/watch?v=gyfkhlTVZ2w
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Joillain sitä on liikaa aikaa ja rahaa...
http://www.youtube.com/watch?v=gyfkhlTVZ2w
Ymmm.

Mä odotin milloin tuo itämainen matto lähtee lentoon :mrgreen:

Ihan kelpo lento kopterilla! Mä ostin vuosi sitten paristolaturin pattereineen poistomyynnistä, kytkynä tuli kopteri. Aika helppo kun siinä on joku gyro sisällä, tuollainen vaatii vähän vissiin enemmän... rahaa ainakin!

Jos me kaikki "suorittajat" asuisimme kerrostaloissa täydellisen isännöitsijän ja huoltofirman hoteissa niin mitäpä sitä muutakaan kun kehittelisi jotain lennokasta tai tuhlaisi typerät rahansa johonkin muuhun vastaavaan, vaan mepä käytämmekin rahat järkeviin asioihin :roll:
jtbo
Jäsen
Jäsen

Niin Tuuma, rintsikan kuluilla saattaisi ajella vaikka tälläisellä:
http://www.youtube.com/watch?v=1XehkMQpeyA

No, ehkä kerran kuussa saisi startattua, mutta onhan tuo varmasti tehokas itsensätelomiskone.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Oi niitä aikoja :-D http://www.youtube.com/watch?v=_QIozB_VuJg

Joskus on pakko ajatella muutakin kuin näitä tönöjä, musiikin kera :-D

Tuota sun turvallisuusaspektia vain mukaillen...
pvalila
Jäsen
Jäsen

Joku kauppa mainosti jossain vaiheessa turvallisia hintoja, mikä tuntui minusta oudolta.

Sitten näin, kuinka Mustassa Pörssissä oli myytävänä tonnilla vähän yli 300 euron videokamera, ja tajusin jutun: on olemassa kauppoja, joissa tarjolla on tavaraa hintaan, joka lähes täyttää petoksen tunnusmerkit.

Ihan kiva kauppa on sellainen, joka ei aina ole halvin mutta josta ostaessa tietää, ettei kama aivan heti tule vastaan kertaluokkaa pienemmällä hinnalla.
Vastaa Viestiin